Autó > Tesztek

Toyota Avensis olvasói teszt

Szinte tökéletes?
Úgy néz ki, egyre nagyobb kedvet kapnak olvasóink ahhoz, hogy megosszák másokkal is tapasztalataikat, egyre másra érkeznek hozzánk az olvasói tesztek. Ezúttal egy Toyota került górcső alá, az első generációs Avensis 1.6 VVTi-ről tulajdonosa, Almási Gergó írta le véleményét. Nem sok hibát talált autójában.
Az Avensis 1998-ban jelent meg, és az igen népszerü Carinát váltotta le. Elődjéhez hasonlóan Nagy-Britanniában gyártották. A kezdetektől fogva mindhárom karosszériavariáns a vásárlók rendelkezésére állt, ezek a Sedan, Liftback és a Wagon fantázianevet kapták. A motorkínálat itthon 3 tagú volt, az alapmotor egy 1.6-os benzines 110 lóerővel és körülbelül 145 Nm nyomatékkal (a nyugati piacokon kapható volt ennek egy 1.8-as variánsa is, hasonló lóerővel, de nagyobb nyomatékkal). A másik benzines egyben a csúcsmodell szerepét is betöltötte, 2 literes, 128 lóerővel és 178-as nyomatékkal. Ennek ellenére fogyasztása igen barátságos, átlagban 8.3 l szerintem egy elfogadható érték. Talán sokan most elmosolyodnak a motor szerényebb teljesítményétől, de azt tudni kell, hogy ez a motor már 1994-óta szolgálta igen megbízhatóan az egyes Toyota modelleket (Rav4, Picnic, stb.). A dízel változat 90 lóerő és 203 Nm-es nyomatékkal bírt.

A 2 literes modellhez lehetett 4 fokozatú automataváltót is rendelni, ezen kívül csak fütött bőrülések (ehhez automata klíma is járt) és elektromos napfénytető szerepelt az extralistán. 3 felszereltségi szint közül lehetet választani, már az alapfelszereltségü Linea Terra is 2 légzsákkal, ABS-el, távirányítós központi zárral, elektromos tükrökkel és első ablakokkal gördült ki a gyár kapuin. Picit később vezették be a köztes modellt, Linea Luna néven. A csúcson a Linea Sol szerepelt, ebben már tényleg minden benne volt, oldallégzsákok, fütött első szélvédő (ablaktörlő jégmentesítő funkcióval), fautánzatú középkonzol, stb. Aztán itthon piacra dobtak egy 150 darabos limitált sport szériát is annak tiszteletére, hogy az Avensis a Rábaringen 24 óra alatt majd 5000 km-et tett meg, természetesen problémamentesen. Az ott nyúzott 1.6-os modell 178 km/h-s átlagsebességgel teljesítette a 24 órát. A pilóták között ott volt ifj. Tóth János is.

Az első generációnál még annyira nem voltak különbségek a felszereltségek között, ez a ráncfelvarrás után vált csak igazán szembetünővé. Ez 2001-ben következett be, új első és hátsó lámpákat kapott (sajnos hely hiányában nem áll módomban leírni az összes változtatást), és a belső is nagy változásokon esett át.
Itt már csak 2 felszereltségi szint közül lehetett választani, és a motorok terén pedig megjelentek a vvt-i technológiás gyöngyszemek, amit a Lexusok már évek óta használnak. Az 1.6-os nyitómodell (110 lóerő és 150-es nyomaték), 1.8-as 125 lóerővel és 170nm-es nyomatékkal (ez egyébként a kisebbik Celica motorja, csak picit butított teljesítménnyel), és a közvetlen benzinbefecskendezéses 2 literes, 150 lóerővel és 200nm-es nyomatékkal. E számok már igen meggyőzőek voltak, és ennek ellenére az átlagfogyasztása 8.2 l körül alakul (nem tévedés!). A csúcsmodellhez már stabilitás kontroll + TRC, fejlégzsákok, ülésfütés, CD lejátszó, és egy halom másik figyelmesség járt alapáron.

De most essék szó az én autómról is végre, ez egy 2001. októberi Sol modell, gyári sportcsomaggal. Itt most nem kell semmi csodára gondolni, a sportcsomag része a 16 küllős OZ Racing könnyüfémfelni (hasonlóakkal ment Carlos Sainz is a Rally világbajnokságokon, amikor még Toyotás volt), a hátsó Led-es szárny és az öblös rozsdamentes kipufogó. Szóval apróságok, de ha jól tudom, akkor gyári sportcsomagos Sol modell csak ez az egy futkos a magyar utakon.

A ráncfelvarrás után a beltér sokkal igényesebb lett, megjelent a fedélzeti számítógép egy nagy kijelzővel a középkonzolon, ami igen sok információval szolgál. Figyelmesség, hogy a kulcs elfordítása után kékes megvilágítást kap, sötétben pedig egyenesen szemet gyönyörködtető a kijelző, és maga az egész középkonzol megvilágítása is. A Sol modellek kiváltsága a kormányról vezérelhető hifi 6 hangszóróval, a hátsó oldalsó sötétített üvegek, amik kiszürik az UV sugárzásokat is (szintén egy apró figyelmesség a kisgyermekekkel utazók részére), a fényezett tükörházak és kilincsek, a fütött tükrök és első szélvédő, és még lehetne sorolni. A CD-tár pedig a kesztyütartóban kapott helyet (ami ennek ellenére is igen figyelemreméltó méretü, és természetesen csillapítottan nyílik). Szerintem a lehető legjobb helyen van, nem vesz el helyet a középkonzolon, és pl. esős időben nem kell hátramenni a csomagtérhez, hogy behelyezzük kedvenc CD lemezeinket. Bőr borítja a sebességváltót, a kéziféket és természetesen a kormányt is, ennél a fontosabb fogási helyeken lyuggatott a bőr, szintén apró figyelmesség, mert nincs is rosszabb az izzadó tenyérnél. A beltérben a fautánzat dominál, én már nagyon sok kritikát olvastam az ilyen belsőkről. Nekem mindenesetre ez tetszik, nem hiába volt mindegyik Avensis Sol felszereltségü. És azért a valóságban igen szépen mutat ez a bőr-króm és fa kombináció.

A plüssülések nagyon kényelmesek, és jó oldaltartással bírnak. Korábban sokat ingáztam, ilyenkor 1200 kilométereket tettem meg egyhuzamban, és sosem volt fárasztó a vezetés. Azt azért nem mondom, hogy kipihentem érkeztem meg, mert ugye 1200 km az mégis 1200 km. Nagyon sok rakodóhely van, és a pohártartókkal sem fukarkodtak. A külsejét illetően talán az egyedüli dolog, ami sosem tetszett, hogy a lökhárítók egyik eleme fényezetlen volt, és ez a sötétszürkés elem nem mindegyik színnel mutatott jól. Persze ez is csak apróság, mert pl. így koccanásnál az elemet nem kell fényezni, és nem fog feltünni 1-1 karcolás. A lökhárító eleve 3 részből áll, szóval olcsóbbak az esetleges balesetek után következő cserék költsége, mert ugye nem mindig kellene az egész lökhárítót cserélni. Még erre is odafigyeltek az autó tervezésénél.

Én, vállalva a kockázatot, lefújattam őket, és szerintem így sokkal szebben is mutat az összkép. Amúgy maga a fekete szín gyönyörü, csak ugye minden meglátszik rajta, szóval gyakori vendég vagyok az autómosókban. Már ehhez a modellhez is létezett pásztázó navigációs rendszer, igaz ezt, ha jól tudom, főleg Nagy-Britanniában tudták használni, ott egy külön felszereltségi csomag része volt ez az extra. A mostani Avensisekben már hangvezérelt DVD-s navigáció van, de ahogy mondani szokták, ez már egy másik történet.

A tolatóradar egy hatalmas áldás, már a parkolás sem gond. Sajnos az Avensis sem kerülte el a divathullámot, így a hátsó része miatt nehéz a hátralátás, néha csak saccol az ember, hogy hol is van a kocsi vége (persze ezt szinte az összes középkategóriás modellről el lehetne mondani). Szóval jó tanács annak, aki Avensist szeretne venni, hogy áldozzon a radarra. Manapság már elég sok mühely beszereli utólag, és a lökhárítók megfúrása miatt sem vész el a gyári garancia (tehát nem kell feltétlenül a 2x drágább gyárit beszereltetni).
A térkínálat hatalmas, még sosem panaszkodtak az utasok. A csomagtér a Sedan-nál 500 literes, és ha nagy szükség van további bővítésre, akkor a hátsó támlák osztottan dönthetőek. A rakodónyílás ilyenkor nem nagy, de azért én már szállítottam szőnyegeket is az autóval. De mondjuk aki már kerékpárt akar szállítani, az vegye a Liftback-et.

Az utastér nagyon tágas, a hátsó utasoknak szerintem már feleslegesen nagy lábteret hagytak a tervezők. Nagyon sok az ötletes rakodóhely, az első könyöktámasz alatt pl. egy hatalmas üreg van, ide gond nélkül lehet CD-ket is pakolni, még az üregek is ki vannak alakítva a számukra. Ez az üreg úgymond 2 szintes, az üreg fölött, de még a könyöklő alatt is van egy üreg, ide gond nélkül lehet tenni a szemüvegtokot és az iratokat, de tettem már ide a digitális fényképezőgépet is. Akkor vannak további tároló rekeszek az első ajtók könyöklőinél, alattuk pedig egy további öblös üreg, ahova még a vastagabb térképek is gond nélkül beférnek. A hamutartó is csillapítottan nyílik, és mindehhez elég csak finoman hozzáérni, és máris szép komótosan kinyílik nekünk. További figyelmesség, hogy a tároló rekeszekben csúszásgátló betétek vannak, szóval 1-1 kanyarban nem fognak ide-oda ugrálni az itt elhelyezett tárgyak.A fogyasztás szerintem igen barátságos, főleg városi használatban és néha 1-1 tempósabb autópálya-szakasz után a számítógép 7.6-7.7l-es fogyasztást jelez, megjegyzem, hogy mivel én nem szeretem a lehúzott ablakot, ezért nyáron mindig a légkondi, télen pedig a fütés megy, és ezek is megdobják egy picit a fogyasztást.

A motorral is megbarátkoztam, tudni kell, hogy ez már a harmadik Avensis a kezeim között. Az első rögtön egy 2 literes volt, őt követte a már említett 150 darabos LSE-k egyike (Limited Sport Edition), szóval kisebb motorba ültem át, ennek ellenére annyira nem feltünő a különbség. A 100-as sprintet GPS szerint 11.9 sec alatt teljesíti (ezt 2 személlyel, félig megpakolt csomagtartóval és tele tankkal mértük a Tököli reptéren a nyári Toyotás találkozón). Az autó nagyon hamar felgyorsul 60-ra, ebben persze nagy szerepe van a finoman és akadás mentesen kapcsoló váltónak (mondjuk ez a Toyotáknak mindig is erőssége volt), ezzel igen sokszor szoktam meglepetéseket okozni 1-1 elbizakodott autóstársamnak a piros lámpánál. Persze utána már a nagyobb motor és nyomatékkal szemben nem sok az esélyem. A vvt-i motor szereti a pörgetést, és magasabb fordulaton sem bántó a hangja. Az meg ugye természetes, hogy a beltérbe nem nagyon szürődik be zaj. Egy idézet egy autóhifis szakembertől, aki megbontotta már az Avensist: „elkezdtem feltérképezni az autót, hova lehetne zeneberendezéseket szerelni. Ez persze azzal jár, hogy az ember elkezdi kiszedni a szõnyegeket, ajtókárpitokat. Nos, aki eljut az Avensis lábterében található, több centi vastag habosított mûanyag zajcsökkentõ betéthez, többet nem fog csodálkozni az autó zajtalanságán”.

Autópályán sem vall szégyent az autó, 150 km/h-ról is képes figyelemreméltó gyorsításokra. 179 km/h-nál pörög kereken 5000-et a motor, 5550-es fordulathoz pedig 197 km/h társul. Az óra nem csal olyan sokat, GPS-el mérve megállapítható, hogy bőven a 10 km/h-s határon belül van ez az érték. A sebességfüggő szervokormány pedig egy nagy áldás.
Az autót nem szokták nagyon megbámulni, ami nem okoz lelki traumát számomra. Nincsenek feltünési vágyaim. Persze amikor a lámpánál „kilő” az autó, akkor a visszapillantóban látok 1-2 döbbent tekintetet, persze az lehet ilyenkor nem is nekem, hanem a fejvesztve követni próbáló versenyzőtársamnak jár ki, amiért gumit és kuplungot nem kímélve próbál lehagyni. Az ilyenek mosolygásra késztetnek, és csak szépen hátradőlök és élvezem a kényelmet és a csendet, amivel elkényeztet az autó. És valahogy nem tud érdekelni, hogy milyen kaján kis vigyor lehet ilyenkor a másik arcán, az én autóm nem csak úgy tud bizonyítani, hogy lehagy egy nála szerényebb teljesítményü autót…

A fékek nagyon jól müködnek, nem hajlamosak a fáradásra. Egyik használtautó kereskedős ismerősöm nem akarta elhinni, hogy ilyen állapotban vannak még a tárcsafékek ennyi km után is, és már több gumiszerelős is kérdezte, hogy a hátsók gyári tárcsák-e, mert ekkora méretben nem nagyon láttak még középkategóriás autón. Nekem ez speciel fel sem tünt egészen addig, amíg a téli gumik (szintén gyári könnyüfémfelniken vannak) felszerelésére várva láttam, hogy egy másik középkategóriás autón a másik szerelőálláson mekkora fékek voltak. Volt bizony egy kis méretbeli különbség… Azt azért halkan megjegyzem, hogy az első generáción hátul még dobfékek voltak, de ezen a ráncfelvarráskor változtattak. A széria 195-ös gumik szerintem bőven elegendőek az itthoni utakra, sosem értettem, miért kell egy 4 ajtós családi autóra 215 és ennél szélesebb gumikat szerelni… Az LSE-n ilyenek voltak, és bizony nagyon örültem neki, amikor 1-1 nyomvályúban csak úgy „táncolt” az autó.

A fütés igen hatékony, a légkondi pedig gyorsan lehüti a nyáron felforrósodott utasteret. Utolsó gondolatként még megemlítem, hogy az autó most volt a 60000 km-es szervizen, eddig a legnagyobb szerelnivaló egy cserélt szélvédő volt, kőfelverődés miatt. A szervizköltségek barátinak mondhatóak, mivel ez most egy nagy szerviz volt, így került az egész 31e Ft-ba. És nem egy Avensisről tudok, ami már túl van a 200e km-en, nem sok gond van velük.

Lehet én vagyok az elfogult, de ha arról kérdeznek, hogy mik az autói hibái, egyszerüen nem tudok mit mondani. Talán azt, hogy csak a bal első ablakemelőnek van automata funkciója, a kormány csak le - fel állítható, és nincsen kapaszkodó a sofőrnél (persze mindezeket az apróságokat már az új Avensisnél megoldották). De ezek tényleg apróságok, amik nem befolyásolják az autó vezethetőségét, és nem rontanak az igen magas fokú kényelmen. Nagyon sok Avensist látok utcákon parkolni mindenféle lopást megnehezítő kütyük nélkül, gondolok itt kormányzárakra, sebváltó zárakra, villogó fényecskékre, és társaira. Nem nagyon keresett autó, hála az égnek. És a Toyota minden egyes apró alkatrészét megjelöli, szóval akár egy bontóban vett alkatrészről is vissza lehet keresni, hogy mikor és hol gyártották, esetleg nem lopott autóból származik-e, stb. (én legalábbis így tudom). Aki esetleg idegenkedik a típustól, és esetleg lenézte, vagy sosem vette számításba, mint egy komoly versenytársat a középkategóriában, annak mindenképpen ajánlok egy próbakört. Megéri.

Címkék: toyota

Hozzászólások

Ejj, a régi szép idõk... :) Azóta már 207e km van az autóban. ;)

próbáltam:))))))kicsit húdejó!!!kényelmes,szép nem zörög,a suzukim után:)))))bár talán a motornak kicsit nehéz a kasztni, viszont 120felett is érezni ha rálépsz a gázra!!!!
ja és nem dicsértem még meg múltkor a képet ami a hátuljáról készült!az oltári!!!!!!!!!!!!

Én is olvastam már régebben a cikket, azért kérdeztem hátha tucc télleges dolgokat. Amúg jól fogaszt a gép de szerintem városban akkor is 13 körül van... A 10 lityi az országúton jöhetett ki. Még így is átlagban csak 11,5-t fogaszt ami nagyon kevés. Jó, önmegtartóztatással biztos ennyi, de városban normálisan haladva 13 körül lehet igazából.

a totalcaron hajtva városban evett 10,3at tehát látjuk hogy simán van gyári adat.

Aero tudod esetleg egyébként igazából mennyit eszik egy aero? Én még nem tuttam beszélni tulajdonossal de szerintem normális használat mellett 13 körül lehet. Tudjátok milyenek a gyári adatok... Egy S65 AMG (V12Biturbo,1000Nm,612paci) is eljár 15 lityivel :DD

Szóval csak csínnyán a pörgetéssel. Az Avensis fogyasztása télleg jó. Múltkor lementünk a nagyfaterom Renault 5-jével Balcsira (90ezerkm olyan mint az új télleg gyönörü állapot) 6.7 fogastott úgy hogy szándékosan azzal jáccottam hogyan tudnám lejebb vinni a fogyit... Ez nem valami fényes, de ha nyomja neki az ember akkor se tud 8.5-nél többet megenni. Jó már régi konstrukció stb. Az Avensis kegyetlenül takarékos, a 2.0 Mondeo bezúzza a 10-et.

Ja, egy V6 Camry nálam is befigyelhetne már:) Dehát én nem bírnám belé a tankolást! De mondjuk ez is nagyon függ a vezetési stílustól!! Pl. egy ismerösömnek van egy régebbi 525i-je (nem 530i és nem 535 stb...) és a gép úg fogyaszt 15-t ha úgy közlekedik mint egy csiga. Ha kissé a lovak közé csap ( kihúzza 3000-ig:) ) akkor bekapja a huszat... De a Camryval én el tudnék járni 13-al!:) Hiába a hengerürtartalmat meg kell fizetni, ezért jók a turbók. A hengerürtartalom viszont sak részbe helettesíhetö turbóval, mert közvetlenül az alapjárat felett egy nagy motornak több ereje van.

Azért a lassabb tempón nem feltétlenül azt kell érteni, hogy betartom a sebességkorlátozásokat... ;) És persze akkor a legkönnyebb elcsábulni, amikor egyedül ül a kocsiban az ember. :)
De gondoljon mindenki amit akar... :)
Amúgy következõ autónak szívesen elfogadnék egy Lexust, esetleg megint egy V6-os Camryt, de egy Land Cruiserre sem mondanék nemet... ;)

Ja, Xtrem már nem akarja annyira tolni neki… A következõ autója az a Japán ál-Mini lesz, automatával, klímával, összkerékhajtással… Nyáron, klímával nyom egy kövéret és kb. 10perc alatt föl is gyorsul majd 100ra.:-)))

Bicska olvasói tesztjére mikor számíthatunk?

Xtrem! Te egyre lassabban közlekedsz? Visszafejlõdsz?

thomas: Még sehol sem volt az LSE, amikor ez a felni már kapható volt. :) Az elözõ generációhoz ez volt a kapható legnagyobb gyári méretû, és ennek az ára is már valahol 50e Ft körül alakult, ha jól emlékszem.
Én többször is vezettem már automata váltós autót, sõt, volt egy közelebbi kapcsolat egy V6-os Navis Camryvel is. :)

Xtrem! En azt hittem, hogy ez a felni csak az LSE-vel jott ki! Nekem marhara tetszett a gep mikor a szalonban megneztem anno. Szoval neked automata kene? En meg szivesen kuplungolnek neha! Ez van, mindig az kell ami nincs!:-)

Gondolj bele, mennyien csak nem is sejtik mitõl sziv fals levegõt a kocsijuk. A környezetemben 3 autónál is tapasztaltam. 1. a kertben egy opelnek elfolyott a hûtõvize, egy mitsunak a garázsa elõtt komplett kormányszervó-olaja folyott szét, egy hondának a szervizben mutattak rá valamelyik gumicsövére amin rágásnyomok voltak.Ezért ha kisállat nyomok vannak a gépen, ajánlatos a legrövidebb idõn belül lemosatni a kocsit és fõleg a motorteret (ezt persze figyelmesen) .Ezt ajánlja a biológus-guru aki kutatja a témát,hogy eltüntessük a szaganyagokat. Természetesen az autók "normál" meghibásodásaihoz képest elenyészõ a nyestek tette, de mivel a Toyotáknál (és Hondánál) elenyészõ a "normál" meghibásodás, az ADAC-nál ezt is komolyan számontartják. Az auto-motor-und-sporton most teszteltek egy E220CDI mercedest 100ezer km-en keresztül, amit nagyon megbízhatónak minõsítettek, (hát ha a Hondám ilyen "megbízható" lenne, lelökném a Taigetosz-ról), mindenesetre ezt a mercit is megrágcsálta a nyest.(más: nem is tudtam, hogy nincs benne olajszintmérõ-pálca)

Vélemény! Természetesen elhiszem a dolgot, már én is hallottam felõle. De azért ha belegondolsz, elég vicces a dolog. Persze csak addig, amíg másét rágja szét, mert tudom, igen drága lehet a kábeleket cserélni, fõleg ha egy csomó kábelt megrágott, esetenként annyiba kerül, hogy nem éri meg megjavítani. Sajnos olaszul nem tudok.

aero: a cikkben is említettem, hogy normális keretek között vezetve annyira nem nagyon jön ki a különbség.
Persze azért nem tagadom, hogy ennélr 1-1 elõzésnél visszapakolom akár 3. fokozatba is, míg a másikkal simán tudtam még 5.-ben is elõzni, akár völgynek is.
Akkoriban még picit vadabban vezettem, és nem az itthoni utakon és közlekedéskultra mellett, szóval azt a motort nem kíméltem annyira, pl. vidáman elpörgött 184-ig is 4.fokozatban, kettesben meg jóval 100 fölött szabályzott le.
De ennek ellenére ezzel is maximálisan meg vagyok elégedve, a forgalmat ezzel sem szoktam feltartani. ;)

Max, a Renault Mégane,Chrysler Voyager és Ford Galaxy a 3 típus amit a nyestek legszívesebben szétrágtak.Ha értesz olaszul, az alábbi linken elolvashatod.http://www.adac.de/Auto_Motorrad/Fahrzeughaltung__nutzung/Marderschaeden/Studien_ueber_Marderschaeden/default.asp?ComponentID=3978&SourcePageID=9815%230.Errõl az állatkáról van szóhttp://www.gdv.de/bilder/marder.jpg.Motorhibás Toyotának fõleg ez okozott gondot Németországban.

xtrem nem volt visszalépés egy 2.0 128lovas autóból egy 1.6 110 lovas autóba átülni?

Lefthanded, igazad van, egyik gyártó sem tökéletes. De azért megnézném, hogy ebben az évben ezen a kocsin kívûl hány Toyota makacsolta meg magát...

Ezt a totalcaros cikket már itt is kitárgyaltuk a Toyota visszahívásokról, érdemes lenne megnézni a kommenteket.
Bár az oldalon a lap alján említett Corolla TS Compressor igencsak felkeltette az érdeklõdésemet. :)

thomas, igen, ez az a felni. :) Bár azt megjegyzem, hogy ez nem az LSE-k kíváltsága volt, ezt bárki megrendelhette az autójához bármelyik márkakereskedésben.
Én az Aut váltókért vagyok oda, bár nem mondható még túl soknak a kb. 90000 levezetett km-em, de én már szívesen lemondanék a kuplungolásról. ;)

Ízlés kérdése, nekem a formája nem jön be. A mostani Avensis sem tetszik, de ez tényleg nagyon szubjektív. Az viszont tetszik a cikkben, hogy Xtrem rávilágít arra, hogy nincsen sok értelme a sokszor agyonreklámozott hókuszpókuszoknak, mint pl. a kormány 3854-féle pozicionálási lehetõsége. Okos dolog a lökhárító 3 részbõl történõ összeállítása, pont azért, amit a cikk is említ, azaz, hogy olcsóbb a javítása. Szóval, egy normális használatra tökéletesen alkalmas hétköznapi autó, érezhetõ, hogy a tulajdonos szempontjait vették figyelembe a megalkotásakor, és ez így van jól.

Látod, vélemény, én mindig is mondtam, hogy nem szabad szalonnával bedörzsölni a kábeleket: ezt a toyota rosszul csinálja. A fékcsöveket (fékkábel? az mi?) nem kenik be, ergo az nem is rágják.

Természetesen a Toyota egy nagyon jó, megbízható márka. Arra akartam csak felhívni a figyelmet hogy az általánosítások mint "csak a japán autó megbízható, az olasz egy nagy ****" nem mindíg jönnek be.

Xtrem! Az biztos, hogy a benzin aran is sok mulik. Amugy en a 2.0-as es a 3.0literes V6-ost is inkabb a amnualis valtoval vinnem mint automataval!Es igen, pont erre a felnire gondoltam amit belinkeltel. Ez volt az LSE Avensiseken, ugye? :-)

Lefthanded,a kevés Corolláért amihez kivonult az adac is németországban ez az egyik ok hivatalosan: a nyest elrágta a hûtõvezetékeket. A hímek agresszív rágcsálása március és július között figyelhetõ meg a párzási idõszak elõtt.Ha a hím ebben az idõszakban megérzi a motortérben egy idegen nõstény szagát, vadul szétrág mindent ami az útjába kerül.Azoknál az autóknál fordul elõ gyakrabban tapasztalat szerint, amelyek a telephelyet gyakran változtatják,tehát amelyik nap mint nap ugyanott parkol, annál kevésbé. 2003ban a félmillió kivonulásból 14624 esetben okozta a nyest a problémát,7921 esetben rágták szét a gyújtáskábelt, 3952 esetben a hütõvezetékeket.A többi esetben ablakmosó-kábel,gumiharang stb. tovább lehet haladni.Érdekes módon a fékkábeleket, üzemanyagvezetékeket egy esetben sem bántották.

S.Zola, nem vagy egy kicsit elfogult? Van egyáltalán olyan, hogy a világ legjobb autója? Neked a leginkább megfelelõ, de én nem vagyok tõle elájulva. Nekem a tökéletességhez egy Mercedes kellene inkább:))) Egyébként biztosan nem rosz kocsi, de nekem az A6 teszt jobban tetszett, bár ez a cikk is jó....

A világ elsõ regisztrált lerobbant Toyotája...:). Azóta kiderítették, hogy melyik nap készült a kocsi. Az az napi üzemvezetõt elõállították, aki harakirit követett el.

Nem minden arany ami fénylik. A nejemmel esett meg a történet: Barátnõje 1 éves Corollájával mentek le Pécsre, de a visszaút 8 órásra sikeredett. A hûtõviz felforrt- autómentó -Toyota szervíz- szerelõ széttárja a kezét, termosztát ki. Hazavergõdtek úgy hogy 10km-enként leállás, víz lehûl. utána a kocsi 1 hónapig szervízben volt, motorcsere lett a vége. A csajszinak egy életre elment a kedve a Toyotától. Nem szõke nõ, rengeteget vezet nagyon profi módon. Elõtte Bravája volt, soha semmilyen problémája nem volt vele.

Hamer: Kiváncsiságból rákerestem a ráncfelvarrott 2 literes 150 lovas Avensisekre a hasznaltauto.hu-n , és 6 ilyen eladó példányt is találtam. Szóval vannak ilyenek, persze nem ezzel a motorral kelt el belõlük a legtöbb.
Picit sokaltam az említett 3-4 literrel magasabb fogyasztást a kisebb motorokhoz képest, bár az is igaz, hogy ezzel a motorral nincsenek tapasztalataim, de szerintem bõven 10 liter alatt fogyaszt.

Ezt a 2 literes vvt-i dolgot én a toyota honlapjáról lestem, bár én is úgy tudtam, hogy az nem ezt a technikát alkalmazta.
Én még a régi 128 lovas 2 lityist hajtottam 2 éven keresztül, igaz már az sem volt semmi.

thomas, ezekre a felnikre gondoltál? :)
http://www.toyotaclub.hu/mickey/images/Xtrem/8.jpg

Izgalom, adrenalin, egyediség, stílus :)))

Amúgy az Avensis a világ legjobb autója. Megbízható nagyon, kényelmes, csendes, keveset fogyaszt, jól megy, nem is ronda, mi kell még a tökéletességhez ?

Hamer! Bár egy "kicsit" offff, de a g nem igazán befolyásolja a gyorsulást, csak olyan szinten, ami a gumiknál, csapágyaknák súrlódás címszó alatt elvész. Ami beleszól, az a légkör megléte/nemléte, levegõellenállás, ugyi. De izgazából még az sem módosítja annyira a gyorsulást: a végsebességet persze annál inkább. Meg a holdon meg sem moccanna a verda, me nincs zokszigén, bár azt 30.000... nem, 300.000 liter vízbû elõ lehet állítanyi. Legalábbis egy jómunkásember képes lenne rá. Már ha józan.

Jó a gép nekem is kéne, tehnikailag télleg kifogástalan. A kinézete nekem nem annyira jön be, de Istenem hát különbözöek az ízlések:-) De a felni sokat dob rajta

Naprendszerünk összes bolygójára/holdjára számoljátok ki a tömeget! Amelyiken a legkönnyebb, véleménynek ott kell gyorsulnia egyet 100ra miközben Max stopperral mér az anyósülésen…:-)

Én úgy tudom, hogy a 150lovas 2.0-ás nem VVTi. Az 1.8 129LE, a 2.0 pedig 147ló a VVTi családban. De ha nem így lenne akkor sorry, majd jobban utánanézek…

Igazad van, vélemény. 9,81 vs 1,62 kb 6,0555.
Xtrem. Az egyik ismerõsömnek van egy 3.0 v6 Camryja. Na az nem semmi.

thomas: a szélesebb gumi tényleg jobban néz ki egy nagyobb felnivel, csak sajnos az itthoni utakra nem való az ilyen.
Persze ha itt is olyan olcsó lenne a benzin, akkor jobb választás lenne a 2.0 Aut váltóval, vagy méginkább egy V6-os Camry... :)

Max, akkor nem hiszed el.......de a hold tömegvonzása csak hatoda a Földének, nem fele:-))

A mostani Avensisek közül a 2.4-es és 2.0-es a közvetlen befecskendezéses, vvt-i technológiával.
A 2 literes itt már picit szerényebb teljesítményû, gyári adat szerint 147 lovas a korábbi 150 helyett, de immár teljesíti az Eu4-es környezetvédelmi elõírásokat.

Hamer! Gyorsulasban lehet nics tul sok elteres, mert az 1.8 valoszinu jobban porog, de mondjuk autopalya temponal kijon a kulonbseg a 2.0literes javara ha esetleg 130-nal kell odalepni. Es a 2.0-es motor is VVTi, nem? En legalabbis ugy tudtam. Nem jol tudtam???? Amugy annak a motornak hany lovas a masik verzioja? 140LE?

Én nem azt mondtam, hogy az 1500 kiló nem reális, hanem azt, hogy 1500 kilóval nem ennyit gyorsulna. A pótkerék kb 30 kiló, az emelõ meg 2. Szerintem a jármû önsúlya ezekkel együtt annyi, amennyi a gyári adat. Szerszámkészle meg minek egy toyotába? Ya, ha valaki más lerobban, mi? Szóval, ha jobban meg van terherlve, nagyobb a tömege, mint a gyári adat, akkor bizonyára nem lehet hozni a gyári adatokat. Itt kb 200 kiló túlsúllyal lehet saccolni, és ez 1-2 másodperccel rosszabb gyorsulást eredményez, tehát nem hozhatja a gyári adatot. Bocsi, Xtreme, ez nem ellened szól, csak a vélemény fickó kötekszik - mint már oly soxor. Ha már definiálgatunk dolgokat a kg nem a súly, hanem a tömeg mértéke. Mer ugyi a holdon nem 1280 kb, hanem kb a fele.

thomas! Állítólag gyorsulásba alig marad el az 1.8VVTi a 2.0-ás 150lovastól, viszont annak a fogyasztása valami horror az 1.8-ashoz képest, aszem valami 3-4literrel többet kér városban, és az egész motor karakterisztikája fényévekre van a VVTi-tõl, nekem ezt mondtak. De lehet benne valami, mert spec én még egy 2.0-ást se láttam, mármint a 150lovas verzióból. A Versokba pakoltak elég sokat, de ott is elég gyengén muzsikál… (sokat fogyaszt, nem megy jól)

Tágabb értelemben:Az önsúly az üzemképes jármû saját súlyát jelenti cserélhetõ tartályok és tároló berendezések nélkül, színig töltött üzemanyag tartállyal, hozzászámítva az állandóan a jármûvön tárolt felszereléseket (pl. pótkerekek és gumik, alkatrészek, szerszámkészlet, emelõ berendezés..... Akkor az 1500 kiló a tesztben reális

Xtrem! Jo a cikk, meg a geped is!Nagyon szepen nez ki. Annyit azert hozzatennek, hogy a 215-os gumik sztem sokkal komolyabbak mint a 195-osok, foleg elmenyben es utfogasban, meg akkor is ha a sok valyuba belerangat. Persze ez izles kerdese. Amugy nekem az LSE pont azert tetszett, mert rajta voltak azok a 16-os franko kerekek. Iszonyu nagyot dobtak az auto kinezeten. Gyonyoru lett tole a kocsi. Szoval nekem eleg bejovos volt. En biztos, hogy a mostani eszemmel mar 16",de inkabb 17"-esnel kisebb kerekeket nem raknek mar egyik automra sem. Aero,Hamer! Azert en a 2.0 literes 150LE-s motorra voksolnek, hogy a legjobb! :-)

Én meg úgy tudom, hogy egy fószer van a gyorsulás mérésénél +egy 65 kg-os teher a csomiban. Az nagyjából megfelel a két emberkének, bár lehet hogy csak a hátsókerekeseknél mérnek így a gyártók, az elsõkerekesbe meg két ember ül elõre…:-)

Szerintem meg az önsúly teljesen feltöltött üzemanyagtankkal, ablakmosóval:-) stb. értendõ. De gyorsulás szempontjából szerintem tök mindegy, hogy full tankkal v. néhány litykóval mérik. Egy átlag autónak 50-60literes tankja van, most +/- 50kg nem zavar sok vizet, talán 0.1s kicsalogatható…

Képgalériák

Indian Scout 1949 Analog Motorcycles 1
Fuz Designs Noke 1
Harley-Davidson Street 750 1
Lada XRay 2 és Vesta  1
Go Easy 1
Harley-Davidson Low 1
Mitsubishi Pajero 2014 1
Harley-Davidson Freewheeler 1
Volvo XC90 2015 1
Nutcase 1
Belga Nagydíj - Vasárnap 1
Kawasaki ZX3-RR  11
Belga Nagydíj - Szombat 1
Belga Nagydíj - Péntek 1
ALS Bucket Challenge - Hamilton, Ricciardo 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek