Autó > Tesztek

Volkswagen Jetta 1.6 teszt

Majdnem Passat
A Volkswagen több szempontból is jól húzott a Jettával: egyrészt nagy ötlet a régi bevált modellnévhez visszatérni, másrészt pedig csak sikeres lehet egy olyan modell, amely majdnem akkora, mint az előző Passat, mégis sokkal olcsóbb.


Egy nagy név visszatért - 28 kép a galériában
A Volkswagen cégcsoport és ezen belül maga a márka is mostanában egészen biztató megújuláson megy át, a nagy modellváltások korában majdnem sikerült is megcsípni az Év Autója címet is a Passattal, de aztán gonosz Renault Clio megfosztotta őket ettől a címtől. A Passat ugyan több első helyet gyüjtött be, mint francia vetélytársa, de mégis alulmaradt, amitől egyáltalán nem estnek kétségbe a németek, hiszen a Passatot viszik, mint a cukrot, sőt a biztonság kedvéért építettek még egy Passatnak látszó tárgyat is. Ez a bizonyos modell - tesztünk alanya - elvileg a Bora nevet kellett volna, hogy kapja, ez lett volna a Bora II, de másképp történt. A változás érthető, hiszen az előd nem szerzett annyi megátalkodott fanatikust a márkának, mint a Bogár, vagy a Golf, sőt sokkal inkább elégedetlenséget szült, akárcsak a Golf IV. A Bora finoman fogalmazva is egy volt száz közül, semmi rendkívülit nem tudott felmutatni, sőt. Sokkal inkább azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy egy nagyobb méretü felnőtt mögött egyszerüen képtelenség volt elférni, de hát ezen nem is kell meglepődni, hiszen mintha a Golf IV is hasonló cipőben járt volna.

A fritzeknek tehát arról kellett dönteni, hogy milyen nevet válasszanak egy sokkal jobb, ezáltal sikeresebbnek szánt modellnek, és ekkor jutott valaki eszébe, hogy térjenek vissza a régebben nagyon szeretett Jettához (igaz, más országokban mindig is Jetta néven futott a lépcsőshátú Golf). Az ötletért csillagos ötös jár, hiszen ahogy néztem, a megoldás bevált, sokan már ezért is nagyobb érdeklődéssel néztek tesztautónk felé.


Csomagtartó van gazdagon
A Jetta nagyon szerethető kisautó, bár ez a kis jelző körülbelül annyira illik modellünkre, mint Korda Gyurira a sportos, vagy Terry Blackre a férfias. A Golf V padlólemezére épülő kasztni már-már akkora, mint az előző generációs Passat, de az biztosan elmondható, hogy sokkal nagyobb, mint elődje. A Jetta tengelytávja 6,5 centiméterrel hosszabb, mint a Boráé, a hossza pedig már kemény 18 centivel több, ami által nem csak a belső térkínálat lehetett sokkal nagyobb, hanem bizony csomagtér is odavág az elődnek. Pedig ebben az egyben a Bora sem szégyenkezhetett, hiszen a 475 liter bőven elég, azért a Jetta rátett még ötvenet, vagyis az újdonság már 525 literes, ami csak 40 literrel kisebb a Passatnál, és már nagyobb, mint a Phaetoné.

Mégsem ez a kellemesen kárpitozott, jól rakodható csomagtér az autó fő attrakciója, sokkal inkább a tágas és kényelmes utastér, amihez az elődben nem szokhattunk hozzá. Már hátul is van tekintélyes lábtér, az autó minden szegletében jól el lehet férni, sőt elől kifejezetten pazar az utastér, tényleg, mintha egy Passatban ülnék.

A Jetta kívülről is erősen a nagyobb testvérhez hasonlít, az orra egy Golf V és egy új Passat stíluselemeiből lett összevágva, míg a fara szinte teljesen Passatos. Volt is, aki összekeverte. Ebben az autó tekintélyes méretei is ludasak, könnyen letagadhatná, hogy a Golf V-től származik, mondjuk ez elmondható az Octaviára is, ami szinte ugyanekkora, csak valamivel elnagyoltabb megmunkálással.

A Jetta esetében rengeteg kellemes dologgal találkoztam az anyagválasztás és az összeszerelési minőség kapcsán, ebben az autóban hasonlóan kellemes utazni, mint a nemrég nálam járt Golf Plusban, a különbség csak az, hogy ennek olyan - kis túlzással - főúri limuzin feelingje van.

Ha jobban megnézzük a Volkswagen-csoport modellválasztékát, illet is, hogy valami hasonló méretü és minőségü autó gördüljön le a gyártósorról, hiszen a Jettával elvileg azonos célcsoportba tartozó Skoda Octavia is szép nagy jószág, míg a kissé másmilyen megközelítésből támadó Alteának sem kell a térkínálat miatt szégyenkeznie. A Seat elsősorban a praktikusság és a sportosság felé akar kitünni, míg a Skodának mindig is az igahordó státusz marad (amely olcsóbb is), a Volkswagennek tehát elvileg a minőség és a kényelem lenne feladatköre, már ha nem akarnak egymással konkurálni. Pedig fognak, hiszen az árakban hatalmas a különbség.

Az összehasonlítás már csak azért is logikus, mert a csoporton belül a motorválaszték szinte teljesen azonos, így a választás lassan már úgy zajlik, hogy a vásárló kiválaszt egy motort, majd dönthet, hogy melyik kasztniban szeretné azt megvenni. Aztán megnézheti, hogy melyik mennyibe kerül.

Engem mondjuk már egy kicsit zavar, hogy ugyanez az őskori lelet alapmotor visszaköszön a Beetle-ből, a Golf V-ből, a Golf Plusból, a Passatból, a Touranból, a Leonból, az Alteából, a Toledoból, az Octaviából és még az A3-ból, A4-ből is. Gyakorlatilag ezen modellek motorválasztéka szinte teljesen megegyezik, ami biztos nagyon költséghatékony, csak éppen unalmas, főleg mivel ez a motor nem két éve van jelen a piacon.


Lassan az összes VW ugyanúgy néz ki belül
Az 1.6-os négyhengeresre lassan már olyan mérhetetlen közönnyel nézek, mint egy jól beharangozott politikai vitára, gyakorlatilag bármi újat mondhatnak rá, már nem veszek be semmit. Persze lehet fényezni, hogy a Jettának modern motorválasztéka van, de ez a megfogalmazás csak akkor igaz, ha kivesszük az 1.6-os alap benzinest, és az 1.9-es TDI-t. Egyik sem túl korszerü, mégis mindkettő rendben teszi a dolgát.

Az 1.6-os egység mostanában 102 LE-t teljesít, ami nem repíti elképesztő sebességgel a meglehetősen termetes kasztnit, de városban jól mozog, míg autópályán a lendületautózás bátor harcosaivá válhatunk. Gyorsulási versenyre véletlenül se tévedjünk vele, és autópályán sem árt félreállni, ha jönnek a nagyfiúk, de azért szégyenkezni sem kell, hiszen nem csak 130-ig tart a világ.

Aki többet vár, ne ezt vegye, hiszen ugyan pörgetéssel lehet némi dinamizmust csempészni a Jetta mozgásába, ilyenkor azonban a motorzaj és a motor étvágya is drasztikusan megemelkedik. Nem is csoda, hiszen az üresen 1,3 tonnánál is nehezebb kasztnit egy ekkora motor nem szívesen mozgatja.

Ettől függetlenül nekem tetszett, hiszen már tudtam mit várjak tőle, azt teljesítette is, és most valahogy az étvágya se vette el a kedvem. A 8.7 literes vegyes átlag szerintem egészen jó, bár azt hozzá kel tennem, hogy rögtön utána volt nálam egy BMW 320i, amely a kétezres 150 lovas motorral evett ugyanennyit és a bajor technikával többet voltam lakott területen belül.


Krómozott a hütőmaszk, mint a Passat-nál
Bár alapvetően nem csalódtam a motorban, és tényleg teljesít bizonyos igényeket, én mégis a dízelek közül választanék, ha nem lenne túlzó az árrés. Az azonos tudású – szintén aquincumi lelet - 1.9 PD TDI-ért merész kerek egy millával többet kérni, ráadásul, ha véget ér a bevezető akció, akkor ez még több lesz. Ugyanilyen alapokon a fantasztikusan beharangozott 1.6 FSI-ért sem adnék jelenleg 1.1 millával többet, amely „csak” 800 ezerre fog csökkenni, ha véget ér ez a bizonyos akció. Ha véletlen valaki modernebb motorokra vágyna, akkor egyből felszereltségi csomagot is váltania kell, ami nem is baj, hiszen a vásárlók egyre nagyobb része a jobb felszereltségü autók felé kacsingat, csak így az árrés még durvább. Egy kétliteres PD TDI például Comfortline csomaggal 6,2 millió Ft, ami az 1.6-os Trendline 4 milliós bevezető árához képest horrorisztikus.

A felszereltségre mondjuk nagyon nem panaszkodnék, hiszen már az alap Trendline-ban benne van a 8 légzsák (elől-hátul függönylégzsák), a blokkolásgátló, a kipörgésgátló, az elektromos ablakemelő elől-hátul, a rádió-távirányítású központizár, a füthető és elektromosan állítható külső tükrök, a Climatic légkondi (csak egyzónás), hathangszórós CD-s rádió. Ezen kívül az apróságok között fontos lehet a pontosan müködő sebességfüggő szervokormány, a négy irányban állítható kormányoszlop, a vezetőülés magasságállítása, és még sok minden más. Ez így kezdőnek nem is olyan rossz, ha jobban belegondolok nekem csak Mp3-lejátszós fejegység kéne (jelenleg nincs), nagyobb könnyüfém kerekek (262-361 ezer Ft), a biztonság kedvéért ESP (157e Ft), na meg egy riasztó (67e Ft) és metálfény (102 e Ft). Persze lehet még egy s mást választani, de például a Xenon fényszórót azért nem hiányoltam, mert ez a halogén is teljesen jól végezte a dolgát.


Este is kellemes látvány
A Jetta vezetéséről még nem sok szó esett, lehetett ez azért, mert az autó futásáról nem jut eszembe semmi különös. A futómü szép csendben teszi a dolgát, ami abban merül ki, hogy kényelmesen rugózik, miközben a tempós kanyarvételeknél sem akar felborulni, vagy leesni az ívről. Ha nem az alap 205/55 R16-os gumik lettek volna rajta, talán valamivel pontosabb is lehetne, de mivel a motor úgy sem tud semmit nyújtani ilyen téren, ezért a futómütől és a kormányzástól sem vártam ezt. A fék ezzel szemben rendkívül jól harap, a jó rugózásnak köszönhetően az ABS-nek csak ritkán kell közbelépnie. A kipörgésgátlónak télen, hóban –jégen lehet értelme, száraz úton csak egyesbe kaparhat el, bár nem próbáltam. A váltó is jól teszi dolgát, pontosan, de viszonylag sarkosan kapcsolható, de mivel volt idő váltani, ezért ez sem fájt.

A Jetta tehát egy nagyon kellemes benyomásokat nyújtó autó, amely jól, igényesen össze van rakva, tágas és kényelmes, és egy békés család minden igényét kielégíti, aki többre vágyik az vegye nagyobb motorral, vagy nézze meg a Passatot, de azon is érdemes elgondolkozni, hogy a konszernen belül van néhány olcsóbb választás.

Nem tehetek róla, de nekem a Golf Plus is jobban tetszett, ami 1.6-os motorral szinte ugyanennyibe kerül, de az Alteáról is hasonlóképpen nyilatkoznék, ami kicsit jobban felszerelve alig több. Az új Leon is megér egy misét, hamarosan nálunk is bizonyít, míg az Octavia szinte ugyanezt tudja, csak kevesebbért.

Ha megnézzük a tágabb konkurenciát, akkor itt már végtelen lehetőségek tárházába kerülünk, ahol igen kiváló autók állhatnak rendelkezésünkre, így inkább az dönthet, hogy valakinek bejön-e a Mazda 3 sportossága, vagy mondjuk a C4-es különcsége, vagy nem. Az árban itt már nem olyan nagyok a különbségek.

Kinek ajánljuk?

A VW-hez kötõdõ, japán autókat eleve elvetõ családapáknak, akiknek nincs pénze Passat-ra, de valami igazán nagyot szeretnének. Ha kényelem és a nyugalom a cél, nem az élvezet, akkor minden téren megtalálják a számításukat ebben az autóban.
 
Tetszett: Nem tetszett:
- térkínálat, kényelem - jellegtelen vezetési élmény
- váltó - ósdi motor
- kormányzás - sémás motorválaszték
- alapfelszereltség
- hatalmas csomagtartó
 

Müszaki adatok

Volkswagen Jetta 1.6 MPI

Motor:

Hengerürtartalom:

Max. teljesítmény:

Max. nyomaték:

4 hengeres, 8 szelepes benzinmotor

1596 ccm

102 LE / 5600 ford./perc

148 Nm / 3800 ford./perc

Meghajtás:

elsõkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó

Hossz / szélesség / magasság:

4550 mm / 1780 mm / 1460 mm

Tengelytáv:

2580 mm

Saját tömeg:

1268 kg

Csomagtartó mérete:

527 l

Üzemanyagtank mérete:

55 l

Gyorsulás 0-100 km/h:

12,2 s

Végsebesség:

186 km/h

Fogyasztás (város/országút):

10,1 / 6,2 l/100km

Tesztfogyasztás (város):

8,7 l/100 km

A modell alapára:

3 998 000 Ft (1.6 Trendline)

 

Címkék: volkswagen, vw

Hozzászólások

Nem hiszem hogy csak ti látjátok randának ezt a foswágent hanem én is! de egyik foswágen se tetszik! Ja de a beolvasztott!

Így van: én pl a puhább üléseket szeretem, mert a kemény széthasítja a hátam, és 20 km után "kivet". A legrosszabb ülés, amiben valaha ültem: 2004-es Opel Zafira. Mintha egy baseballütõt raktak volna keresztbe a derekamnál, a fejtámla meg 10cm-rel volt a fejem mögött...Ehhh.

Az ülések kényelme is zsubjektív. Nekem nagyon kényelmes az autóm ülése, a haveromnak fáj tőle a dereka... Vagy valakinek görbe a háta és nem tudja, stb.

most velem van a baj,hogy ezt az autót is rondának látom?

Öcsémnek viszont volt 146-os boxermocis Alfája, az is sportos volt, de pokoli jó ülései voltak! A sportfutómû meg elképesztõ: nem pattogott, nem döcögött, hanem mintha odaragasztották volna az útra. Svájci ültetés volt.

Military! Nem a VW csinálja az ülést! Úgy tudom szinte minden gyártó a recerótól, vagy más ülésgyártótól veszi.... A gyártók megtervezik a Recaro legyártja....Lehet a német mérnököknek más a dereka....:-))) Magyarországon is gyártanak ha jól tudom üléseket, meg huzatokat a beszállítók.

Kihagytam: 98-tól 2004-ig IV-es Golfunk volt...

A VW már kezd szép autókat gyártani a jellegtelenségbõl, de erõsen unalmas a Polo és a Touran. A Jetta, Passat, Golf kívülrõl szépek, de belülrõl több fantázia is elkelt volna. Az új modellek ülései nem tudom, milyenek, de 98-tól 2004-ig, de olyan szörnyû ülése volt (gyári sportülés), hogy 50 km után hasogatott a derekam, a lábam, és ez 6 év alatt nem változott, anyám is utálta emiatt. Szóval kukába való ülése volt. Most Citroen Xantiája van, teljesen elégedett, megbízható és igen kényelmes. Mellesleg ugyanez a helyzet az Audiknál: jártunk ki jópárszor Németországba, és napokig fájt a lábam, a derekam az üléstõl. Pedig eszméletlen jó autó volt, 2002-es A6. Miért nem bír a konszern normális üléseket készíteni?!

"Egyszerüen nem látom a Vw-nél az autózás iránti örömöt" Öreg, tudod sok embernél nem hobbi meg szórakozás az autó, hanem használati vagy munkaeszköz. Megnéznélek mondjuk napi átlag 4-500 km után, miközben dolgozol is !!, hogy mennyire keresed az örömöt a vezetésben...

Nem kéne ha fizetnének sem... Az az eszonyúú kék mûszerfalvilágítás.. brr..... Az a modern 8 szelepes motor.... stb....

Pedig már nincs messze az idõ, amikor világmotorokat, világpadlólemezeket építenek világkarosszériák alá. Sokadszor ismétlem magam: az elõállítási költségeket jócskán le lehetne faragni a menedzserek eszement fizetésének és prémiumjainak csökkentésével (is).
VWVR6: éppen arról az idõrõl beszélek amit felhoztál példának...de sajnos elmúlt.

Jav: Szerintem semmivel nem unalmasabbak a VW-k, mint mondjuk az Opelek, Renaultok, Toyoták stb.

Szeerintem semmivel nem unalmasabbak a VW-k, mondjuk az Opelek, Renaultok, Toyoták stb. Szerintem az emberek nagy része csak azért mondja, hogy unalmas, mert nem elég terndi, mert a VW nem alkalmazza ész nélkül, az összes új, erõltetett, pár év alatt kimuló designtrendet, és emiatt az autói még mindig autónak néznek ki. Sokak szemében ez biztos negatívum, az enyémben nem.

VWVR6;De az általad felsoroltak nem épp mai darabok, az R32 meg nem egy tömeg modell. Szóval az emberek többsége csak az unalmas VW-ket ismeri.

Hát nem tudom. A Skodánál kicsit elszálltak az árakkal. Egy Okádia Gift akciósan, jól felszerelve 1,4-es motorral 3,8 m Ft-ért szerintem kissé sok. Ennyiért, na jó 100e Ft-ért többért Jetta van VW jellel :), 1,6-os motorral, kicsit jobb a felszereléssel.

"Egyszerüen nem látom a Vw-nél az autózás iránti örömöt" Nem sok fogalmad lehet a VW-rõl, ezért talán nem kéne ilyesmiket állítani. Nézz utána mit takarnak a Golf GTI/G60/VR6/R32, Polo G40, Corrado stb. nevek...

"az ingolstadti és wolfsburgi prémiummárkák motorkínálata szinte megegyezik a Skodáéval és a Seatéval..." Az Audi nemcsak A3-ból áll, a nála nagyobb típusoknak meg azért finoman szólva sem egyezik a motorpalettája a Skodákkla, Seatokkal. Mellesleg miért a VW kapcsán kell kiakadni ezen is, többé-kevésbé ugyanezt csinálja minden nagyobb konszern.

A legjobban már a C1-107-Aygo triótól dobom el az agyam...

Fiatos: az még nem lenne baj, ha egy és ugyanazon márka modelljei hasonlítanak egymásra egy bizonyos fílinget sugározva: BMW Mercedes vagy akár pözsó, Renault. De a VW-nek legyen már önálló dizájna és ne az Audi hütömaszkját formálja át, amit egyébként már az Audi is lopott a régebbi Roverektöl. Egyszerüen nem látom a Vw-nél az autózás iránti örömöt és azt a kis szeretetet a technikai önállóság után ami igazán Mercedessé tesz egy Mercedest vagy másik jó példa a bömös.

óriásmajszi: ne keseredj el, ez jellemzõ az egész autógyártó bagázsra,régen markánsan el lehetett különíteni még ugyanazon gyártó különbözõ kategóriás autóit is. Most nézd meg a Pöjót és a kicsitõl a nagyig ugyanaz az orrész.
Mondok rosszabbat: A FIAT-Suzuki közös SUV...

A Jetta a Polo mellett az egyetlen VW ami a leleksedés csiráját elindította bennem. A Skoda meg nekem tök szimpatikus és józan választás.

Tulajdonképpen nem szeretek a dizájnról véleményt alkotni, mert számomra nagyon szubjektív és izlés kérdése, az viszont tényleg idegesít, hogy a VW konszern autóin (kivéve Seat) látszik, hiogy müszakilag ugyanazok. Az új Octavia elölröl egy régi Passat, az új Passat elölröl valami nyomorék Audi, az A3-ról ordít, hogy egy Golf és a kedvenc párom a régebbi A6 és a Superb...Tudom, költség ide oda, de az önálló dizájn nem kerül többe, hamár az ingolstadti és wolfsburgi prémiummárkák motorkínálata szinte megegyezik a Skodáéval és a Seatéval...

Elemezve az adatokat, az 1,2 tonnás autó 12,2 sec-es gyorsulása nem szégyenletes és a végsebesség sem rossz.
Nem versenyautós tulajdonságok, de cserébe kapsz biztonságot, értéktartást, viszonylagos kényelmet.Az EURO szabványok szigorodásával pedig párhuzamosan nõnek a fogyasztások, pedig ellenkezõ elõjelû tendenciának kellene lennie.
Jos van Helden: a 0,7 litykós különbség szerintem elenyészõ.

Jos: arra gondolsz, hogy esetleg az Octaviában rövidebb váltó van? Elég gyakori fogás, hogy a hiányzó pacikat rövid váltóval próbálják pótolni. Bár én se szeretem a tötymörgést, inkább a hosszú váltó áttételezést szeretem: autópályán halk és kevesebbet fogyaszt+ motorkímélöbb. De mint mondtam ereje nincs:)

Egyébként nagyon érdekes, hogy ugyanazon 1.6 102 lovas blokk, az Octavia kombiban sokkal meggyõzõbben teljesít, mint a Borában. Ez talán az én vezetési stílusomhoz jobban passzoló váltóáttételezés miatt van. Egyébként minden szempont alapján az Octavia sokkal inkább megfelel az igényeimnek, mint a Bora.

bocs.
9.8l/100km
tévedtem.

MBlöki!!!
nézd már meg a müszerfalrol készitet fotot.mennyi van odairva???
9,7l/100kmre.
*** sok.
de az egész cikk egy németauto imádo mást utálo autosujságirotol született,"aztán gonosz Renault Clio megfosztotta õket ettõl a címtõl"a röno helyében már perelnék.

Nem szoktam az MPI családot védeni, de mivel a céges gépparkunk jelenztõs része 1.6 102 lovas Borából és Octaviából áll, ezért van némi tapasztalatom a fogyikról. Autópálya 150km/h 4 személy+csomagok (Octavia kombi) átlagfogy: 7.5l. Bora és Oct kombi egymés mögött:
600 km-es út M1-en 150-nel, Budapest délelõtti csúcsforgalomban 1,5 óra botorkálás, majd vissza M1 szintén stabil 150-nel téli gumival, ülésfûtéssel, + 10 perc "rendõrkörözéssel" a céges parkolóban: 8,2l. Bora

Látszik, hogy ez az autó senkibõl nem vált ki érzelmeket, alig van hozzászólás :)) MBlöki, akkor sokan vagdoshatnák a lábukat :)) csak nézd meg az ilyan motorral szerelt autók tesztfogyasztásait. Volt akinek sok várossal 10 felett volt, de 7,5-et még egy tesztben sem olvastam. Persze a tesztekben egy kicsit jobban nyomják neki, de apám 100 lovas Octáviája is simán be tud nyakalni 8 liter felett (kisváros). 9 litert szinte bármilyen motorral eg lehet etetni, csak rá kell lépni a gázpedélra egy kicsit :))

fiatos: Jobbulást, az elég xar dolog. óriásmajszi: Az FSI-nek a másik hátránya, hogy 95-el nem hozza ugyanazt a teljesítményt és fogyasztást mint a gyárilag megadott.

Milyen színû elnagyolt megmunkálás??? milyen igahordó szerep??? Janika: te bevettél valamit??? Az Octavia brutál!!! Ez meg jellegtelen: kb. olyan, mint ha egy golfba hátulról belerohant volna egy passat!!! Állítsd egymás mellé a kettõt: hááát van különbség!!! A családban van elvakult VW rajongó (jelenleg Borával!) Neki sem teccik!!! Ezzel a motorral meg aki megetet majd közel 9 litert, az vágasson le a lábából!!! (én eljárok vele vegyes használatban 6,8-7,5 lityivel -> és nem kímélem!).

Majszi: Az Auto Motor und Sport TV még az FSI bevezetésekor összehasonlító tesztre vitt három Golfot: 1.6 16V, 1.6 FSI, 1.9 TDI [és mivel mindhárom német, nincs okunk kételkedni az objektív ítéletben :-)]. Ugyanolyan vezetési stílus mellett az FSI nem ment jobban és messze a legtöbbet fogyasztotta. Tehát ismételten marketingfogással állunk szemben, csak a papíron levõ adatokat sulykolják a VW-sek, valójában semmi sem indokolja a felárat.

Fiúk nem elírás az 1896cm3 ? A tesztben az1.6-os motort emlegeti 102 LE-vel.
156sw:az autókkal közlekedni szoktak, nem gyalázni...
ovd:tényleg beteg vagyok, arcüreggyulladásom van :-(((

Ennyiért mások már olyan autó is adnak, amit nem gyaláz le egy suzo)))))))

Végre egy VW ami nekem is tetszik!:) Nyilvánvaló, hogy nem technikai individualistáknak való és a spurkodók kedvence sem, de így ez elég felnött benyomást kelt. Az 1,6 öskövület, de legalább megbízható, több elönye nincs. Az 1.9TDI még nem olyan öreg, de a modern konkurenciához képest igazi traktor. Hasonlítsuk csak ezt össze egy TDCI-vel HDI-vel és még sorolhatnám... Az FSI pedig iszonyúan túlárazott. Ráadásul én úgy tudom, hogy alacsony fordulaton rosszabbul muzsikál mint a 8szelepes moci, mert az FSI benzinszegény keveréket alkalmaz alacsony fordulaton. Ez jó a fogyasztásnak, de pocsék a nyomatéknak. Tudom, papíron nem rosszak az adatok, de aki 1500-2500 között autózik az megszívja, mert nincs erö.

fiatos: Te beteg vagy nem humoros.

Én azt nem értem az FSI miért van annyira túlárazva. Az számomra megfoghatatlan.

Valóban, 1896 cm3 az 1.9 TDI lökettérfogata :) Szerintem alapmotornak ez is tökéletesen megteszi. Mindig csak azt vetik fel ellene, hogy õsrégi (ami mondjuk igaz is), de konkrét hibát, amitõl manapság már elfogadhatatlan lenne ez a motor, sosem említenek. Volt 1.6 16V motorja is a VW-nek, de az már szinte teljesen kikopott a konszern típusaiból. Ez is példázza, hogy nem mindig a papíron korszerûbb motor a jobb.

Kergyu:tudom, de viccnek jó(motorkerékpár szerelõ az egyik szakmám...). Ugyanis ovd puszta számok alapján ítél.Félretéve a humort, az erõforrás paramétereitõl eltekintve(102 LE) nekem ez a Jetta bejön.

Kicsit el lett írva az a hengerûrtartalom.

Ez viszont teccik, de ovd megint leugat, hogy mijé teccik amikó nem írtam le, hogy azé mer hosszúság x szélesség x magasság x furat x löket x szelepszám az egyenlõ qurva jó ótó...

Képgalériák

Tuningolt Mazdák 1
Game Over Cycles - Cheyenne Recidivist 1
Polaris RZR XP 1000 EPS High Lifter Edition 1
Fiat Dublo 2015 1
Bultaco Brinco 1
Honda CB750 Macco Motors 2
Ducati Scrambler 1
A Ferrari karácsonyi ünnepsége 1
Formula E - 3. forduló (Uruguay) 1
Audi Q7 2015 sajtógaléria 1
Audi RS3 Sportback 1
Hülkenberg tesztje a Porschéval 1
Touratech bukókeret kiegészítő 1
Koenigsegg Burov Art 1
Citroen C4 2015 sajtógaléria 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek