Autó > Tesztek

Opel Astra F és G összehasonlító teszt

A generációk harca
Az egyik olvasói tesztben egy anyavállalat két azonos kategóriájú autóját hasonlították össze. Én inkább arra vállakozom, hogy egy típus két generációját mutassam be. Egy Opel Astra F 1.4i Caravan küzd most meg egy valamivel erősebb Astra G 1.6 16V Caravan ellen.


Az Astra F Caravan négy éve szolgálja a családot, már 10 év és 330 ezer km van a háta mögött.

A régi Astra formailag semmi különös, olyan konzervatívan és kombisan elegáns, bár az illesztések kb. fél ujjnyiak, ami rontja az összképet. A kocsi egyaránt jól mutat a szőlőhegyen és a színház parkolójában is, épp úgy jó társ egy nagy családban, mint egy kőmüvesnél. A rozsda ritka vendég, eddig csak a bal első küszöböt kellett újrafesteni egy kezeletlen sérülés miatt. Ezt leszámítva csak a kőfelverődéseknél lehet felületi rozsdával találkozni.

Az 1.4-es, hengerenkénti injektoros, 8 szelepes, motor 82 lóerővel gazdálkodik, ami nem túl sok. Amíg üres a kocsi, addig semmi baj, kipörgetve még előzni is nyugodtan kiállhatunk. Azonban ha elkezdjük kihasználni a csomagtartó adottságait, rögtön rájövünk, hogy a kombihoz ez a szükre szabott ménes kevés, de eddig még ezzel a motorral is mindenhova elvitt minket a kocsi. A fogyasztás igen kedvező, vegyes (30% város, 70% külterület) használat mellett 6,4 - 6,6 litert nyel el a kagylós társaság kék benzinjéből. Én mégis az 1.6-os motorral szerelt példányokat ajánlanám azoknak, akik most akarnak ilyen autót venni. Ha az olajat, szürőket az előírás szerint cseréljük, akkor a motor fél millió km-t is megélhet, persze ehhez érzékenyebb jobb láb kell. A motorhang nem zavaró, normál fordulaton inkább csak tudatja, hogy dolgozik. A fékekre se mondhatok semmi rosszat, eddig mindig időben meg tudtam állni, határozott fogáspontjuk van és jól adagolhatók. Felmelegedés miatti erővesztést még nem tapasztaltam, igaz, igyekszem előrelátóan vezetni, ezzel is óvva a fékeket. A váltót gyakran kell használni, amiben maga a váltó sajnos nem túl jó társ. A gyors kapcsolásokat nem szereti, hosszú úton jár és nem is elég pontos, ráadásul menet közben habverőként mozog. A rövidre vett első 3 fokozat nagyon jó városban, mert megpakolva is normális a gyorsulás, viszont a negyedik fokozat hirtelen nagyon hosszú. Ez előzéskor meglepi a friss tulajdonost. A kuplung könnyen megszokható és határozott a fogáspontja, viszont akárcsak a másik két pedált, ezt is "taposni" kell. Szerintem túl nagyra szabták a pedálerőt a gyárban.

A belső térben semmilyen csörgést, zörgést nem lehet hallani, ami azért utal az összeszerelés minőségére, bár az illesztések több helyen elnagyoltak. Maguk a kárpitok jó minőségüek, még most is szépek, de a varrások nagyon silányak. Az első ülések varrásai a hatodik év után "szépen" elkezdtek fesleni. Nem maga a cérna szakad, hanem a kis ráhagyás miatt "kicsúszik" a cérna az anyagból. Az ülések hosszabb távon is kényelmesek, szerintem az oldaltartásuk is elég jó, az első fejtámlák billenthetők. Az első ülések tág határok közt állíthatók, a sofőré még magasságában is, így kompenzálva a kormány fix szerelését (persze létezik állítható kormányos verzió is), egy 180 cm magas sofőr mögött a hátsó ülésen utazónak azonban kissé szükös lábtérrel kell számolnia. Lehet, hogy az én hibám, de nekem sokáig tartott, hogy tökéletes vezetési pozíciót találjak. A sofőrnek egyik kapcsolóért sem kell nyújtózkodnia, de azért számomra továbbra is a japán autók az etalonok ebből a szempontból. Az utastér nagy hibája, hogy nagyon gyorsan párásodik. A gömbölyü oldal miatt a kicsit lehúzott ablakon is sok eső tud beesni, ezért vettünk az első oldalablakokra légterelőt. Az utastérben szerintem elég tárolóhely van, bár nincsenek pohár vagy üvegtartók, egyedül a kesztyütartó ajtajában van hely két pohárnak. Ez viszont használható, akárcsak a közepes méretü kesztyütartó. A nagy üvegfelületek miatt a kilátás szinte korlátlan, alig van holt tér és nagyon könnyü tolatni, parkolni. Ez persze nyáron visszaüt, mert a kocsi percek alatt felforrósodik. A digitális óra és a külső hőmérő jó ötlet volt a tervezőktől.

A kormányzással és futómüvel kapcsolatban vegyes érzelmeim vannak. A kormánykerék érdemel egy kis szidást, mivel egyszerüen nagyon nagy az átmérője, így én ki vagy beszálláskor akarva - akaratlanul is mindig lezárom a kormányzárat. A nagy átmérő azonban lehetőséget adott a tervezőknek arra, hogy több helyen is kényelmes, biztonságos fogást alakítsanak ki a tapadós anyaggal bevont kormányon (legalábbis a légzsákos verzión). Maga a kormányzás a szervó hiányának ellenére is könnyü, szerintem 110-120 felett túlságosan is könnyü, szabályos közúti tempónál azonban elég visszajelzést ad az útról. A futómü nagyon jól el van találva, mert üresen sem pattog, viszont megrakva sem himbálózik túlságosan. Bár a 13"-os kerekek szerintem kicsik a magyar utakra, a futómü még most is jó állapotban van, nagyobb felújítás nélkül. Egyedül a jobb első kerék felöl lehet lehúzott ablaknál rossz úton hallani egy kisebb csörgő hangot, amire nem tudnak gyógyírt találni se a szervizben, se magánszerelőnél.

Mivel kombiról van szó, nem feledkezhetünk meg a csomagtérről sem. Kívülről nézve az ember nem gondolná, hogy a tervezőknek milyen nagy és jól kihasználható rakteret sikerült az autóba varázsolniuk. Az embernek nagyon össze kell szednie magát, hogy tele tudja pakolni. A hátsó üléseket ledöntve pedig tényleg hatalmas, sík tér áll a rendelkezésünkre, bár ilyenkor a sofőr igen közel kerül a kormányhoz. Ha a szállodában elkeverték a szobafoglalásunkat, akkor sem kell kétségbe esnünk. Csak ledöntjük a hátsó üléseket és már kész is a két ember számára kényelmes "ágy", ahol kinyújtózva alhatunk (de ne felejtsük el, hogy a kocsiba be lehet látni J ). Én nagyon sajnálom, hogy nincsenek hálók és zsebek a kisebb csomagoknak, a szivargyújtó-csatlakozó is hiány, de az autó vételárát tekintve ez nem olyan bosszantó. Ezt a bosszúságot valamelyest feledteti, hogy kocsi oldala és a csomagtér oldala közt viszonylag tágas hely áll rendelkezésünkre. Én a kocsi cuccait (sampon, mosókefe, olaj, izzókészlet, háromszög, törlőruhák, stb) tartom itt, de nyugodtan lehet kisebb csomagokat is ide tenni, mivel a hely vízmentes és nem koszolódik. A csomagtér kárpitja is felemás. Jó tulajdonsága, hogy szinte elhasíthatatlan, rossz tulajdonsága, hogy szinte lehetetlen teljesen kitakarítani. A csomagtér ajtaja - kombikhoz méltóan - kívül gyorsan koszolódik és hatalmas, viszont van belső fogantyúja és könnyen nyílik, záródik. A tartóteleszkópok könnyedén megbirkóznak az ajtó súlyával, a 10 év alatt még nem kellett cserélni őket.

A kocsinak sajnos van pár bosszantó hibája. Az egyik, hogy a gyári izzókkal maximum térképolvasásra lehet használni az első lámpákat. Egy márkás készlettel azonban csodákat lehet müvelni. A másik, hogy a hátsó rendszámtáblát megvilágító lámpák közül csak a bal oldali hajlandó dolgozni, míg a jobb oldalit erre nem tudtuk erre rávenni. Ezt a hibát rengeteg ugyanilyen típusú autónál látom, így biztos nem egyedi hiba. Ráadásul a csak a rendőrön múlik, hogy megbüntet érte vagy sem (eddig elnézőek voltak, jó részük ismeri a hibát). A harmadik hiba, hogy a hátsó ablaktörlő már négyet töröl, mire a mosóvíz elkezd folyni. Tehát a hátsó ablak mosása nem kifizetődő, mivel csak a lapát gumiját tesszük tönkre és az üveget karcoljuk. Szóval ha éppen nem esik, akkor marad a víz és a szivacs. Lehet, hogy ez csak engem bosszant? A "legrosszabb" mégis az, hogy az autót otthon szerelni kész kínszenvedés. Látszik rajta, hogy nem otthoni szétszedésre tervezték, a legtöbb dolog túl van bonyolítva. Összegzésképpen mégiscsak azt kell mondanom, hogy a hibák ellenére az autó kellemes társ a mindennapokban, relatív olcsón fenntartható, ráadásul a tolvajok se igazán keresik.



Az Opel hosszú pályafutás után a G modellel váltotta le a sikeres F szériát. Nem csak az autó újult meg, hanem az Opel filozófiája is. A szürke, jellegtelen F széria után egy igencsak tetszetős, fiatalos kinézetü utódot dobott piacra. Közel három hónapja nyúzok egy 2000 januárjában gyártott 1.6-os 16 szelepes 100 lovas Astra G Caravan-t. A kocsi már 220 ezer km-t futott, de az előző tulajnak köszönhetően szinte újnak néz ki. Rozsda sehol sincs rajt, de azt hiszem ez négy évesen el is várható. Az illesztések kisebbek lettek, mint az elődnél, de azért még így sem keskenyek.

A motorról eddig csak jót tudok mondani. Bár 1500-as fordulat alatt olyan, mintha nem is lenne, 1500-2000 közt éledezik, aztán 2000-től elkezd húzni és úgy 5000-ig ki se fullad. 5000 felett viszont elkezd gyengülni, és 6500 körül véget ér a gyorsulás. A fogyasztással elégedett vagyok, vegyes használat (30% város - 70% külterület, az út kb. felén légkondival) könnyen tartható a 7,5-7,8-as fogyasztás a kék v-power-ből. Az F modellhez képest a váltó fokozatai hosszabbak, közel lineáris elosztásúak. A kar rövidebb utakon jár és jóval pontosabb is, mint az elődben, menet közben nem mozog, ráadásul már az első fokozat is szinkronos. A fékeket még nem kellett letesztelnem, de a normál használat alapján szerintem nem lesz velük gond, bár szerintem egy ilyen autó hátul is megérdemelte volna a tárcsaféket. A kuplungnak sajnos nincs igazi fogáspontja, így nehéz megszokni. A fékek ugyanilyenek, de ha már fognak, jól adagolhatók. Az előddel ellentétben ebben a modellben szerintem túl kicsik a pedálerők, és a fékhez képest a gázpedál nagyon mélyen van.

A belső nagyon igényes lett. Ha a gyár tartotta az F szériánál tapasztalt összeszerelési minőséget, akkor nem lesznek csörgő, zörgő hangok később sem. A kocsi hosszának növekedése szinte egy az egyben a hátsó utasok lábterét növeli, így már a hátul ülők is kényelmesen utazhatnak végig több száz km – t. Az első ülések elég magasan vannak beszerelve, de tág határok közt állíthatók. A vezető ülése magasságában állítható, de nekem még a legalacsonyabb helyzetében is túl magas. A kocsiban szerintem kevés a tárolóhely, a kézifék alatt kialakított rekesz például szinte használhatatlan. Ellensúlyozandó ezt, minden ajtóban van üvegtartó, amibe a fél literes palackok és a pléhdobozos üdítők illenek bele (papírpoharat még nem próbáltam). A kesztyütartó ajtajában két pohárnak alakítottak ki helyet, de ezek szinte használhatatlanok, ha ül valaki az ülésen, mivel az ajtót csak akkor lehet teljesen lenyitni, ha az ülést majdnem teljesen hátratoljuk. Maga a kesztyütartó elég tágas, bár vízszintesen ketté van osztva, így csak laposabb tárgyak férnek be, de a két szint segít rendet tartani. Az új modell kevesebb üveggel rendelkezik, mint az F modell, így valamelyest nehezebb vele tolatni. Az első szélvédő erősen döntött, így remek hőcsapda alakult ki. Normál tempónál a motor és a futómü zaja szinte teljesen kívül reked, inkább érezzük, mint halljuk, hogy minden rendben megy, de 130 körül elkezd fütyülni a levegő a tükrök körül.

A kormányzás és a futómü eddig csak dicséretet érdemel. A változatlan méretü kormány ebben az autóban is fixre szerelt (az állítható kormány extra), de vékonyabb mint az elődben, ráadásul a bevonata eléggé csúszós. Őszintén szólva az F modell kormányát jobban szerettem. A szervó szenzációs, álló helyben bőven elég egy törékeny női ujj, hogy elforgassa a volánt, ennek ellenére 150-ig nem könnyül fel a kormány (ennél jobban nem hajtottam meg), és az útról is elég visszajelzést ad. A futómü csendben végzi munkáját, de érezhetően feszesebbre hangolták, mint az F modellét, persze azért üresen sem pattog. A kátyúk elsimításában sokat segít, hogy ezt a szériát már 15"-os abroncsokkal szerelték.

A kombi előnye és értelme természetesen a csomagtartó. Ez szinte semmit se változott a modellváltás során. Bár centivel nem mértem le, de nagyjából ugyanakkora, mint az elődé, és ugyanolyan jól ki is használható. A kisebb csomagoknak még mindig nincsenek zsebek vagy hálók, viszont a csomagtér oldala és a kocsi oldala közt megmaradt a tárolórekesz, bár külső forma miatt valamivel kisebb lett. A hátsó üléseket lehajtva továbbra is óriási rakteret kapunk, vagy ha a helyzet úgy kívánja, akkor egy kétszemélyes fekhelyet. A csomagtér kárpitja erős, de szinte lehetetlen kitakarítani. A csomagtér - ajtó meglepően könnyü, a belső fogantyúval is könnyen zárható. Én személy szerint nagyon örülök annak, hogy az Opel kitartott az igazi kombi mellett, és nem ment az Alfa és a Skoda után, akik a kombi vonalait is sportosra szabva jelentős literekről mondtak le a csomagtartónál. Igaz, az Alfa már a névben is jelzi, hogy sportkombi.

Örömmel fedeztem fel, hogy az elődhöz képest pár bosszantó hibát sikerült kiküszöbölni. Például a gyári izzókkal is remekül lehet látni este, és a rendszámtábla világítás is rendesen müködik. Persze maradtak és jöttek új "hibák". Például a hátsó ablak mosási szisztémája semmit sem változott, szóval itt is marad a víz és a szivacs. A hátsó lökhárítónál nincs semmilyen nyílás, ahol a víz lefolyhatna a csomagtér ajtó alól. Engem az is zavar, hogy napszemüvegben nem lehet látni a rádió kijelzőjét, amibe beleépítették az órát és a külső hőmérőt is. Szinte természetes, hogy ezt az autót se az otthoni szétszedésre tervezték, így bármilyen szerelés (akár kívül, akár belül) jelentős bontással kezdődik. Nem tudom, hogy típushiba vagy csak a miénk ilyen, de az első lökhárító alján a koptatócsík kerék felé eső egy / két füle sztrádatempónál sajnos kiakad a helyéről.

Az három hónap és kb. 3000 km nagyjából az ismerkedéssel telt, de azt hiszem ezzel az autóval is kellemes kilométereket fogok megtenni a fenti hibák ellenére is.

A magyar közlekedéskultúra számos hibájának egyike, hogy azon autóstársak jó része, akik nem kombit vezetnek, nem tudják elviselni, ha egy kombi gyorsabb náluk. Ha megelőzöm őket, rendszeresen meg akarják mutatni, hogy ők még gyorsabban tudnak menni. Akkor is visszaelőznek, ha közben a kocsijuk majd szétesik az erőlködésben, hogy a 100 - 110-es tempót elérje, persze közben kékes felhőbe burkolnak engem és a környéket is. Engem nem nagyon izgat az ilyen "nagyfiúskodás", de ha valakit zavar, akkor az ne vegyen kombit. Ugyanezeknek a hölgyeknek és uraknak kaján tejfölvigyor ül ki az arcukra, ha be tudnak parkolni arra a helyre, ami nekem éppen rövid. Ezek az esetek sajnos csak itthon tapasztalhatók, tőlünk nyugatra teljesen ismeretlen az ilyen. Ott ugyanis nem egy lassú, túlpakolt autó jut az emberek eszébe a kombi szó hallatán.

Örömteli, hogy az Opel a konkurensekhez képest kedvező áron adta / adja ezeket az értéktartó autókat, ennek is köszönhető, hogy rengeteg fut belőlük egész Európában, így bőven van alkatrész minden minőségben és persze árfekvésben.

Mindent egybevetve mindkét autót csak ajánlani tudom. Az két modell közül talán inkább az F való arra, hogy kijárjunk vele a hegyre vagy horgászni, míg a G modell inkább a fiatalos stílus kedvelőinek és a városlakóknak ajánlható. Az F modell sem mutat furcsán az Opera előtt, de "jól néz ki" benne egy kapagép, míg a G modell esetében ez fordítva van.

Címkék: Astra, opel

Hozzászólások

Üdv. Nálunk is van 82 lovas FAstra. Csak dícsérni tudom, ez a legjobb autó a világon. Semmi negatív tapasztalatom nincs a géppel, ha lenne vele mégis valami azt elnyomják a pozitív élmények. Az F-Astra pedig még nem abban az idõben lett megalkotva, amikor 5 évre terveztek autót. Erre kitûnõ példa a pótkerék fém-burkolata, ami sok autóban (pl: szuznya) egy darab farostlemez.
De érdemes egy pillantást vetni a kárpitra is, amibõl 1 ajtón kb. annyi van mint újabb autókban összesen.
A 82 paripa elegendõ a dinamikus autózáshoz. Ezt pedig senki se cáfolja meg, mert vezettem már egynéhány autót. A Hungaroringre én is GSi Astrával járnék.(De csakis ASTRÁval, vagy Ladával) Egyébként amatõr rendezvényeken már bizonyított az autó, igen jó eredménnyel.
Végezetûl pedig gratulálok a cikkhez + az autóvásárlásaidhoz, csak így tovább.

Hi!

Én egy boldog F Caravan tulaj vagyok :-) A gép 1.6-os 8 szelepes és nekem 14-esek a felnijeim. Fogyasztás városban kb 8l, országúton 5,6l (100-110km/h). Nekem a fordulatszámmérõ pont még 3000 alatt van 110-nél, elképzelhetõ, hogy a 14"-os kerekek miatt. Mielõtt tulaj lettem egy 1.4-es 16 szelepes G-s Astrával ismerkedtem, ami annak ellenére, hogy lóerõben erõsebbnek írja a gyár az 1.6-os 8 szelepesnél, szerintem komoly nyomatékhiányal küszködik és a fogyasztása is elég magas. A G-s kormányzását én személy szerint kényelmetlenebbnek érzem a régebbi szervós F-hez képest. Engem pl. zavart hogy középállásban a kormány "bekattan", bár lehet, hogy ezt nem mind csinálja.
Ha valaki nem utcai gyorsulásra, és nem komoly végsebesség elérésére vágyik, akkor merem ajánlani az 1.6-os 8 szelepest. Keveset eszik, és nincs vele gond. A nyomatéka miatt pedig nem egy lefulladós fajta, jól bírja az emelkedõket. Én 182cm magas vagyok és ez azzal jár, hogy a vezetõülés mögött nincs sok hely a hátulülõknek, ami nem nagyon tetszik sajna. Egyébként meg vagyok vele elégedve.

Egész pontosan az 1.6 16V óra szerint 105-nél pörög 3000-et és 140-nél 4000-et 5.-ben. 186/65R15 kerékkel. 1.6-osok közül a barvoban volt a leghosszabb 165-nél forgott 4000-et 5.-ben.

Bicska, azok a hidrogénes eriksznyócak?

Nem csak ehhez bicska. Konkrétan tegnap (vagy elõtt) néztem Golf IV motroháztetõt 22 ezer forint (ez a legdrágább). Corolla motorháztetõ 47 ezer forint. Persze mindkettõt még fényezni kell.

Alex: lehet, hogy Pesten sokat eszik, de én szerencsére nem vagyok pesti. Nem tudom ott mennyit eszik, de nekem ezek a fogyasztások voltak. De elfogadom más véleményét és el is hiszem. Soha sehol nem mondtam, hogy ezek az autók a királyok, ezek mindig mindenhol keveset esznek. Vannak hibáik, de mint családi kocsi, nekem bejönnek. De ha lesz elég pénzem új kocsit venni, akkor én speciel japán márkát veszek majd, valószínûleg Mazdát. De amíg ez nem jön össze, addig marad a használt Astra. Megbízható és olcsón (is) lehet venni.

Fox. Városon kívül tényleg jól fogyasztanak, de ha mindennap Bp-en járkálnál vele, megváltozna a véleményed :). Valószínûleg eladnád, és vennél egy DTI motoros verziót :).

ja ferrari ehez képest tényleg drága a japán alkatrész..

Na most akkor már tudjuk ki írta :-))) Sajna az Opel a harmadik leglopottabb márka, az Audi és a VW elõzi meg és a Trabi meg a Wartburg üldözi :-))) csak azt tudnám, hogy azokat minek lopják, mikor 5 ezer forintért egy komplett autót adnak. Ráadásul az alkatrészárak is :-)))) Egy hattyúnyak, meg két küszöb 3500 Ft :-DDD

Re aero! Ne tõlem kérdezd! Én már vasárnap elküldtem…

Alex: Az astra azért inkább 110-nél pörgi a 2900-3000-t, míg és 130 körül még nincs egész 4000. A Focus 130 nál pörgött olyan 3700-at. Én mondjuk meg vagyok elégedve a fogyasztással, fõleg mert nyáron majdnem mindig ment a légkondi és így is ilyen jól fogyasztott.

képek is mindjárt lesznek

na hátha a5 nem frissit ako berakok egy friss hírt40 INTERNATIONAL FIA RECORDS - TWO MAZDA RX-8S DRIVE 24 HOURS AT FULL THROTTLE
Papenburg, 4th October 2004. A total of 40 international records have been set by Mazda with two RX-8s. Drivers and technicians celebrated their success at the close of the 24-hour record attempt on the 12.3 km oval at the automotive proving grounds in Papenburg, Germany.

Fox. Az a 200-as fordulatszám különbség milyen sebességnél, és milyen értékeket takar? Mert sokat tud ám számítani az a 200-as különbség is. Egyébként tudtommal az 1.6-os Focus 120-nál pörög 3000 körül, míg az Astra ugye 100-nál. Amúgy lehet jó 16V motorokat csinálni, a Focus 1.6-ostól felfele nagyon rugalmas viselkedésû mocikkal rendelkezik. Csak attól függ, hogy mire hangolják õket. Egy barátom 1.8 16V Escortja például 1500-tól élénken húz, és nem fogyaszt városban többet 9 liternél. igaz nem 115, hanem 105LE, de szerintem ennyit megér a kulturált mûködés. A korábban írt fogyasztások pedig igazak. Ha én vezetem, ha az apám, ennyit fogyaszt az 1.6-os Astra. Az 1.2-es G Astra pedig 8-8,5-öt eszik Bp-en. Városon kívül viszont mindkettõ lemegy 6,5-7 literre tartós 140-150-es tempónál. Az is gond ezeknél a "csoda" ecotec motoroknál, hogy a vezérlés lassan engedi vissza a fordulatot, sõt, váltásoknál sokszor megemeli. Emiatt fogyaszt szerintem sokat. Városban egyébként nem a sebességen van a hangsúly, hanem, hogy milyen a forgalom. Például a Váci úton 80-al 5-ben kevesebbet fogyaszt, mint 2-ban, 3-ban togyogni, vagy dugóban araszolni. Nálam sajna az utóbbi a sûrübben elõforduló, mivel a munkám miatt sokat megyek napközben a városban, és általában viszonylag rövid távokat.

aero sajnos az a5 szerkesztõségében alszanak még ilyenkor frissítést nem ismerik biztos nemtudtak eleget aludni, sokáig tartott valamelyik b kategóriás akciofilm kickboxharcos bosszúja 26. rész a népbutító szennyet sugárzó rtl-en

Hamer holvan a teszt?
HÉTFÕ van!

Az én tapasztalatom az, hogy minden márkánál nagy az autók fogyasztása közötti szórás (és nem csak a lábfüggõ a dolog), szerintem nem kell rajta csodálkozni.

Hogy a fenébe tudsz 11L fogyasztani 1.6 16V-vel? Én 8.5 liter fõlé nem szoktam menni, pedig a tömegnél picit mozgékonyabban megyek. Ráadásul bp, reggel és du...Az 1.4 16V-vel 9 fölé is ment...Mondjuk nem 1esbe mek 50el...

Alex: Mint írtam is, mi elég keveset járunk városban kocsival. Ha mégis, akkor is leginkább 4sávoson, alig forgalomban. Szóval csak a lámpák szoktak néha fenntartani. Szerintem az elsõ 4 fokozat rendben van, de az ötödik tényleg lehetne kicsit hosszabb. De ahogy láttam, minden új autónak ilyen rövid az ötödik. Focus kb 200 pörög kevesebbet az Astránál. A 8 szelepes mocik mindegyike jobban húz alulról, mint a 16 szelepesek. Én úgy tudom mindegyik 16 szelepes halott 2000 alatt. Biztos vmi mûködési következmény. A fékek eddig jók voltak, de még tényleg nem kellett igazán kipróbálnom õket.

A cikk tényleg jó, bár nekem is lenne néhány tapasztalatom, mindkét modellhez. A családban van egy F 1.6 16V Astra, én pedig G Astraval járok. Az 1.6-os városban 10-11 lityit fogyaszt, ismerõs 1.4-ese pedig 9-9,5-öt. Mondjuk ez Budapest, napközbeni használatot takar. A párásodás Opel betegség, még a korábbi Corsámon is elõfordul. Az F-nél kiemelném, hogy gyatra a kormány és futómû, ami a G-nél már jól sikerült. A szervoval szerintem nincs semmi baj, nem kell a kereket álló helyzetben tekergetni, mert attól elkopik a gumi. Az 1.6-os mocihoz még annyit, hogy szerintem 2000 alatt végig halott, bár lehet, hogy csak az én szemléletem szerint :). A régi jó kis 8 szelepes Ople mocik szerintem sokkal jobbak voltak, mert alapjárattól lehetett használni õket, és kevesebbet fogyasztottak. A fék pedig a G-ben szerintem lehetne jobb is. Ezen felül túl rövidek a fokozatok, bár ez valószínûleg a nyomatékhiány miatt van így, de legalább az 5-ik lehetett volna egy kicsit hosszabb.

remélem a hétfõi frissítés nem abból áll megint hogy délután fél 4 kor lesz valami felesleges hír mondjuk a benzinrõl vagy ilyesmi dejólenne ha nem aludnátok

Ferrari_ : még az elsõ kérdésedre. Én a skoda fabia kombira gondoltam, de igazad van, pontosabban kellett volna fogalmaznom. Azt meg nem tudtam, hogy ilyen keresett a tolvajok körében. Én úgy tudtam, nem nagyon viszik.

Lefthanded: A G-t még alig 3 hónapja nyúzom, így pl az olajfogyasztásról még nem nagyon tudok nyilatkozni. Egyébként nem csak dícsérni akartam a kocsikat. Nem akartam feldícsérni a magam lovát. Egyszerûen errõl a két példányról ez a véleményem. Lehet, hogy két másik példányról sokkkal jobbakat vagy rosszabbakat írtam volna.

A dícséreteket mag nagyon köszönöm mindenkitõl!

Ha a három autót rangsorolnám akkor elsõ az Octavia (TDI kombi) Nagyon bejött a TDI,a fogyasztása autópályán 150-el klímával 5,8, városban 5,5, az 550-es csomagtartó király, 130eKm-ig semmi sem romlott el) második a Xsara: A legkényelmesebb: bõséges beltér, kényelmes fotelok,vajpuha rugózás, praktikus és elég nagy csomagtartó. Harmadik az Astra: Nem rossz, de minden szempontból csak az átlagot hozza, nem fogott meg.

Utaztam sokat hosszú távon francia autóban (pl.: xsara) és németben (Astra F,G; Golf IV). A franciába jobb érzés beleülni (jajj de kényelmes, de jó benne ülni) hosszú távon viszont a német nekem sokkal jobban bevált. A xsarában 400-500 km után már minden bajom volt (lehet hanyag testtartásom az oka? :)) a Golfban simán levezettem 1000 km-t.

re vélemény [2004-10-09 20:29:00]: :-DDD

A zõd gép jól néz ki az opera elõtt és jól áll benne a kapálógép.A kérdésem csak annyi, hogy alkalmas-e arra,hogy kapálógéppel beálljak az opera elé? És ha igen miért nem.

Nekem sose a hátam zsibbad, hanem a bal lábam zsibbad el, mivel hosszú és nincs végig alátámasztása. Ez viszont a passatba, illetve 5ös bmw-be is, de igazából mindenbe, talán abba nem annyira, ahol van kihúzható lábtámasz.
Nemrég nyomtam le egy Bp-Helsinkit, a hátam nem, csak a lábam zsibadt, de az már a magyar határnál kábé:)))
Nem tudom, szerintem a régi oktávia úgy kicsi ahogy van.
A xsaraval elég jól visszafejlõdtél szerintem:))

hát Lefthand, én nem tudom milyen valagad van, de én soxor lenyomtam tôbb mint 1000km, még pedig skoda felicia és merci sprinter 2600km 3 ora pihenôvel( ebbôl 2 ora az ulésben alva) vw passat 1300km és daewoo espero 1100km, opel astra F 1200km. Csak a daewoban fájdult meg a derekam. Na, szoval máskor szedd le az ulésrôl a csavarhuzokat meg a célszerszámokat akkor talán nem fox zsibbadni :)

Elõl az Octáviánál sokkal szûkebb az Astra beltere. Kb 150 eKm-t nyomtam le Octávia kombival,volt lehajtható könyöktámasz és deréktámasz is. Így elviselhetõ volt elõl. bár az ülések ebben sem túl kényelmesek. Az Astrában 2-300 km, az Octáviában 4-500 km után zsibbadtam el. Most Xsarám van, 1000 km meg se kottyan. Aki nem hiszi, próbálja ki.

Saját tapasztalat, hogy az 1.4 városban többet fogyaszt,mint az 1.6. Én személy szerint 7.4L-rel vagyok el városban a komputer szerint, pedig gyorsan megyek.
Az üléspozició olyan amilyen. Én inkább a deréktámaszt hiányolom. Kicsit kemény az ülés kis oldaltartással, viszont ez hosszú uton hálás lehet, nem annyira fáradok el tõle. Ülõlapja meg szinte mindegyik autónak kicsi, kivéve amelyiknek van kihúzható lábtámasza, de az ritka. Viszont szerintem kategóriájában nagyon kellemes méretû belteret nyújt, sokkal nagyobb szerintem, mint mondjuk az oktávia, vagy a bora.
Árkérdés elég relativ, attól függ mihez hasonlitjuk. Mindegyiknek annyi az ára, amennyiért el lehet adni. A piac határozza meg. A francia azért olcsóbb, mert azt annyiért lehet eladni stb...

A cikk jó, de néhány negatívum kimaradt belõle. Persze mindenki a maga lovát dícséri. F Astrát olyan régen használtam hogy már elfelejtettem úgyhogy megjegyzéseim a G-re vonatkoznak. A motor tényleg nagyon jó eltekinve a néha elõforduló extrém olajfogyasztástól. A fogyasztás 1.4 16V-el városban 10, országúton 8 l (1.4 16v). Az ülések kényelmetlenek: rövid ülõlap, túl kemény tömés. Elõl a lábtér nagyon keskeny a túlméretes középkonzol miatt. Ez anyósülésre beülve az volt az érzésem hogy egy F-1 ülésére préselõdök be (no nem a gyorsulás miatt ami az 1.4 kombiban elég gyenge). Összegezve tényleg nem rossz autó, de nekem nem elég kényelmes, és az árához képest gyenge a felszereltsége.

Ré! Agressziv Kismalacnak igaza lesz. A fõfékhengerrel van gondod. A javitókészletet felejtsd el, a fékkel nem szabad játszani! Csak újat bele!!! MODERÁTOR: Kergyu

Ré, ez nem játék. Csináltasd meg a féked, mert még beleszaladsz vkibe.

Nekem két kombim van, 2,5 éve kombizok, de még sose elõzött vissza senki országúton :) A japán autók, azon belül is a Mazda6 pedálerejérõl: Számomra megdöbbentõ volt, hogy egy mini 6-os talin 4 autóban kinyomva a kuplungot mekkora különbségek vannak. Szerencsére az enyém volt a legkönnyebb, de volt olyan amiben kõkemény volt. De az eddigi legkisebb erõkifejtéssel vezethetõ autóm a Bravo volt.

Ré, szerintem ereszt a fôfékhengered.

tényleg jó a teszt. én is gratula. akartam írni egy hasonlót, de azt az 5 ajtósokról. :)

Pedig meg voltam róla gyõzõdve te vagy, Hamer.
De így tovább szaporodjanak az olvasói tesztek!

A fékezésnél a fék fog, a pedál felkeményedik, és széplassan ezeszt de azerõsebb nyomásra afékhatás is erõsödik. Amikor hirtelenráfumpál az ember kezdõdik elõrõl (egy féknyomás alatt bõven megáll az autó nagy sebességrõl is, csak ha tovább nyomom a pedált megéllás utánn szinte beesik). Volt pár keleti márkám tudom milyen a levegõs fék, de ez nem az. Más is tapasztált hasonlót???

Valószinû kevés a fékfolyadék, illetve kopottak a betétek...

Nekem meg G astrám van. Nem 1et vezettem már. Olasz, japcsi autókhoz képest sokkal nagyobbak a pedálerõ!. De Pölõ a C vectraba is sokkal kevésbé kell nyomni a féket (gázt is). A bravomba is sokkal könnyebb volt. De probáld ki mondjuk egy mazda 6-ot. Beülsz tuti hogy bologatni fog az autó...:)))

Ha padlóig lehet nyomni, az tutira nem jó. Rendesen fognak egyébként? Sztem kb a felénél kéne fognia. Nem levegõs?

bocs F astrára vonatkozik.

A párásodás elkerülhetõ a parírszûrõ esõs idõben való kiszedésével, szárításával, vagy a motortérnél van egy páralefolyó melyben összegyûlik sok apró levél ezt néha kikell takarítani. Nálam bevált. Kérdés a fékpedált másnál is padlóig lehet nyomni?

g76: nekem F astram van. és van a családban egy G Astra is: a fékpedál keménysége a Gben számomra már túl puha. szinte nem is kell nyomni. a szervo a kormányon meg pont jó. Fben meg elég jól tekerhetõ, de parkolásnál kitöri a karodat(servo nélkül) :) és az Fben a kormány túl sokat forog faltól falig, engem ez zavar a legjobban.

Jó a cikk, akárki is írta. Tetszik. 1 dolog nem tetszik: a régi astra szine. Az borzasztó.

Re Aero! Nem, nem. Én majd hétfõ jövök. Mellesleg most olvasgatom a cikket, amit beküldök majd. Aero, Neked majd lesz egy kellemes mondat a vége felé a fogyasztásnál…:-) O.B.! Gratula cikkhez, nagyon részletes és átfogó volt.

Terjedelmes és sokrétû összehasonlítás, gratulálok. Mivel nálunk is volt a családban F és G kombi is szeretnék pár dolgot hozzátenni: Szerintem az F elõl tágasabb, hátul viszont kisebb ,legalábbis lábtérben biztosan. Az F csomagtartója 20 literrel nagyobb. Abban igazad van, hogy az Alfa divatkombit gyárt, de azért a Skoda-ra ez nem igaz. Az Octavia kombi a középkategóriában mindent überel csomagcipelési összehasonlításban.
A 10 év körüli F-ek sajnos hajlamosak rozsdásodni, a mienk 10 évesen a hátsóablak gumiperemnél és az ablakspricni bütykénél is rozsdásodott a kõfelverõdéseken kívül. Persze melyik 10 éves 90-es évek elején gyártott nem? Az F soha nem párásodott egész addig amíg audio és ablaktörlõ mechanika szerelés miatt meg nem lett bontva. Utána egyfolytában párásodott. A G viszont már ujkorában is párásodott, nem tudom miért. Mindent összevetve az F Astra kombi nagyon hálás autó volt 10 év alatt csak a kötelezõket látta. Pedig egy fürdõszobányi csempét és járólapot elvittünk vele egyszer és szinte földig le volt ülve. Meg se kottyant neki.

Biztos remek. De azért pár dolgot megemlitenék:
Gyenge pedálerõkrõl a G astra esetében sem beszélnék, mind a féket, mind a gázt nagyon nyomni kell...Amolyan "németes" Ha ez gyenge pedálerõ akkor egy honda-ban már nincs is, beesik magától:))
Ugyanez a kormányra is igaz. G astrába viszonylag kicsi a rásegites, elég erõsen kell tekergertni. Persze, egy szervotlan kocsiból ülsz át, akkor megértem, hogy neked ez nagyon könnyü...
Van egy nagyon jól használható tárolórekesz, mégpedig ott, ahová neked az utólagosan beszerelt elektoromos ablakemelõt tették...mert annak ugyebár nem ott a helye.
Azért ezek az autók is zörögnek, fõleg többszázezer km után. A többi OK! üdv.

Két észrevételem van :-))) "ráadásul a tolvajok se igazán keresik." ---> 3. leglopottabb márka :-))) "Opel kitartott az igazi kombi mellett, és nem ment az Alfa és a Skoda után, akik a kombi vonalait is sportosra szabva jelentõs literekrõl mondtak le a csomagtartónál." ---> Hát azért az Octavia 500 mittudom én hány literés csomagterét elszemlélve, nem is tudom, hogy ez mennyire igaz. Ha ott nem mondtak volna le értékes literekrõl akkor azt már zárt kisteherautónak hívnánk? :-)))

Képgalériák

Harley-Davidson Freewheeler 1
Volvo XC90 2015 1
Nutcase 1
Belga Nagydíj - Vasárnap 1
Kawasaki ZX3-RR  11
Belga Nagydíj - Szombat 1
Belga Nagydíj - Péntek 1
ALS Bucket Challenge - Hamilton, Ricciardo 1
Alonso és Räikkönen környezetbarát autókat vezettek 1
Suzuki GW250F 1
Midual Type 1 1
BMW X5 Security Plus  1
Gutiérrez rajongóival gokartozott 2
Honda FourTrax Foreman Rubicon 4x4 1
McLaren P1 GTR 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek