Autó > Tesztek

Toyota Corolla 1.4 D-4D teszt

Halott a képzelet, képzeld
Tökéletesen unalmas, avagy unalmasan tökéletes? Egy autórajongó ugyan nem sok vonzó elemet találhat az új Toyota Corollában, de aki "csak" egy közlekedési eszközt keres, maximálisan elégedett lehet vele. Az autóhoz az 1,4 literes dízel optimális választásnak tünik.

Aki képes lelkesedni egy szép vonalú lámpatestért vagy egy jellegzetes sziluettért, esetleg az olyan nyalánkságok puszta említésétől is lázba jön, mint turbótöltő, sperrdifi vagy változó szelepvezérlés, biztosan szánakozva tekint majd a kis dízellel szerelt új Toyota Corollára. Ez az autó ugyanis, hiába jó minőségü, biztonságos, jól felszerelt és takarékos, képtelen felmutatni akár egy olyan apróságot is, ami miatt egy autórajongó figyelmére érdemes lehet. És bár a Corolla úgy fest a forgalomban, mint a festővásznon a fehér négyzet fehér alapon, az eladási statisztikák azt támasztják alá, hogy ez a semmilyenség mégis igen meggyőző tud lenni: a Corollából adták el ugyanis története során a legtöbbet a világon, és többek között ez az az autó, ami a Toyotát hozzásegítette ahhoz, hogy a bolygó legnagyobb autógyárává váljon.


Egy tágas családi autó - 19 kép a galériában
Hogy mitől semmilyen a Corolla? Hát csak rá kell nézni. Egyesek ugyan mondják rá, hogy a formája camry-s, de hát könyörgöm, a Camry is semmilyen. Nehéz lenne bármi olyat találni ezen a külsőn, ami megdobogtatja a szívet, bár ez nem jelenti automatikusan azt, hogy az autó a szemnek kellemetlen, ellenkezőleg. Az autó biztonságot sugallóan kerüli a hivalkodó formai megoldásokat, amivel valószínüleg nagyon is tudatosan sugallja azt, hogy a lemezek alatt egy kiforrott, megbízható konstrukció rejlik. Miközben próbáltam megfejteni, hogy mitől éreztem azt menet közben, hogy ez a kocsi a világ végéig is elmenne, arra jutottam, hogy ez bizony nagy részben a megnyugtató forma miatti placebo hatásnak köszönhető. Talán csak a hátsó lámpatest kis kiemelkedő bütykét tudnám apró kis formai játékként kiemelni, de ez is ismerős lehet már a három- és ötajtós Honda Civicről.


Az utastér sem izgalmas, de minden kifogástalanul müködik
Ugyancsak a Civicről nyúlták a belső tér egyetlen különleges részletét, a kétszintü müszeregységet. Látszik, hogy a formai játszadozásban nem volt gyakorlott a Corollát tervező dizájncsapat, ugyanis belül kizárólag ezt az egy részletet baltázták el. Jól néz ki, nem arról van szó, napközben viszont alig lehet leolvasni az adatokat, napszemüvegben és verőfényben pedig egyenesen reménytelen. Ráadásul csak nagyon körülményesen lehet állítani a fényerejét, úgyhogy ezért újabb fekete pont jár. Különlegesnek mondható talán még a belső kilincsek formája is, amik jól néznek ki, bár lehetnének egy kicsit nemesebb anyagból is. Dicséret jár viszont az egyébként tökéletes ergonómiáért. Minden ott van, ahol megszoktuk, semmilyen kellemetlen meglepetés nem érheti a sofőrt, ráadásul igen jól be lehet állítani a vezetési pozíciót. A bőrkormány és váltó kellemes fogású, az anyagok minősége, ha nem is a legjobb a kategóriában, de mindenképpen jónak számít, a minőségérzettel tehát semmilyen probléma nincs. Sok német vetélytárssal szemben a Corolla belseje szerencsére nem borult gyászba, a világosabb színek kellemes atmoszférát teremtenek; az autóban kifejezetten jó érzés helyet foglalni. A Corolla egyébként alsóközepes szedán létére megdöbbentő helykínálatot nyújt, különösen a hátsó traktusban.


Kívülről nem látszik, de bőséges a helykínálat
A 181 centimmel magam mögé úgy befértem, hogy keresztbe tudtam tenni a lábam és még a fejemnek is bőséggel jutott hely. Mivel hátul nincs kardánalagút, még középen ülni sem rossz. A kellemes térkínálaton nincs is mit csodálkozni, az egy kategóriával nagyobb Lexus IS ugyanis csupán 4 centivel hosszabb az új Corollánál, nem mellesleg pedig lényegesen passzentosabb hátul. Az utasoknak egyébként jutott kartámasz, két "koktéltartóval" - ahogy egy hölgyismerősöm találóan elnevezte a pohártartót. A csomagtartó 450 literes, praktikus müanyag borítás védi a kárpitot az esetlegesen kiömlő dolgoktól, viszont a poggyásztér nyitási módja érdemel némi kritikát. Azt hittem túl vagyunk már azokon az időkön, ahol nincs belső fogantyú a fedél lezárásához, de úgy látszik tévedtem, ezt bizony kispórolták a vadonatúj kocsiból. Ráadásul a fedelet kizárólag belülről vagy a slusszkulccsal lehet nyitni, ez pedig kb. a tíz évvel ezelőtti autók színvonala. Tárolórekeszekkel amúgy bőven ellátott a Corolla utastere, két kesztyütartónk is van, épp csak egy olyan hiányzik középről, ahol egy közepes méretü pénztárca elférne. Ezt csak igen szerencsétlenül lehet az elülső pohártartók tájékán elhelyezni, marad tehát a térképzseb.


Jó választás az 1.4-es dízel
Attól mondjuk nem kell tartanunk, hogy az aszfaltszaggató gyorsulás miatt kiesik az a tárca, mivel az 1,4 literes dízel semmiképp sem vádolható azzal, hogy túl erős lenne az autóhoz. De igazából rosszat még erről sem tudnék mondani, a maga müfajában ugyanis nagyon jó az öngyulladós. A hangja nem tolakodó, sőt kellemesebb, mint mondjuk az Fiat-Opel 1,3-as 90 lovas gázolajosáé, és az alsó fordulatszám tartományra jellemző kelletlenség sem olyan feltünő, mint a konkurenciánál. A 90 lóerő és a 190 Nm elegendőnek bizonyul az 1300 kilós karosszéria mozgatásához, bár ezt az autót azért érezhetően nehezebben viszi, mint a jóval filigránabb Yarist. Mindemellett még a fogyasztása sem eget rengető, hiszen egy 6,7 literes átlag jött ki 100 km-en, javarészt városi használatban. Ezt takarékos stílussal még egy fél literrel lejjebb lehet szorítani, a vásárlóközönség temperamentumát feltételezve tehát nyugodtan számolhatunk ennél kedvezőbb átlaggal is. A takarékos vezetést segítik egyébként a fel- illetve visszakapcsolásra figyelmeztető zöld nyilacskák is, bár ezek inkább csak a gyakorlatlanabb sofőrök életét könnyítik meg, mivel a rutinosabbak szinte soha nem fognak majd találkozni a kis ikonokkal.

Körbenézve a motorpalettán egyébként egyértelmüen ez az erőforrás tünik az optimális választásnak az autóhoz. A két benzines pörgős karakterü, tehát nem feltétlenül egy ilyen autóba való, a nagyobbik dízel 125 lóerejének 680 000 forintos (az 1,4-es benzineshez képest már 1 170 000 forintos) felárát pedig biztosan kevesen fizetik majd meg. A Corollának egyébként minden kezelőszerve hozza a márkától elvárt finomságot: passzentos a váltó (mondjuk egy hatodik fokozat elfért volna), pontos a kormányzás és mindkettő rendkívül könnyen jár. A fékek is jól lassítanak, habár az adagolhatóság nem a legtökéletesebb, és a karosszéria, a futómü viszonylag lágy hangolása miatt hajlamos kisebb bólintásra lassításkor. A felfüggesztés hangolása egyébként igazán családbarátra sikerült, hiszen az autó jól csillapítja az úthibákat, ráadásul az úttartás is igen biztosnak mondható. Sőt, ki sem néznénk belőle, de a Corollával meglepően jókat tudunk kanyarodni is. ESP-t viszont ehhez a felszereltségi szinthez sajnos csak 180 000 forintos felár ellenében kapunk.


Erős fényben rosszul leolvashatók a müszerek
Az extralistára ezt leszámítva egyébként nemigen lehet panaszunk, igazából minden olyan dolog, aminek ma benne kell lennie egy ilyen autóban, megtalálható az alsóközepes Toyotában. A Luna felszereltséghez jár a hathangszórós, cd-s hifi, 7 légzsák (köztük a vezető térdét védő), manuális klíma és még tolatóradar is. Semmi luxus, semmi fényüzés, de ami fontos, az megvan. Mindezért 4 690 000 forintot kér a Toyota, ami bizony nem kevés, a hasonlóan felextrázott versenytársakénál kb. 200 ezer forinttal drágább. 5 440 000 forintért már felsőbb kategóriákat idézően felszerelt Executive modellt is kaphatunk, többek között eső- és sötétségérzékelővel, tempomattal, automata légkondival és könnyüfém kerekekkel, de ez a pénz azért egy kicsit soknak tünik egy 1,4 literes dízelmotorral szerelt kompakt autóért.


Még mindig ideális közlekedési eszköz a Corolla
Összességében érdekes őskövületnek tünik a Corolla a mai kínálatban, ahol minden gyártó azt próbálja hangsúlyozni, hogy új modellje mennyire sportos, egyéni és hogy tökéletesen alkalmas az önkifejezésre. Nos, a Toyota meg sem próbál ilyesmit, ellenkezőleg. A minden kísérletezéstől mentes kialakítás azokat szólítja meg, akik az autóban kizárólag a közlekedési eszközt látják, tehát kvázi esőkabátnak használják. Ennek a feladatnak a Corolla tökéletesen megfelel, hiszen utasait képes kényelemben, elegendő dinamikával, takarékosan és valószínüleg megbízhatóan (rémhírek ide vagy oda, a Toyota ebben még mindig a legjobb) eljuttatni A pontból B-be; "csak" ennyit tud, és slussz. Ez lehet, hogy kevésnek tünik, de az az igazság, hogy nagyon, de nagyon sok olyan ember van, aki pontosan erre vágyik és mindenekelőtt ezt várja egy autótól.

 
Hosszúság:
4540
mm
soros, négyhengeres
8 szelepes turbódízel
Hengerürtartalom:
1364
ccm
Maximális teljesítmény:
90
LE /
3800
ford./perc
Maximális forgatónyomaték:
190
Nm /
1800-3000
ford./perc
Hajtás:
elsõkerékhajtás
Váltó:
ötfokozatú kézi
Szélesség:
1760
mm
Magasság:
1470
mm
Tengelytáv:
2600
mm
Nyomtáv elöl:
1525
mm
  hátul:
1520
mm
Üres tömeg:
1315
kg
Megengedett össztömeg:
1785
kg
Csomagtartó mérete:

450 l

Üzemanyagtartály mérete:
55 l
Gumiméret elöl:
205/55 R16
  hátul:
205/55 R16
 
Végsebesség
175
km/h

Gyári fogyasztás:

Város:
5,8

l/100 km

Országút:
4,3

l/100 km

Vegyes:
4,9

l/100 km

Gyorsulás 0-ról 100-ra
12,0
s
Tesztfogyasztás:
6,7
l/100km
     
 
A modell alapára:
Főbb konkurensek alapárai:
Ford Focus 1,6 TDCi Ambiente (szedán) 4 438 000 Ft
Renault Megane 1.5 dci Expression (szedán)
4 470 000 Ft
4 400 000
Ft
A tesztelt modell ára:
4 690 000
Ft
     
 
Kinek ajánljuk?
TETSZETT:
NEM TETSZETT:
tágas utas- és csomagtér
ingerszegény megjelenés
kulturált, takarékos motor
néhány kevésbé átgondolt részlet
jó minõségérzet

Az új Corolla bátran ajánlható az olyan konzervatív ízlésû családosoknak, akik az autóra csupán mint közlekedési eszköz tekintenek. Az autó ebben a mûfajban remekül teljesít, hiszen utasait kényelemben, megbízhatóan és takarékosan juttatja el úticéljukhoz.

 

Címkék: corolla, toyota

Hozzászólások

Nyah meg van a végleges sorrend. Ma megint láttam egy ilyen Corollát, hát nem tudom, kicsit csalódás volt most. Nah szóval a sorrend, kizárólag formai dolgokra hagyatkozva: Megane, Jetta, Corolla.

Ákos egy jó kis távollét rád is rádféne. :)Hát nem megtudtuk itt valakitõl, hogy minden autó egyforma megbízhatóságú? :) Komolyra véve a szót. Most attól függ melyik szempontból nézzük. Franciából is kilehet fogni a jót. Persze egyértelmûen ebben a Toyota a nyerõ. Ebben az osztályban már nincs akkora nagy különbség, hogy most melyik autó a lényegsen jobb. Persze itt most nem a megbízhatóságra gondolok. Itt már fõként a formai dolgok döntenek. Én legalábbis ezalapján kategórizáltam most. Korábban a Swift meg az SX4 sem tetszett, kell egy kis idõ, hogy megemésszem a formákat. :) Egy kicsit kell még rágnom azért, hogy könnyebben csússzon a falat. :)

hmmm, Robi, ide is leírom, hogy örömmel látom mennyit tanultál a kis távolléted alatt! annyit még azért hozzátennék, hogy majdnem az összes topicban megemlíted a megbízhatóságot, és mindenki tudja, hogy az mennyire fontos szempont Neked, itt meg azt írod, hogy vacilálnál, hogy japánt, vagy franciát válassz! érdekes dolog ez, majd azért megmagyarázhatnád...

Kezdem egyre jobban megemészteni ennek az autónak a formáját, ezeken a képeken kifejezetten tetszik is. A legfelsõ képen még dögösnek is mondanám. A konkurencia közül elgondolkodnék melyiket választanám, hogy ezt vagy a Meganet vagy esetleg a Jettát. Talán a Megane a legszebb közülök. Aldo attól, hogy nem verem az Aurisra meg a Yarisra attól még szeretem a Toyotákat, csak nem tartom õket a legjobbnak. Hangsúlyozom a Suzukit sem. A Fiatban is vannak olyan modelljei, amiket szeretek. Pl. Grande Punto, Bravo...mondtam már, hogy 10x jobban elsimerem a Fiatot, mint te a Suzukit.

Miért is, tanult barátom. Nézd meg mit irtam, nézd meg mit irt sw. És nem utolsó sorban, nézd meg, hogy irta. Emberi módon. Ami neked sosem fog sikerülni.

Hát kondás ez sem jött össze. Újabb hatalmas pofára esés, de tõled már megszoktuk! ROFL! =)))

rendeget = rengeteg :)

sw. A 70km/h különbség rendeget egy párhuzamosan közlekedõ szitunál, és általában nem 130-al vágódnak ki a kamion mögül, hanem 100-110-el. Reakcióidõ, és fékút legalább 40-50m egy ilyen szituban. Az jó, hogy 25 év alatt még nem volt gond, de elég egyszer bekövetkeznie, és akkor már lehet, hogy örökre sajnálni fogod a dolgot. De persze ne legyen így. Egyébként németországban CSAK a háromsávos szakaszokon nincs korlátozás. Nálunk meg 3 sávos szakasz csak kb. 50km-en van, amibõl a külsõt nemigen szokták használni a baromarcúak. Hétvégén is hazafelé jövet folyton jobbról elõztem a sort 130-140-es tempóval, mert üres volt a jobb sáv, miközben középen 110-130-al ballagtak a bambabélák. Csak egyik autós értette meg a "célzásomat", hogy le kéne húzódni, ha üres a jobb sáv, no meg akkor is, ha nem üres, de nem megyek gyorsabban, mint a jobb sávban lévõ, mert erre is van példa, hogy egymás mellett ballagnak szépen...

Ha 2 kilónál kimegy eléd valaki 130 körül, akkor a relatív különbség csak 70 km, annyit meg azért biztonsággal lehet lassulni, persze ha nem éppen mellette vagy már....

A példád egyébként életszerûtlen, naponta elõfordul, hogy kimennek elém a belsõbe akár index nélkül is amikor "rongyolok". Gondolhatod, hogy mennyire figyelem a jobb sávot, jópárszor a féken a lábam, ha "gyanús" mozdulatot látok gyakran dudálok is. Ma egyébként egy párhuzamos közlekedésben ÖTVENNEL!!! haladva ronygolt majdnem belém (természetesen egy nõ egy vadiúj aurissal), akinek a holtterében autóztam, és a baromarcú pusztán a tükörbõl akart sávot váltani. Elkpzelheted a dudaszót.....

Aldo. Negyedszázad alatt még nem okoztam balesetet. Remélem így marad. Ott megyek 2kilóval ahol lehet, és nagyon megnézem hol lehet. Németország meg igenis jó "példa" nem lehet anullálni a "más kúltúra" szöveggel. A nem betartott szabályok nem jó szabályok. Ez evidencia. A 130 pályasebesség a 30 akárhány évvel ezelõtti technikai szinthez szabott, elavult szabály. Egy régi Lada fékútja eshetõleg 130 ról annyi mint nekem kétszázról, és akkor még a futómûrõl, elektronikákról nem is beszéltünk....

Az utóbbi hozzászólásoddal egyetértek, az elõbbivel kevésbé. Persze, hogy a te életed, de amikor belrongyolsz valakibe (nem is biztos, hogy a saját hibádból), akkor a másik is meghal, mig ha 130-cal mentél volna, ez nem következik be. Németországot szerintem kár idekeverni, mert egész más mentalitású, kultúrájú emberek. Más a közlekedési szocializáció, ott évek óta mûködik a korlátlan sebesség, hozzá vannak szokva az emberek. Mig nálunk nem. Ha én egy kamion mögül bemegyek a belsõbe 130-cal, te meg megérkezel mögém 200-zal, akkor ki lesz a hibás? Én betartom a sebességhatárt, ugyanakkor nem számitok rá, hogy valaki jön mögöttem, mint az üstökös. Te nem tartod be és nem számitasz rá, hogy lesz olyan birka aki kiugrik eléd. Aztán kereshetjük az Alfád elejét, meg a FIAT-om hátulját. Meg a fejünket is.

Max egyébként nem hinném, hogy én lennék az ifjúság elõtt a "rossz példa". Pusztán azért gondolom ezt, mert az "ifjúság" nagyon nagy többsége egyszerûen nem kerül oylan helyzetbe, hogy autópályán mnyomuljon napról napra. õk sajnos éjjel a discóból hazafelé a mellékúton hullanak tömegével:-(((((

Nyah. Én "világ életemben" nyomtam. Eddig megúsztam.:-DDDD Már többször leírtam: Ott nyomom ahol lehet. Városban soha nem megyek 70 nél többel, akármi is van. A pályán viszont "rongyolok". Tisztelem mindenkinek a véleményét, autózási szokásait, de elvárom én is ugyanezt. Uraim! A saját farkammal verem a csollányt! Az én kocsim, az én életem! Ezzel nem azt mondom, hogy nem lehet mindenféle ámokfutó gyilkosnak elmondani, de kéretik abba belegondolni, hogy Németországban ami egy normál európai kultúrállam többségénben NINCS sebességkorlátozás a pályákon, mégsem hullanak tömegével....

Blöki: mit vársz? Mondjam azt, hogy az Octavia milyen egyedi és a formatervezés csimborasszója? Ev: valamit a cikkhez is tudsz, vagy megint csak baszakodni jöttél ide?

Mega ez nyilván azért lehet így, mert elég sokszor kerültél ilyen áldozati helyzetbe. :D Nagyon egyszerûen csökkentheted az ilyen dolgok bekövetkezési valószínûségét: ne menj ki sötétedés után az utcára, ha nem érzed magad eléggé felkészültnek. :)

156sw, visszaolvasva az írásom, egy kicsit keményen fogalmaztam, te viszont normálisan reagáltál: egy jó pont neked. De visszatérve az elméletemre, azért csak elmegy az idő a plusz tankolásra, ha meg a kávé... na mind1, azért értem én. Én egyébként rettentően szeretnék 200-zal menni, és szoktam is a németekhez járni, na akkor persze kiégetem a kipuffot. De azt gondolom, hogy a többi autós még nem érett meg a nagyobb tempóra. Ha 150-nel megyek (ennyiért nem piszkálják az embert), akkor is sokan kiugranak elém. Az utolsó pillanatban. Pl a kamionos, aki még akár röhög is rajtam, mekkorákat fékezek. Szóval azt gondolom, nem életszerű a 200-zal való száguldozás, mert a körülmények... meg ugye te lehet, hogy bírod azt a sebességet, de a szabályok legyenek olyanok, hogy mindenki tudjon biztonságosan közlekedni, pl a Pista bá, aki 1600-as ladával rongyol, és most először jár a pályán, na ő ne tépjen 200-zal. Most persze belefutottam egy csapdába, mert a németeknél pont ez van, de már régóta, és ott a Herr Helmut már lenyomott az opl vektra 2.0i-vel jó pár kilométert a bahnon. Aztán te meg jó nagy tempókról írsz, itt meg sok gyerek/frissjogsis van, azok meg azt hiszik, aki nem megy 200-zal, annak kicsi a farka... 18 éves koromban én sem jártam orgiákra... persze hiba volt, ez van. Bocsi, hogy off, és túl hosszú.

Aldo: a megane szedán változata pont olyan "unalmas" a "kacsase*ggû"-höz képest! mondjuk úgy, h a szedán forma konzervatív, tehát ezért tûnik unalmasnak! magyarul ha melléteszed az ötajtósnak, v a kombinak, akkor kevesebb benne a "lendület" és a legtöbb embernek az jön le, h unalmas! az oktávia meg úgy látom lehetne akát lamborghini is, neked akkor is sz*ar, mert skoda! csõlátás:-(

Mikor fordul az elõ, hogy egy 1,4-es dizel többet fogyaszt egy 1,5-ös benyásnál? Mert az elektronyos gyerek ezt akarja mondani. Parkolásnál esetleg. (és én még benyás párti vagyok)

zoldfulu2000: De ő ítél elsőre, tudod egyszerű agy, nem tud semmit de ítélni akár elsőre is. Csak sz.arul, de az már abszolút nem érdekli. :) "Jó" ez a dízel, mondjuk a Prius-hoz mérve, igaz hogy nehezebb, igaz hogy rosszabbul megy, igaz hogy többet fogyaszt, igaz hogy zajosabb, igaz hogy többet szennyez mint a hibrid, de cserébe ócsóbb.

Blöki: pont ilyen unalmas az Octavia is. Ami nem az, az a Megane. Vagy a Linea...

igy is van, ez egy átlagos családnak bõven jo kis auto minden tekintetben...

azért én vitáznék azon az unalmas formán! sztem ez egy normális, limuzin alakú autó (más az, h azokkal a bizbaz kidudorodásokkal gányítottak rajt egy kicsit). van akinek ez bejön van akinek nem. én pl azért vettem "ilyen" limó alakú kocsit, mert ez tecc! ilyen alapon pont ennyire unalmas az oktávia (jetta, fóka, megán...) is. az már más tészta, h ezt az 1.4-es dízelt nem idegbetegek fogják megvenni, de a toyo valszeg gondolt a 40-50-es megfontolt családapákra és a nyugger bácsikra is...

sw. Világos, hogy számodra csak a 200 az utazótempó, de az emberek 99%-nak nem. Ergo, nem hinném, hogy a Te véleményed alapján lehet a kocsikat besorolni utazó, vagy nem utazó autó kategóriába. Egy jó utazó autó ott kezdõdik, hogy 3-400km-t le lehet vele egyhuzamban (3 óránként úgy is célszerû pihenni pár percet) utazni kényelmesen, nem elgémberedve, csendese, biztonságban, viszonylagosan kevés fogyasztással. Mostanság pedig, ha már lassan 30km-enként lesz traffipax a pályákon, nem érdemes 200-al döngetni. 200-al nem is lehet menni tartósan, mert 2 percenként lassítani, gyorsítani kell hozzá. 140-el még a jogsi iz biztonságban van, meg az ember élete is, errõl a tempóról nemigazán kell fékezni sem nagyon.

hát a 200 azért nem minden autonak xarrá hajtás de ebbe most tényleg nem menjünk bele, a lényeg, hogy nyilván van akinek elég a 150 van akinek meg nem, én is kimentem németbe már nem egyszer 150 el és kibirtam még a 8assal is szoval nem magamrol beszélek, de ettõl függetlenül van, hogy olykor kevésnek éreztem, csak a nyugodt vérmérsékletem miatt nem mentem többel.. akkor most ha valaki nem igy tesz az dögöljön meg, legyen szervdonor? az se jobb a szemembe aki ezt mondja..... bár hozzáteszem, kb egy éve éppen 156 és Megával folytatott közös beszélgetésünk során 156 is hasonloan vélekedett egy suzukisrol aki elõzött és nem jött össze neki, szoval végülis ebben a tekintetben éppen MAX meg 156 kezet is foghatnak... de ettõl még a én nem igy gondolom

sw itt törpe kisebbség, ezt mindenki tudja. dönget fel-alá szerte az országban, mert ilyen a munkája. nyilván arra voksol, hogy hadd lehessen menni, mert õ ugye megy... :) engem pl. kábé hidegen hagy, mert én meg nem furikázok szerteszéjjel, ha meg egyszer egy évben messzire megyek, hát valahogy kibírom a sebességkorlátozást...

Max. Nekem megéri a plusz fogyi+ autókopás az időmet. Gazdag nem vagyok, de igaz anyagi gondjaim sincsenek. A munkám jellege miatt utazom néha sokat, ennek semmi köze a "gazdagsághoz". A "tankolásos" metakkal meg ott tévedsz, hogy mondjuk egy reggeli egy Bp-Szeged-Bp után ha még előfordul egy délutáni Bp.-Miskolc-Bp akkor közben egyszer úgyis kávézik az ember, akkor meg tankol is, de ennyit egyben lemegy a gép, tehát nincs "időveszteség" az azonban nem mind1, hogy az mondjuk 7 óra vagy 5.

150 km-es autópályán ha 150-nel mész, akkor pont 60 perc. ha 200-zal, akkor 45 perc. Az a 15 perc számit, hogy esetleg elvegyék a jogsidat, meg ***rá hajtsd a verdát? Nekem nem érné meg, én orszátúton is betartom a sebességhatárt. Na jó, 100-zal szoktam menni, de nem 130-140-nel, mint ahogy sokan. Főleg a Htp skodrik nyomják annyira.

Aldo, úgy jön a forma a motorizáltsághoz, hogy egy egynégyes fiaton is pl gagyi kerekek vannak, esetleg fényezetlen bizbazok stb

Maxnak tök igaza van, kár, hogy ritkábban jár erre, mert szokott itt előfordulni egy kedves ember akit a stilusa miatt igencsak ki lehetne moderálni. vélemény: egynégyes FIAT meg Opel milyen formájú? Hogy jön a formához a motorizáltság? Azért szerintem és sokak szerint egy Bravo pl. jobban néz ki, mint egy Auris. Jó, Ákos szerint nem, de az más tészta. Robi szerint meg ki tudja, mert ő nem puszipajtása Ákosnak (ergo a Toyotának sem) és nekem sem, ergo a FIAT-nak sem. Neki csak a divat számit. :-)

Max nem azért hogy védjem 156ot de nem hiszem hogy õ felvág a napi 800 km eres kocsikázásaira, egyszerûen ezzel keresi a kenyerét és kész... az hogy van aki egy helyben ülve keresi meg a pénzét megint más dolog, az meg, hogy õ nem 130al jár a pályán az a futott kmerek meg az autója (amire azért már felvág de az más kérdés :-)) fényében nem csoda... sokszor a 130 tényleg tögyörgésnek tünik nekem is, pedig én ritkán megyek pályán, ha ott kéne naponta mennem sokat sztem én se birnám ki... de lehet még a 150et sem... persze nem vagyunk egyformák, ettõl kerek a világ..

röhejes a cim, mintha az egynégyes fiatok, pözsók, opelek stb brutál autó*** formájúak lennének.
Sõt sztem az egynégyes kategóriában a toyotához képest lagymatag gépezet a konkurencia

Ezen felül a 6sebes dízelek 170nél nem fogyasztanak lényegsen többet, mint 130nál. A fél-egy liter külnbség pedig nem érezhető egy 65 literes tanknál...

De pár érv a 130+ felett: először is a 130 olyan autókra is igaz, amelyek végsebessége ahhoz közeli, de igazából nem is a végsebességgel van a baj. Sok autót egyszerűen nem autópályára terveztek, mégis láttam 15 éves Micrát 150nek a belső sávban. Ellenben egy nagy prémiumközép limo hatalmas tartalékokkal rendekezik, mind a futómű, mind a gumik, mind a fékek tekintetében. (Azért semmisem pótolja a reflexeket). Németoban pl jobban figyelnek a tükörbe, mivel megszokták, hogy valaki fog jönni aki gyorsabb. Ez már a magyar autópályákon is igaz, de nálunk vhogy sokkal agresszívebben várják el hogy kitérj.

Mad" Maxnak: magyar útviszonyok között szerintem "Max"-imálisan igazad van. Mondanám, hogy nem véletlenül nincs seb.korlát a németeknél de ez sajnos nem így van. A német aurttópályák lassan európa legrosszabb úthálózatásává korcsulnak, és nem csak a nagy német cirkálókkal mennek gyorsan, de öreg transporterekkel és Nissan Micrákkal egyaránt. Ezen kívül pont ott kóricálkhatnak a belső sávban a leszabályozott kamionok, ahol minden fel van oldva (tehát a sebességkorlát is), szerintem ez a német autópályák legnagyobb rákfenéje, ha sűrű a forgalom, akkor eleve nem próbálkozom a 160nal, ráadásul 160 felett külön szólok az asszonynak, hogy figyeljen balos ívekben.

Az autóhoz: mindig azt írják, hogy unalmas. És az baj? Vegyünk fel egy miniszoknyás stoppost, rögtön nem lesz unalmas.

Én meg azt mondom, hogy mo-on 150-nél többel nem célszerû menni. Ha 150-nel mész, mondjuk megvan a 130-as átlag. Ha 180-nal, akkor esetleg 140-es, ha 200-zal mész, akkor meg kb 150-es átlag. Mindenzt azért, mert jó sokan nem tudnak autópályán menni, és kijönnek eléd, meg azért vannak olyan szakaszok, ahol van sebességkorlátozás, és az valószínûleg nem véletlenül van.azaz ott célszerû lassabban menni. A másik, hogy ha 130 a megengedett maximum, és te jössz 200-zal, majd egy mazsola kijön az utolsó pillanatban, és összementek: ki volt a hibás? Õ? Nem, hanem te. Persze, ha te maradsz ott, akkor ezzel nincs is semmi baj, mert magadnak kerested, de ha a mazsola is, (vagy csak õ), gondolom, nem egyszerû egy életen át cipelni (bár ilyen utazási tempónál az amúgy sem sok) azt a tudatot, hogy miattad halt meg egy vagy több ember. Na vissza a számokhoz. Ha a 130-as átlag helyett kihoztál 150-es átlagot, azt tudni kell, hogy az autó kb 2x annyit fogyaszt. Ha 150-nel mész, legyen 6 a fogyi, ha 200-zal, kb 10. Azaz egy párszáz kilométeres (mondjuk 600) távon plusz egy tankolással lehet számolni, ami mondjuk 15 perc, és összesen, ha a tankolást levonod, akkor kb 20 percet spóroltál. 600 kilométernél többet nem nagyon tudsz lemenni nálunk pályán, hacsak nem mész le kétszer szegedre. Az üzemanyagról már ne is beszéljünk, mert az autó is sokkal jobban kopik a nagy sebességnél. Pénz. Ugye te mindig azt sugallod, hogy milyen gazdag csávó vagy. Hidd el, én ismerek valóban gazdag csávókat, azok nem holmi ócska olasz vacakban ülnek (õk hívják így), hanem komoly autókban, és nem dízelben, hanem 5-6 literes benzines viszi õket elõre. Aztán arról nem is beszélve, õk nem utaznak 1000 kilométereket, mert egyrészt hozzájuk megy, aki akar valamit, másrészt a hosszabb út az jellemzõen repülõvel megy. Miért emelek szót az ámokfutásod ellen? Egyrészt nem zavar, mert mindig kellenek szervdonorok, és a te dolgod. Másrészt igen, mert majd a balesetben nem csak te sérülsz, hanem a másik is. Ezenkívül nem kéne azt hangoztatni, hogy milyen menõ száguldozni 200-zal, mert nem az. Sem a sofõreink, sem az autóink (kivéve persze a tiéd) nem alkalmasak erre. Aztán persze... mint ahogy elõadod, hogy milyen menõ csávó vagy, és autózol erre-arra, hát szerintem majd akkor szólj, ha elérted azt, hogy nem neked kell menni, hanem jönnek... és majd ha nem a spórolás lesz az elsõ, és futotta egy amg s mergára. Bocsi, ha egy kicsit szigorú voltam.

***

ennek ellenére a hibrid nem lesz a jövõ. annyi luxust nem engedhet meg magának egyetlen autógyár sem, hogy két komplett hajtásrendszert cipeljen a kocsi, és azt sem, hogy hosszú távon párhuzamosan fejlesszék a két teljesen eltérõ technológiát. szinte minden iparágban vannak ilyen átmeneti (hibrid megoldások), de általában az adott iparág sebességének megfelelõ tempóban eldõl, hogy melyik lesz az életképes (ugye ez az informatikában max pár év, az autóiparban valamivel hosszabb), és az marad talpon, a volumengyártás elõnyei miatt meg egy idõ után minden mást kigyalul maga mellõl...

156: ne ítélj előre a hibridről, 15 éve kiröhögtek volna ha mesélsz a mostani dízeledről (aki meg most röhög ki az szerintem részben azért tezsi, mert 10 évvel követi a dolgokat). 95ben a 115LE TDI-k a technológia élmezőny volt, most a lebutított 1.9-2.0 dízelek is 120LEnél kezdődnek, és egy turbóval is közelítenek a 200Lehez. A hibridben ráadásul sok eletrnokia van, aminek az autógyártáshoz képest gyakoribb meghibásodás mellett au 1-3 éves modellciklusok is jellemzői, tehát nagyobb a fejlődési potenciál bennük, mint a hagyományos technológiákban...

Aztán ilyenkor nem mind1, hogy a 800 km.-t azt 100km/h átlagsebessséggel ( Ez a 130 max), vagy 160 nal ( ez a 220 max) csinálod meg., mert az egyik 8 óra, a másik meg ÖT!!!!!!!!

Hát nem is a hibridfaxság a jövõ az tuti.

Hmm, egyszer csillagozza, egyszer nem.

Na, mást mondok. Kurva érdekes cikk van a totalcaron.

Szóval mentem már nem egyszer egy nap alatt 800 km körül autópályán.

Sõt az M7 is 170 lesz egyben augusztustól.

Egyébként tévedsz. Bp -Debrecen 220 km kb szerintem egyben autópálya....De az M5 is kb. 170 Szegedig.

Aldo. Ha mondjuk ven egy nap egy vagy KETTÕ Bp-Szeged, Bp, debrecen, vagy Bp Gyõr "futamod".

Hol lehet kis hazánkban órákig 200-zal autózni, mikor az egész ország 400 km NY-K? Autópálya meg jó ha 100 km van egy irányban.

jóvanmááá csufar:) Egyszer azért kipróbálhatnád az érdi tetõt felfelé 210 zel erölködés nélkül:-DDDDDD

Képgalériák

VIER és CrankPump 1
Zeno E10 S 1
Räikkönen Rotterdamban  6
Harley-Davidson Street 500 1
KTM RC390 1
Indian Scout 1949 Analog Motorcycles 1
Fuz Designs Noke 1
Harley-Davidson Street 750 1
Lada XRay 2 és Vesta  1
Go Easy 1
Harley-Davidson Low 1
Mitsubishi Pajero 2014 1
Harley-Davidson Freewheeler 1
Volvo XC90 2015 1
Nutcase 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek