Autó > Tesztek

Mercedes-Benz A140 teszt

Hol vannak már a jávorszarvasok
Íme egy autó, amiről 10-ből 9 embernek egy állat jut eszébe. (Annak az egynek, akinek nem leírom: jávorszarvas.) A kisebb blama persze már régen történt, de az élmény talán mindig megmarad, pedig a valóságban egy egészen jó autó a legkisebb Merci. Ja, és hamarosan jön az újabb generáció.
A bébi Merci legkisebb és egyben általunk is tesztelt verziója a 140-es típusjelzést viseli. Ez elsőre nem sok mindent mond a külső szemlélőnek, de a csillagjel elől immár jelzi, hogy nem egy szokványos kisautóval van dolgunk. Ez több szempontból is igaz, a teszt végére megerősödött bennem, a Mercedes mindig jó autó, csak még akkor is drága, ha kicsi. No, de ne menjünk ennyire előre, akarom mondani a végére.

A forma különösen, hogy már tudjuk az év végén jön a következő generáció, nem tünik túl modernnek. A jó öreg A-osztály ugyanis már 1998 óta rója az utakat, és bár nem tudom, hogy autóknál mennyivel kell szorozni az életkort, hogy emberi léptékre átszámítsuk, az biztos, hogy már nagyon öreg. Az alapvonalak a szokásos kisautósak, egyenes hátfal (Hát igen, ezzel sem nehéz a parkolás), ferdén, de egyenesen levágott első rész, ettől függetlenül azonban a csillagos márkát nem lehet semmivel összetéveszteni. Ebben feltehetően nagy szerepet játszik a jellegzetes első lámpa, amely a hütőmaszkkal együtt kifejezetten markáns és egyedi vonásokat kölcsönöz az A-osztálynak. Mindezeken felül a legkisebb Merci kapott valamit a nagyoktól is: itt is a visszapillantóba integrálták az indexeket. Hiába, a divat. A magas felépítés viszont kifejezetten jó, olyan az érzésünk, mint egy nagyobb terepjáróban, rálátunk a forgalomra.

Belül viszont, amellett, hogy a kormányon ott díszeleg csillag, még sok minden utal arra, hogy egy német presztízsmárka családjával van dolgunk. A nem éppen olcsó kisautónál még az ajtóra is jutott szövet, és ha akkora hely nincs is hátul, mint az S-osztályban, a kocsi méreteihez képest a hátul ülők is kényelmesen utazhatnak. Pedig ez nem is a hosszított verzió volt. (A teszthez való anyaggyüjtés közben arra lettem figyelmes, hogy egyes szaklapok itt fontosnak tartották megemlíteni, hogy lábfejünket nem tudjuk az első ülések alá berakni, engem azonban ez speciál nem zavart.) A kellemes térérzethez egyébként az is hozzájárul, hogy a padlólemez teljesen sík, így hátul sincs zavaró kitüremkedés. Ha többen utazunk, akkor sincs gond, hiszen a közel 400 literes csomagtérnek hála sok mindent elnyel hátul az autó.

Azért, hogy tudjuk ennyi pénzért mégsem egy nagyobb modellben ülünk a tervezők belül néhány aprósággal szerényen figyelmeztettek. Például kifejezetten egyszerü müszerfalat alkottak. Nem mondanám minimalistának, mert az még lehet szép, ez inkább szimplán egyszerü. A kilométeróra pölö iszonyú nagy helyet foglal el középen, míg a két szélén a kicsiben a fordulatszámmérő és az üzemanyag-kijelző található. Ide kívánkozik még az ülés magasságállítása is, amely csupán az ülőlap le-fel mozgatásával lehetséges, ami azért manapság már túlhaladott technikai megoldás, nem is beszélve, az emiatt tátongó hatalmas lyukról lap és az ülés támfala között.

Egy-két pozitívumot azért lehet a konzolra mondani, hiszen kifejezetten jól pakolható, a bunkofonnak és más haszontalan apróságoknak egyből találtam helyet. (Az élet apró örömei.) Ez utóbbi kijelentésem nem a kesztyütartóra vonatozik, az ugyanis parányi. A müanyagok azonban elfogadható minőséget nyújtanak, és persze nem zörög-csörög az autó. Tehát a német precizitást még nem rontotta meg a világmindenséget fokozatosan elnyelő globalitás.

Azért, hogy mindig emlékezzünk, ha egyszer A Mercit vezettünk egyéb nyalánkságokat is kitaláltak. Ugyanis felejthetetlen élmény volt néhány kapcsolót megjegyezni: a hátsó ablakmosót egy a középkonzolon elhelyezett gomb kelti életre és az ablak mozgatására szolgáló billenő kapcsoló is ide, csak éppen feljebb került. Ezek után azon már nem is csodálkoztam, hogy a tükröket is innen lehetett konfigurálni. Az már csak hab a torán, hogy az akkumulátor az anyósülés előtti részen a padlóba lett beépítve. Összességében ezeket egyébként könnyen meglehet találni és szokni. Nem úgy például, mint a Suzuki Ignisben vagy a Wagon R+-ben a belső világítás kapcsolóját, amit már a második tesztautónál se sikerül egyedül felfedeznem. Szerencsére az index még a helyén van.

Hát a 82 lóerőt teljesítő 1,4-es benzinmotor ugyan nem ragaszt az ülésbe, de azért ehhez a kasznihoz megfelelő. A városi közlekedésben akár azt is mondhatjuk egyenesen jól teljesít, országúton pedig ha betartjuk a sebességkorlátozást, még sok is a papírok ígért 170 km/órás végsebesség. Saját tapasztalat szerint egyébként az autó már 140-150-nél véget akar vetni a száguldásnak, erőltetve azonban elérhető a gyári adat. Amit viszont eltaláltak a németek az a fogyasztási adat, ugyanis a fránya dög gond nélkül 10 litert zabált, vagyis simán teljesítette a beígért 9,7-es gyári adatot.

Ehhez képest mégis kellemesen teltek a városi kilométerek, ugyanis a kisautók minden előnyét birtokló A Merci vezetése is gyerekjáték. A váltó kialakítása igen jó, nekem nagyon tetszett a kellemes fogású váltógomb. Persze ez önmagában kevés lenne, de szerencsére a szerkezet rövid úton és ami fő pontosan jár. Fékezésnél jól teljesít az ABS, az pedig csak megszokást igényel, hogy a pedál fent fog megálláskor. A kormány is kellemesen könnyü, de nem annyira, hogy nagy sebességnél zavaró legyen. A futómü pedig némi keménységgel próbálja a kanyarokban az úton tartani a kasztnit. A biztos útfogás érdekében ezta rénszarvasteszt óta egy kikapcsolhatatlan ESP-vel is megerősítették, így az autó határhelyzetben úgy tolja az orrát, hogy lehetetlen vele keresztbe állni.

Egy Merciről lévén szó természetesen nem az árával hódít az autó. Akcióban ugyan volt négy millióért is, de az alapára valójában több mint 4,4 millió forint. Ezért persze, szériában jár ABS, szervokormány, elektromos ablakok (hátulra sajnos már nem jutott), központlzár, manuális klíma, 4 légzsák, elektromos füthető tükrök, immobiliser, állítható kormány és magasságban mozgatható vezetőülés, ködlámpa, ASR, azaz kipörgésgátló, plusz menetstabilizátor. S, ennyi pénzért a Mercedes még hátsó fejtámlákkal is megajándékoz. Az is igaz, viszont, hogy a pénzünkért egy teljesen jó kisautót kapunk. Ettől függetlenül sejtésem szerint kicsiny hazánk fiai még sem rohannak a kereskedésbe A Mercit rendelni, és ez a világ más tájékán sincs így. Ilyen Mercit az vesz, aki különleges, egyáltalán nem hétköznapi autót, akar, és hajlandó - valamint nem elhanyagolható, hogy tudja is - kifizetni magasabb vételárat.

 <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Pontszámok

Külső: 8

Belső: 7

Kényelem: 8

Felszereltség: 7

Motor: 8

Fék: 8

Futómü: 8

Kormány: 8

Váltó: 9

Menettulajdonságok: 8

Fogyasztás: 7

Ár/érték: 7

 

Müszaki adatok

Motor: soros négyhengeres, hengerenként 2 szelepes benzinmotor

Hengerürtartalom: 1397 ccm3

Max. teljesítmény: 82 LE / 5000 ford./perc

Max. forgatónyomaték: 130 Nm / 3750 ford./perc

Meghajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kézi váltó

Hossz / szélesség / magasság: 3605 mm / 1720 mm / 1575 mm

Tengelytáv: 2425 mm

Saját tömeg: 1030 kg

Csomagtartó mérete: 390 - 1740 l

Üzemanyagtank mérete: 54 l

Gyorsulás 0-100 km/h: 12,9 s

Végsebesség: 170 km/h

Fogyasztás (város/országút): 9,7 / 5,5 l/100 km

Tesztfogyasztás (vegyes): 9,2 l/100 km

Modell alapára: 4 491 000 Ft

 

Címkék: mercedes, teszt

Hozzászólások

Fogalmazzunk árnyaltabban, a minivan kategória valóban az Espace-Voyager páros óta él, az A-osztály inkább az egyik elsõ olyan autó, ami szokásos alapterületen, szokásos ülésszám mellett magasabb tetõvel és variálhatóbb belsõvel rendelkezik. Ma már szinte minden gyártó kínál ilyet kis- és alsó-középkategóriában is.

mokus cs! A 160-as nem indithatta el a minivan kategoriat, mivel minivaneket mar a 80-as evekben is gyartottak es azota is gyartanak folyamatosan, csak ez biztos elkerulte a figyelmed. de a 160-asnak amugy sincs semmi koze egy minivanhez sem.Udv!H2

Szerintem a régi formája izgalmasabb volt, f?leg a maga idejében.

6 eve jarok a 160-as Avantgarddal.Meg soha semmi baja nem volt!8 liter alatt jarok,teli gumival 7.5 körül!A vezetö ülesen kivül mindent kivehetek az autobol.Oriasi a beltere!260cm -id befer a surfbrett a padlora,ra a vitorlak stb.melle a kerekparok..A nejem a hatam mögött ül,ha tele vagyunk.Ezt az autot vagy szereti valaki vagy gyülöli..akiknek draga Azok az utobbi kategoriaba esnek..Ez a gep inditotta el e Minivan kategoriat..azota kopirozzak mindenfele.Audi,Bmv,Opel,Fiat es a többi.Egy se erte utol ..viszont tasgadhatatlan..neki is vannak gyenge pontjai...Ne hasonlitsuk egy CLK-hoz vagya SRL-hez...Nekem ar uj A -tip peldaul nem is tetszik mar..maradok ennel a 3.40-es hossznal.Ezt az autot kanyargos hegyi utakon ugy lehet vezetni mint egy Gokartot..!!Szinte minden fontosabb resze (karosszeria)müanyagbol van,,!!Az ülesek kisse gyengek lettek 6 ev alattbe a pozicio KIVALO..!!Nem hiszi senki el milyen erzes egyenesen ülve kinyujtott labbal vezetni,vagy utazni!Egy 640-es BMW-ben kevesebb a hely mint benne!Egy CLK.-ban ugy ülsz elöl mint egy raketaban,szorit-nyom az egesz technika!Minek ?Kinek kell az a sok zsu-zsu??Persze vannak akiknek a külsö kep tobbet jelent mint a szolid kenyelem es biztonsag..Nekik jo utat kivanok az M7-en szombat delelött..

Èn birom a Mercit, de ezzel menni tényleg eléggé csalódás volt. Remélem az uj jobb lesz nem csak szebb.

Amikor bevezették a piacra, annó, sehogy sem értettem, hogy ez most mire jó ennyi pénzért, aztán amikor hallottam néhány évvel késõbb, hogy 5 milliót eladtak, akkor azt gondoltam én vagyok nagyon finnyás, aztán a néhány hete ültem egyben, akkor egy világ omlott bennem össze: ez nagyon-nagyon komolytalan, ez egy rossz vicc, utazási komfortra nem üti meg egy kisautó minõségét, hogy egy jó márkanév alatt minden hulladékot el lehessen adni buta embereknek....

pontosan... divatautó plázacicáknak

Ez az A-s Merci ha jól tom jelenleg az A2-es vetéjtársa,és nem az A3 sportback-é,vagy 1-es bömösé,amúgy ha v.kinek mondjuk van egy E vagy S Mercedese,akkor nem egy snassz Honda Jazz fog a háza elõtt parkolni,ez olyan embereknek készült akik nem filozofálnak 1 milló forintokon,pláne nem japán kocsikon,csak a feleségnek is legyen egy bébimercédesze,hiszen az illik a képbe...

10 literes átlagfogyi???? 82 lovas motortól GÁÁZ. amúgy meg úgy könnyû nem kidõlni ha van esp és csak 40el enged kanyarodni amit még biciklivel is simán tudok. a rén***vasteszt pedig egy nagyon is okos és jó futómûteszt. nem feltétlenül rén***vasokról kell szólnia lehet akár kerülgetõ teszt is... amúgy az autó meg nagy 0 a térkihasználása az jó. én inkább egy honda jazzt vennék és spórolok 2,5 millát + az japán!!!! A jazz sokkal jobb autó!!! mégha ugyanannyiért lenne akkor is honda lenne nálam befutó de így hoogy 2 millával olcsóbb...

"a 3ci-nek szerintem nincs a mercinél ellenfele"..Dehogynem! Mercedes CLK.

A Merci Sportcoupét inkább nevezném egy jó nagy tévedésnek a gyár részérõl. Egy középkategóriás autó lekurdítva. Annak a konkurendse a BMW 3xxCi (tehát a 3as kupé). De semmiben nem nõ fel hozzá az én szememben.

Az a szörnyû,hogy egy kategória szerintem! méretét tekintve igen. ez a prémium alsó-közép, ha jól tévedek. Már a Merci is rájött, hogy az 1es és az A3 nem ezt a stílust nyomja, ide valami sportosabb, radikálisabb kell. Nézd meg az új A-t 3 ajtóval, szerintem az már egy szinten van a BMW 1gyel és az A3mal.

azt nem értem, miért kell 1.4es motorral adni ezt a Mercit... Az A3 sincs 1.6 alatt és a BMW 1 sem lesz. Szerintem 1.4 és 1.6 között is van már presztízskülönbség. Az új A-osztály viszont nagyon tetszik!!

A jávorsz@rvasteszt nem marhaság, igaz egy átlagos szélességû autóúton a legtöbb ember 60 km/h-s sebességnél, mikor visszafordítja a kormányt már az árokban van.

Isteni igy látni a ***vast!:) Vajon a gennyládát is kiszûri?

Ez a merci tetszik, rövidebb mint egy SUzUKI WAGON R+,de a csomagtarója ledöntött ülésekkel nagyobb mint bármelyik felsõközépkategóriás kombiban...

"Ilyen Mercit az vesz, aki különleges, egyáltalán nem hétköznapi autót, akar, és hajlandó - valamint nem elhanyagolható, hogy tudja is - kifizetni magasabb vételárat." ez az egész cikk mehetne vicclap.hu-ra honnan szedtétek össze ezt az embert vazze :DDD BUHAHAHAHAHAHHAHAA

Képgalériák

Tuningolt Mazdák 1
Game Over Cycles - Cheyenne Recidivist 1
Polaris RZR XP 1000 EPS High Lifter Edition 1
Fiat Dublo 2015 1
Bultaco Brinco 1
Honda CB750 Macco Motors 2
Ducati Scrambler 1
A Ferrari karácsonyi ünnepsége 1
Formula E - 3. forduló (Uruguay) 1
Audi Q7 2015 sajtógaléria 1
Audi RS3 Sportback 1
Hülkenberg tesztje a Porschéval 1
Touratech bukókeret kiegészítő 1
Koenigsegg Burov Art 1
Citroen C4 2015 sajtógaléria 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek