Autó > Tesztek

Toyota Avensis 2.4 Sol Executive teszt

Biztos, hogy nem Lexus?
Gondolom mindenki látta már a legújabb Toyota reklámot, amelyben egy házsártos anyós mindenbe beleköt, kivéve az Avensist. Az ötletes reklám szépsége az, hogy igaz is, mivel a minőségileg az Avensis szinte kifogástalan. Ráadásul most még kijött az új csúcsváltozat, amelyre szerintem már simán felférne a Lexus embléma.

Ha az ember egyszer beleül egy új Avensisbe, akkor megváltozik a Toyotákról alkotott véleménye, legalábbis ezt vettem észre a barátaimon. Mindegyik eddig csak egy unalmas, de megbízható autónak tartotta a Toyotát, most azonban egy kényelmes, dekoratív luxusautót ismerhettek meg benne. Az újonnan megjelent csúcsmodell minőségén elcsodálkozva egyik ismerősöm meg is kérdezte, hogy "akkor milyen lehet egy Lexus?", mire én rávágtam: "Az még igényesebb anyagokból van." A válasz kétkedően csak ennyi volt: "Ennél is?".

Gondban az IS 200

Jobban belegondolva több szempontból is igaza volt, hisz már ez a szint is a kategória felett áll. No, nem akarom én itt leszólni egyik konkurenst sem, hiszen a Honda Accord például szintén nagyon jó autó, de az Avensis kivételesen jóra sikerült. Amolyan luxusautós, inkább prémiumautónak tünik, pedig az ára nem olyan. A tesztben szereplő 2.4-es fullos Sol Executive ugyanis 8,77 millió forint, és ebben benne van minden, nem kell még pluszba mindenért fizetgetni. Ebből kifolyólag az a ritka esett állt fenn, hogy a modell alapára és a tesztelt modell ára megegyezik, ez egy német márkáknál biztos nem így lett volna. Az Avensis csak azért nem prémiumautó, mert a Toyota nem oda taksálja, pedig a minőségére ők is büszkék, azonban a prémium részleg a Lexus-é. Erről azonban mindig az jut eszembe, hogy ez az általam tesztelt Avensis nyugodt szívvel lehetne Lexus is, én az IS 200-as nagy vetélytársat látom benne. Kicsit kusza így a helyzet, ugyanis az Avensis annyira jó lett, hogy veszélyes lehet a jóval drágább Lexus eladásaira, legalábbis én a Toyotát választanám.

Elegáns stílus

Ezen azonban nem rágódnék sokat, inkább nézzük miért is öntöm így magamból a lelkendező sorokat. Az első szempont a megnyerő külső, ugyanis most hogy már megszoktam az Avensis vonalvezetését így limuzinban nagyon tetszik. Elegáns, tekintélyt parancsoló, ezáltal szép és stílusos. Nagyon részletesen nem mennék bele, hogy miért tetszenek a sarkokba feltolt lámpák, vagy a kocsi orra, legyen elég annyi, hogy a kategórián belül az elegánsabb irányzathoz tartozik, és ott én a legszebbek között tartom számon. Persze a sportos szívemhez közelebb áll egy új Alfa 156, amely sokkal temperamentumosabb és vadabb, és akár a Honda Accord Type-S-t vagy a Mazda 6 GT-t is említhetném. Ettől függetlenül az Avensis egyértelmüen szép a megkérdezettek egybehangzó véleménye szerint, és már a külseje sugározza, hogy ez az átlagnál sokkal jobb minőségü autó.

Kifogástalan

Belül ez rögtön igazolódik is, hiszen a felhasznált anyagok nagyon jók, de igazából az összeszerelési minőség a félelmetes. Minden klappol, sehol egy túlzott hézag, az illesztések tökéletesek, az ajtók finoman záródnak. A perforált bőrülés az anyag minőségével is meggyőzött, ráadásul nagyon jól állítható (elektromos az utasé is), így hamar elérhető a tökéletes üléspozíció. Szerencsére a feszessége ellenére kényelmes, vagyis nagyon jó benne hosszú távokat megtenni. A helykínálat a kategória élvonalát képviseli, a japán konkurensekhez hasonló méretü, bár nem tud versenyezni a Skoda Superb hátsó lábterével. Ezen azonban kár lenne szomorkodni, hiszen 190-es első utasok mögött is elfér hasonló kaliberü ember, tehát a hely tényleg megvan akár öt utasnak is, csak az ötödik helye már nem olyan kényelmes. A csomagtér térfogatába is nehéz belekötni, hiszen az 520 literes raktér sok mindenre elég, ráadásul a nyílás is nagy, továbbá itt is igényes a kárpitozás.

Sol Executive, azaz full extra

Tárolóhely szintén van bőven, nem hiányzik a pohártartó sem, tehát így igazából az utazás során mindent tudtam hová tenni. Mivel az ergonómia is tökéletes, valamint a felszereltség is nagyon jó, ezért nagyon elkényeztetettnek érezhettem magam, főleg mivel a váltó is automata volt. Az autóban széria volt a mostani divat szerint ezüstszínü középkonzolba bújtatott hifi (kazettás és CD-s egyben), valamint a kétzónás klíma. Felül van egy érdekes kijelző, amely a fedélzeti számítógép adatait jeleníti meg, de egyszerre két dolgot lehet néznie. (A rendszer annyiban nem tökéletes, hogy ennyi funkciót sokkal kevesebb gombbal is logikusan lehetne kezelni, a sok billentyü így csak azt a hatást kelti, mintha rendszer baromi sokat tudna, pedig dehogy.) A felszereltségből nem hiányozhatott az összes elektromos segédeszköz (tükör, ablak), a rengeteg kiegészítő funkció, mint esőérzékelő, hangvezérlés, vagy fokozatmentesen állítható ülésfütés.

Hiányzott viszont a tolatóradar, de a biztonság viszont nagy hangsúlyt kapott. Az autóban volt VSC (ESP), ABS, vészfékrásegítő, fékerőelosztó, valamint 8 légzsák (plusz térlégzsákok), 5 överőhatárolós három pontos öv és egy merev kasztni. Ennek köszönhetően az Avensis öt csillagot ért el az Euro NCAP független töréstesztjén, tehát ebből a szempontból is jó választás a Toyota modellje. A felszereltséghez még hozzá tartozik a már emlegetett bőrülés, és a 17 collos felnik, amelyek a téli gumik miatt a tesztautó fényén már nem emelhettek. Persze így sem rossz, de azért az alukkal még jobban mutat a járgány. Gyakorlatilag egyébként a tesztautó Sol Executive felszereltsége a csúcs, ehhez már nem rendelhető semmi, csak a metálfény.

2.4 VVT-i

Végül elérkeztem a tesztautó újdonságához, a motorhoz. A 2.4 literes egységet gondolom azért tették az autóba, hogy a japán konkurensekhez hasonló nagy motorokat is tudjanak kínálni. Nos, az erőforrás leginkább a Mazda 2.3 literes 166 LE-s egységéhez hasonlít, hiszen ez 163 lovas, és nagyon nyomatékos. Ez kell is, mivel ezt a motort csak automataváltóval kínálják, vagyis ez modell tényleg a luxusautóra vágyóknak készült. Ebből kifolyólag a rugalmassága nem túl acélos, viszont a kézi üzemmóddal is rendelkező automata nagyon puhán vált. A motor így feltünően simán adja át a teljesítményét, és közben a járása is csöndes, tehát az menet közben egy suhanó luxuslimuzin. Ilyenkor látszik (hallatszik) meg igazán, hogy mennyit törődtek a minőséggel, az Avensis ugyanis nagyon csendes.

A nagysebességü hosszú utazások éppen ezért nagyon közel állnak hozzá, egyedül csak az autó fogyasztásával kell megbékélni. Nálam 160-nál 10 liter evett, ami már csak azért is sok, mert az 1.8-as kombi Avesis meg beérte 7,2-es átlaggal. Ehhez képest a 2.4-es városi 14-15 literrel tetézi a bajt, vagyis az átlagfogyasztás inkább 12 körül alakul. Nekem csak azért lett 11,2, mert nagyon sokat mentem vele autópályán, városban meg alig-alig. Ezek szerint megtaláltam az autó egyetlen negatívumát, de azt hiszem ezzel is meg lehet békülni. Ehhez nagy segítség lehet az autó futása, ugyanis az Avesist nagyon jó érzés vezetni, na nem a vezetési élmény miatt, hanem a precízsége az ok. A kormány például eszméletlenül pontos, a váltó meg, mint mondtam, vajpuha. A fék nagyon istenes, tehát ha kell, nagyon meg tudja fogni az autót, de addig nagyon finoman adagolható. A futómüve Toyotásan feszes, de látszik, hogy a luxusra is rámentek, mert már sokkal jobban szüri az úthibákat és sokkal csendesebb. A hangolása azonban még mindig a keményebb autókéhoz áll közelebb, de így legalább kanyarokban sem vall szégyent.

Nagyon megéri

Ebből kifolyólag egy sportosabb motor-váltó kombinációt is el tudnék képzelni hozzá, de meg kell békélnem azzal, hogy ez luxusautónak készült. Annak pedig tökéletes, legalábbis ebben a kategóriában az. Az ára konkurensei között soknak is számíthatna, de a felszereltségét és a minőségét figyelembe véve nem az, sőt elég szerény. Elég csak arra gondolnom, hogy az Avensis-szel egy időben egy BMW 530iA is nálunk vendégeskedett, amely ugyan nem egy kategória ezzel, és jobban is felszerelt (de minek?), sőt jobb autó is, de könyörgöm az durván 2,5-szer ennyibe került. Tudom, hogy hülye összehasonlítás, de ezek a gondolatok akkor törtek rám, amikor a két autóval utaztam, ugyanis autópályán suhanva alig érezni valami különbséget, az Avensis bőven tudja azt, amire valaha is szükségem lesz, ha majd egyszer luxusautóra vágyom. Egyedül a fogyasztásával kell kibékülnöm, ugyanis azt is hozzá kell tenni, hogy nagyobb kasztnis 3000-es automata BMW csak egy literrel evett többet, pedig azt jobban hajtottam.

Pontszámok

 <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Külső: 9

Belső: 9

Kényelem: 9

Felszereltség: 9

Motor: 7

Fék: 9

Futómü: 9

Kormány: 9

Váltó: 9

Menettulajdonságok: 8

Fogyasztás: 7

Ár/érték: 9

 

Müszaki adatok

 

Motor: soros, 4 hengeres, hengerenként 4 szelepes VVT-i közvetlen befecskendezéses benzinmotor

Hengerürtartalom: 2362 ccm3

Max. teljesítmény: 163 LE / 5800 ford./perc

Max. forgatónyomaték: 230 Nm / 3800 ford./perc

Meghajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú automataváltó

Hossz / szélesség / magasság: 4700 mm / 1760 mm / 1480 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Saját tömeg: 1375 kg

Csomagtartó mérete: 520 l

Üzemanyagtank mérete: 60 l

Gyorsulás 0-100 km/h: 9,1 s

Végsebesség: 220 km/h

Fogyasztás (város/országút): 7,2 / 13,5 l/100 km

Tesztfogyasztás (vegyes): 11,2 l/100 km

Modell ára: 8 770 000 Ft

 

Címkék: toyota

Hozzászólások

TISZTELT HÖLGYEM / URAM!

HA A CIKBEN EMLÍTETT AUTÓNK FELKELTETTE ÉRDEKLÕDÉSÉT, VAGY BÁRMELYIK TOYOTA MODELL UTÁN ÉRDEKLÕDNE, KÉREM KERESSEN MEG SZEMÉLYESEN VAGY TELEFONON, AZ ALÁBBI ELÉRHETÕSÉGEK VALAMELYIKÉN.

ÜDVÖZLETTEL

BOGNÁR PÉTER
TOYOTA ÉRTÉKESÍTÕ
1044 BP. ÚJPEST VÁCI ÚT 18-20.
TEL.:380-0-375
E-MAIL:bognar.peter@toyotasuper.hu

És hamarosan itt lesz a várvavárt sportosabb dízel is.Ez lesz a világ legerõsebb szériában kínált 2 literes dízelmotorja,szerény180 lóerõt tud,és 400-as nyomatékkal bír.
És természetesen nevetve teljesíti az Euro 4-es környezetvédelmi bizb@szt. Ha jól tudom 80%-al el is marad annak maximálisan elfogadott értékétõl,szóval már megint le a kalappal a Toyota elõtt.

Én már vezettem ilyen Avensist, lélegzetelállítóan jó kocsi, mint minden TOYOTA!!!!!!

Ehhez nincs mit hozzáfûzni :)

www.toyotaclub.hu

Lehet neked A4-es Audid,aminek az elsõ futómûvében 12 gömbfej van.Akkor fogsz anyázni,amikor 100000 km után a 12-bõl 8 kopog,és kb. 10000 Ft darabja.Az én Toyotámban 200000 km fölött van,de a féken és vez.mû szíjon kívül még semmi sem volt cserélve rajta.

Én csak annyit mondok:ha valakinek egyszer volt Toyotája,az soha többé nem vesz más tipust.Ugyanis a szépséget és a fölöslegesnél fölöslegesebb extrákat viszonylag hamar megunja az ember és háttérbe szorulnak.Ellentétben a megbízhatósággal és elnyûhetetlenséggel.Ebben van a Toyota siker kulcsa.Ezért õk a világ 2. legnagyobb gyártója.(eladások)

Maximálisan egyetértek veled, ki miben hisz, abban idvezül. Én soha nem vennék BMW-t, de értékelem (a Toyotát is). Bár én ültem Camry 3.0-ában (3-5 éves lehet), 184 cm vagyok, sem elöl, sem hátul nem fértem el, szûk a hely. Hátul a 3 felnõtt igencsak szoros.

Max: Örülök,hogy nem egyezik az izlésünk,milyen is lenne ha mindenkinek ugyanaz a kocsi tetszene,és csak olyat lehetne látni az utakon... :) Nekem van egy szorosabb kapcsolatom egy bömivel,keresztapámnak egy 98-as 523i-je van,és hidd el,sokszor ültem már benne és vezettem is.Hátul borzasztóan kicsi a hely,pláne még hátratolt vezetõüléssel...
Maradjunk a 3-as böminél,tényleg az az Avensis ellenfele.Ha jól tudom (sõt lehet még így van a mai napig is),elektromos hátsó ablakok csak a 320i-tól kezdve voltak az alapfelszereltség részei,király egy bmw feeling,hogy 10 milláért kurblizhatom az ablakomat...
Nekünk ez már a harmadik Avensisünk,és én semmi pénzért nem válnék meg tõle.A családban volt egy 3.0 V6-os Camry is,és az nekem sokkal jobban bejött,mint az 5-ös bmw,felszereltségrõl meg kár beszélni,mert egy bömi úgy felszerelve,mint a Camry belekerülne vagy 16 millába,a Camry pedig 11 volt... Dehát izlések és pofonok,kinek a bmw,kinek a Toyota,ezen nem fogunk összeveszni.
Üdv

Xtrem: felhívnám a figyelmed a hozzászólásodban lapuló szócskára: a korábbi. Vagyis a mostani 2.5-ös motor, a 3-asban 192 ló, 245 Nm, 2725 mm tengelytáv (a Toyota 2700), ami az autó hasznos belsõ terét adja. És ez az autó a frissítés elõtti, sztem nemsokára leváltják, mint az 5-öst. Persze a két autó nem ugyanazt a célt szolgálja: a BMW sportosabb, fejlettebb, elegánsabb, és persze drágább is. No meg a BMW motorja nem 4 , hanem 6 hengeres. A Toyota baromira messze van a bömbitõl, kár ezt ragozni. Ja, és a dizájn: ez egyszerûen randa. Lehet, hogy aki sok rizst eszik, az felizgul ettõl a tragacstól, de ez nem európai kinézetû. Ja, és szerintem ne az 5-ös BMW-hez hasonlítsuk, az már jóval nagyobb (2888 mm tengelyáv), hanem a 3-ashoz, és az "mindössze" 10 millió.

Korábbi hozzászólásban valaki lefikázta a 2.4-es motort,ha már itt tartunk,a korábbi 523i motorja 2500 cm3-is volt,és csak 170 lovas volt,az sem tudott 225-nél többel menni,a csomagtartója pedig kemény 460 liter volt,nem semmi egy 13 millás kocsitól...

Rendelhetõ tolatóradar az Avensishez,ha jól tudom 2 fajta is.Az egyik "belesimul" a fényezett díszcsíkba,és éppen ezért nem csak 4 érzékelõs,hanem végig "lát"a lökhárító vonalában (javítsatok ki ha nem így van).
Sajnos a Xenon fényszórókat senki sem említette eddig,pedig azok is járnak az Executive felszereltséghez.És azok a 17 colos alufelnik gyönyörûek,amikkel szintén fel van szerelve a kocsi (5db).
És a metálfényen kívûl extraként napfénytetõ is kérhetõ;a hangvezérlésû DVD-s navigációs rendszer pedig itthon még nem használható térkép hiányában.

Ja, az biztos eredeti, ha 430 az autó jelzése, éppúgy, mint a mercinél, és véletlenül pont akkora a motor is. A mazda végképp eredeti, mivel Ford tulajdon, és együtt gyártják a Forddal. A nissan meg pláne. A Wankel: az tényleg eredeti. Örülsz, Pepe és Bicska?

Egyébként a japcsik nagyon is tudnak eredetit, HA akarnak: Celica, Supra, RAV-4, MR2, Landruiser, IS200, SC430, RX300 Accord, S2000, MX5, RX7, RX8, Xedos6, ZX350... És még sorolhatnám.

Max: Tök igazad van, a Megane nekem is baromira tetszik. De! A designnal kapcsolatban azért picit óvatosan vagdalkozzatok! Korántsem biztos, hogy (tegyük fel) két azonosan jó minõségû autó közül az autós berkeken belül frankóbbnak tartott designú autóból fognak többet vásárolni. A kirívóan jó designhoz nagyon kevés embernek van szeme, és nem is érdekel mindenkit annyira. No meg "ára" van. A Toyota azért nagyon megfontolja, hogy visszafogott autókat csináljon, k.-jó minõségben. Ha akarnának, õk is tudnának, mert nagyon sok tehtetséges designer van. De abból kell kiindulni, hogy valahogy mégis a Toyota ma messze a legsikeresebb és legnagyobb autógyár. Nyilván tudnak valamit... ;-)

Az a vicces, hogy a japánok BÁRMIT tudnának gyártani, mert baromira kemény a munkafegyelem, minõség az, amit csinálnak. Mind az elektronika területén, és szinte bárhol, amibe belefogtak. De én azt hiszem, nem õk diktálják a tempót, hanem csak követik. Például a Mégáne II: mondták randának, merésznek, dögösnek, vérmérséklet szerint, de az, amit csináltak, mindenképpen eredeti. Én ilyet nem látok japán részen, mert ha ilyet tesznek, az ember azt mondja, nem európai a stílus. Õk sem tudnak kitörni a dobozukból. Vagyis japó autó jó, de koppintott. Mint hogy a francia autó romlik. (Persze ezek közhelyek, és nem is feltétlenül igazak.) Szóval nem a skatulyák mentén kell menni. Biztosan van olyan toyota, ami vacak, vagy olyan olasz autó, ami nem hullik darabokra.

Igazad van Max, de a külsõ ma már nem minden, a minõség(érzet) is fontos, ami a Toyotánál egy pár évig azért megvan, aztán (mint minden autónál) jö(het)nek a problémák. De én ráhagyom, nekem akkor is az Opel marad a kedvencem, és talán lesznek majd szebb és jobb idõszakok a cég életében, mint a mostani "hullámvölgy".

Igen, Alex, igazad van, bár én úgy mondanám, hogy a stílus az, ami hiányzik a Toyotából. Hol innen, hol onnan lopkodják össze a dizájnt.

Kicsit késõn szállok be, de visszakanyarodva az elejéhez, ezt a kocsit nem lehet a Lexushoz (és a BMW-hez sem) hasonlítani, mert elsõ kerekes, és nincs benne négy hengernél több. Ez pedíg a presztízsrõl, és a vezetési élményrõl mindent elmond. Ha lenne hozzá egy jó diesel, vagy S6/V6 motor, akkor már lehetne luxusról beszélni, addig "csak" egy tényleg nagyon jó középkategóriás autó. Még egy dolog nem tetszik a Toyotákban. Nincs egy design amit követnének, minden autó teljesen más. Ellenben a BMW, vagy akár a Hondaval (hogy a japánoknál maradjunk) ellentétben. Ettõl függetlenül biztosan nagyon jó autó, de én a fentiek miatt pénzt nem adnék érte. Ja és mindenkinek Boldog új évet!

mi van itt srácok diktatúra??? :-))))

holvan ehez egy GM hulladék (ezt bántásbol montam) kitérdekel mire hasonlit? a 3 ajtos vw polo is tiszta honda civic oldalról azt mégse mondja senki.

Szerintem az eleje hasonlít a Vectra orrára. Ugyanazt a robosztusságot, dinamizmust tükrözi mindkettõ. Az elsõ kötény is nagyon hasonlít egymásra, valamint a felfelé induló élek. Ezt nem bántásként szántam, csak egy megjegyzésként. Ha van Vectra képetek akkor nézzetek meg, látni fogjátok a hasonlóságot.

na jó....DE MI A FENE HANGVEZÉRELT ABBAN AZ AVENSISBEN?

Többször átolvastam. Újra és újra. Most már szeretlek.

B.Cs.! Honnan veszed, hogy nagy az értékvesztése, és 5 évig minõségi, utána nem? Talán lero.hadnak a kárpitok, a mûszerfal pedig bakelitté válik? És miért drágább a fenntartása, mint egy hasonló autónak? (Egyébként én a Toyota-t elismerem, nem pedig szeretem.)

mchawer, ott van az általad idézett mondat végén, hogy "persze van jópár kivétel is!" - nézdd csak meg... ha meg nem hiszed el, hogy így gondolkozom, nézdd meg a kocsim a kep.tar.hu/leadfoot_vts oldalon. Kondentrálj a 4.-5.-6. oldalra... :-)

Hi

A BMW valóban az egyik legjobb autógyártó, a Toyota mellett!
Volt szerencsém nyáron egy 316-ossal döngetni egy hétvége erejéig, elképesztõen jó autó. Precíz, finom, nagyon egybevan, egy dolog hiányzott, hogy padlógáznál nem szitált a segge, viszont kemény kettesbe visszaváltáskor azért nyikkant! :)

Amikor átvettük az új Mondeot, akkor nekem is megfordult a fejemben, hogy minek ennél jobb, volt szerncsém 530d-hez is egy próbára, persze ég és föld, de nem annyival jobb amennyivel drágább.
És a mondeoban is van hûthetõ ülés, hátul csak fûthetõ, DVD-navi, a hátul ülõknek DVD/video/playstation, ... szóval elég jó.
Persze kár, hogy a 3.0-es nem rendelhetõ automataváltóval, de a TDCi is szuper!

A Hummer H1 nem autó... ;-)

Mi van a H1-gyel, mchawer?

Szóval akinek nem kell BMW, az vagy h.ülye, vagy irigy és h.ülye. Kicsit korlátolt vagy barátom. Láttad már a Z4-est? Na az egy gyönyör. Germán sport-Multipla. Abban azonban egyet értünk, hogy a kifutóban lévõ BMW modellek tényleg szépek.

olvastam a cikkben, hogy van az autoban hangvezérlés
mit lehet hanggal vezérelni?

Igen, és ráadásul egy *** jó benzines.
Mint mindig és mindenhol, benzines VS. dízel vagy Merci VS BMW, esetleg másképpen német VS japán.

Pedig az Új autó a JÓ autó. És akkor most lehet jönni a "kijövök a szalonból, felére esik az ára" dumákkal, meg, hogy mekkora bukás, de kinek?
Akinek új autója van, tudja mirõl beszélek. Ez a Toyota nagyon jó autó, a 2.0-as benzinest próbáltam, de ahoz csak 4-sebességes automata van, így lett Ford Mondeo és dízel. Nagyon kellemes a dízelmotor karaktere az 5 sebességes automataváltóval.
Remek autó, és lehet, hogy 6 év múlva már messze nem lesz ilyen jó, de akkor megint jön majd egy új!

ÚJ Ford Mondeo 2.0TDCi Ghia aut.
városban: 10-11 (ha nagyon brutál a forgalom)
o.uton állandóa 100-100-nél: 5.8

de ezek a szélsõségek, Üröm-Köbánya távolságon, ami azért fõleg város, 10 körül eszik, ha este elmegyek vele valamerre, akkor 8L-el beéri

Mármint a BMW-nek?

Mazda 6-ról... Nekem egy régebbi 626-os diesel-em van, a fateromnak egy fullos 2.0-as VVT-i regebbi Avensise. A Mazda6 amikor még csak neten láttam, iszonyatosan tetszett, minden iformációt begyûjtöttem róla, és el is mentem kipróbálni. Azóta ott van egy pici szálka, ha a Mazdára gondolok. Pont egy 2 literest vezettem, de sehol nincs a motorja se nyomatékban, se kultúráltságban a fater Avensiséhez. Kerek perec, csalódás volt. A beltér sokkal "butább" volt mint amire a képek alapján számítottam. Erre igazából egy magyarázatot tudnék felhozni... nem volt elég pénz a fejlesztésre, és elég sok energiát elvitt a design, ami tényleg nagyon jó. De nem minden. Arra viszont jó lesz, hogy egy kicsit fellendítse a Mazda fejlesztését, mert most azért adnak el autót szépen. Szerintem szebb jövõ áll a Mazda elõtt és jó úton halad a jó kocsik gyártásához. De annyi pénze fejlesztésre sosem lesz, mint mondjuk egy Toyotának. És szerintem ki tudjátok következtetni hogy ez szerintem mit jelent, azok alapj...

Engedelmeddel befejezem a mondatodat: hazaszeretetbõl vesz ***-t.

Leadfoot: Az hogy az uatóvásárlók 70-80%-a érzelmek alapján vesz autót, az majdnem igaz, ma ez Magyarországon 60% körül mozog. És ez az egyetlen ok ami miatt el lehet ma adni egy német autót. Persze túlzok, ne kapjátok fel a vizet, de minden marketingeszközzel ami csak létezik, foggal körömmel kapaszkodnak az emberek érzelmeibe autóvásárláskor. Ebben tagadhatatlanul sokkal jobbak az európaiak, sokkal nagyobb a Merci és a BMW prezstizse pont emiatt. De ez nem tart sokáig... Nagyon tanulékonyak a japánok, ahogy megtanultak autót építeni és porig alázni mindenkit ebben, úgy ezt meg fogják tenni marketing téren is. És ne feledjük, a design is ide sorolható. Amerikában a Lexus, Toyota marketingje a toppon van, és ott a számok önmagukért is beszélnek, de autót is tudnak építeni, ellentétben szegény amerikaiakkal, akiket a jolét elpuhított, és rég nem tudják felvenni a versenyt autógyártásban. Aki amerikában amerikai autót vesz azt nem érdekli az autó, nem ért hozzá, viszont hazaszeretetbõl v...

RE Krel: én nem vagyok annyira USA-ellenes, mint amennyire az itteni írásaim alapján látszik! Tudom, ezek alapján úgy tûnhet, valamilyen szélsõjobb (esetleg bal) fröcsögõ szájú ember vagyok, pedig kimondottan az ellenkezõje igaz. Csak SZVSZ mostanában (a 70-es évek vége óta) Amerikában nem csinálnak túl jó autókat (kinézetre is unalmasak lettek, mûszakilag sincsenek a topon, megbízhatósági/biztonsági gondok is vannak egynémelyikkel) - persze van jópár kivétel is!. Viszont ami elõtte volt (50-es, 60-as, 70-es évek), az maga a gyönyör! Az autóépítés és -piac politikai befolyásoltságáról (meggyõzõdésem, hogy ez létezik) vagyok többek közt negatív véleménnyel egyébként. Egyéb kérdés?

Azt elég nehezen tudom elhonni, hogy megpóbálták a piros lámpánál kiráncigálni a csávót egy 7-es BMW-bõl. Az Ibizám autómatán zárja az autókat miután elindultam (a legkisebb felszereltségû), nehogy már egy 20 millával drágább ezt ne tudja...

"Sok hü.lye ezért vesz dízelt, mert azt hiszi a majdnem két tonnás autója majd 5 litert fog fogyasztani városban automata váltóval ". Akkor azt mondd meg ezt ki hiszi? Biztos a nagymamádat próbálod meggyõzni ezzel, mert aki egy kicsit is ért az autókhoz az tudhatja 2 tona az kibaszott sok... A Lexus LS430 1905 kg. Persze hogy senki sem várja el egy két tonnás autótól hogy 5 litert egyen - ez továbbra is nonszensz - de ha már itt tartunk elhiszed egy 430as Merci alig gyorsabb ha nem lasabb mint egy 400CDI és a CDI városban 5 literrel kevesebbet eszik? Míg a benzines benyom 18-at addig a diesel 13-14-el simán eljárkál... Még mindig a Benzines éri meg jobban? De szerintem a mértékegységeket is 2.-ban tanulja az ember, lehet hogy korrepetálást kellene kérned a tanártól, mert nagyon nem megy, vagy alapjában a számolással vannak gondok? ;)

Abadának: nem, nem automata, hanem a kézi 6 sebességes. És maximálisan meg vagyok vele elégedve. A fogyasztása hihetetlen, és nagyon megy.

13 milla, és akkor kapsz Bose hifit, könnyûfém kerekeket, bõrülést, automata klímát, automata váltót, parktronicot, és Avantgarde stílust. Ez 4 millió plusz ami nem kevés, de ha figyelembe vesszük a Mercedes mennyivel jobban tartja az árát... Nem tudom, mindenki döntse el maga.

max pontosan úgy van ahogy mondod. Egyébként meg vagy elégedve a mondeoval, mert szerintem az arához képest a legjobb középkategoriás gép. automata?

Persze zippofcy. A Mercedes C220 VDI tényleg 2 tonna, nem 1500 kg még véletlenül se, de igazad van 500 kg szinte semmit nem számit, nevetséges megnyilvánulás, de te biztos biciklihez viszonyítasz mert ahhoz képest tök mindegy hogy egy kocsi 2 3 vagy 20 tonna, sztem akkor egy régi s600as ami valóban 2 tonna, kb ugyan olyan nehéz mint egy C220as nem, mert 500 kg az szinte nem is különbség...Áh ez nonszensz komolyan. Egyébként a 607es fogyasztását nagyon jól ismerem, az is 2.2es igaz 200kilóval nehezebb mint a c merci és lám városban 9et eszik automata váltóval és chip tuningal. De vegyél csak nyugodtan benzinest végül is te dobsz ki feleslegesen pénzt nem én...

Hát Abada, szerintem is vicces a BMW, mint fapados. Én a 2.2 -es CDI-rõl annyit mondanék, hogy az én Mondeóm 2.0 TDCi, és 6 körül fogyaszt városban - Zippofcy, ha akarod, elviszlek egy körre -, ha ebbõl indulunk ki, a merci elbattyoghat 7 literrel. És ki fogom számolni, mennyivel kerül többe a merci. Persze, azért érdekes, hogy a Lexus koppintja a mercit, és nem fordítva.

Egyébként az Avensis egy nagyon jó autó szerintem, bár én maradok a Merci C220 CDInél... Szép is, jó is, megvan a maga kis presztízse, és *** jó a 220as diesel motor... 6-7 literrel eljárkálni szerintem egész jó, ugy hogy 10 mp alatt van százon a gép. Hmm, az pont a fele az Avensis fogyasztásának... Wow, és tökre azanos a végsebességük is... A mindenit... 3 millával drágább 2 év múlva meg 6al lesz ... Kinek mi éri meg jobban...

Kedves Piszker István! Te vagy az elsõ mazda 6 tulaj, aki csalódik a kocsilyában, azt viszont nem értem, hogy ha nem tetszik a kocsi beltere akkor miért vetted meg. Gondolom beleültél mielõtt megvetted. Szerintem nincs túllihegve sem az sem a lexus, ezek tényleg nagyon jó autók, bár ha csalódott vagy akkor ez téged biztosan nem vígasztal.

A IS 200 és ez az Avensis összevetése hülyeség, aki próbálta már õket, az tugja, hogy miért, szóval ez szerintem bele lett erõltetve ebbe a tesztbe, nem sok értelme van. Leadfoot az Amerika ellenességedet én elfogadom, de vagy egyszer tényleg magyarázd meg ész érvekkel, hogy mi bánt, vagy egyszerûen csak mond azt, hogy nem szereted õket, de a kijelentéseid, mint pl. ez is nem túl megalapozott, de mondhatnám azt is, hogy ez így ilyen formában nem igaz!

TE hülye vagy ember! Miért lenne egy 760as BMW fapados játékszer egy LS430ashoz képest??? Az eszem megáll ember! Lehet a Lexus egy kicsit jobb autó de hogy a BMW fapados lenne hozzá képest... Az amcsik meg télleg nem értenek a kocsikhoz, ami ugyacsak a Lexust dicséri hogy olyan autót gyárt amit kajálnak az amcsik. Amúgy is, nekik mindegy, csak autóba legyen pohártartó, és ne egyen 50liter alatt 100 kilóméteren...

Re Arpi: szerintem hagyjuk Amerikát... Ott nem értenek az autókhoz. Pl. azért nem veszik bizonyos Merci típusokat, mert a pohártartóikba nem férnek bele a méretes amerikai üdítõspoharak...

Ket dolog! Nem akarok mar rogton az amugy is kozhelyes amerikanizalosdasbol kiindulni de a vasarlok megis ott a legfinnyasabbak es lam sem nem a BMW sem nem a Merci kerul ki gyoztesen az automarkak versengeseben . Mindezeket nem pletykak es szemelyes velemeny alapjan mondom! Csak meg kell vizsgalni a kinti eladasi listakat! Legnepszerubb auto ezek alapjan a toyota camry ! Ami pedig a presztizst illeti aza usaban nem nagyon emlegetnek egy BMW egy Lexussal egynapon! Akarmilyen jol is van felszerelve a BMW egy Lexussal szemben csak egy fapados jatekszer! Szemelyesen persze azt mondom hogy en is nagyon orulnek akar a legkisebb BMWnek is csak ugy mint egy Lexusnak ! Kellemes karacsonyt es boldog ujesztendot mindenkinek

Képgalériák

Harley-Davidson Street 750 teszt 2
Leonart Dyatona 1
Yamaha WR450F Rally 1
Indian Roadmaster trike 1
Gutiérrez rákos gyerekeket látogatott meg 1
A Mercedes versenyzői az F1-es pályán kívül is elfoglaltak 2
MV Agusta Brutale 800 RR 1
Visio.M 1
MV Agusta Dragster RR 2
Trion Nemesis 5
Suzuki Bandit 1250S ABS 2015 1
Yamaha WR250F 2015 1
Ural Mir 2
BMW M4 DTM Champion Edition 1
Yamaha 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek