Autó > Tesztek

Mazda5 2.0 CD110 és Mazda6 Sportkombi 2.0 CD143 teszt

Dízelt, de kombit vagy egyterüt?
Továbbfejlesztette kétliteres dízelmotorját a Mazda. A második generációs common-rail négyhengeres kétféle teljesítménnyel került az eddig csak benzinessel kérhető Mazda5 egyterübe, és szintén két változatban kérhető a modellfrissített Mazda6-hoz. A két dízel családi autót egymás után tettük próbára, hogy kiderítsük, melyikük a jobb választás.

A dízelüzemü motort már száztíz éve ismerjük, ám Rudolf Diesel találmánya soha nem volt még olyan kifinomult, mint napjainkban. A szívódízeleket még gyenge, lomha, füstös és hangos erőforrásként tartottuk számon, a helyzeten a turbódízelek megjelenése javított valamelyest. Ám a gázolajos motorok rohamos elterjedése, részesedésének ugrásszerü növekedése a közös nyomócsöves technika bevezetésének és elterjedésének tulajdonítható. A common-rail néven ismert nagynyomású közvetlen befecskendezéses rendszert 1997-ben fejlesztette ki a Bosch, majd a későbbiekben két újabb generációját is bemutatta. Ezek a dízelmotorok ma már korántsem nevezhetők lomha olajkályhának, hiszen magas hatásfokkal, kevés kibocsátott káros anyaggal üzemelnek, így az Euro4-es környezetvédelmi normát is teljesítik.


Kombi és dízel - összetartoznak?
A közvetlen befecskendezéses dízelmotor lényege, hogy a gázolajat nem úgynevezett előkamrába, hanem közvetlenül az égéstérbe porlasztja. Így jobb hatásfok és nagyobb nyomaték érhető el, mint a hagyományos, örvénykamrás dízelek esetén. Ez a befecskendezés a common-rail motoroknál nagy nyomáson történik. Itt a hagyományos adagoló helyett egy nyomástároló csőben (ez a "közös nyomócső") meghatározott nyomást hoznak létre, majd innen jut a gázolaj mindegyik henger elektronikus vezérlésü befecskendező fúvókájához. A nyomás mértékén (1350-1400 bar) kívül a befecskendezés idejét és mennyiségét is a motorvezérlés határozza meg, így optimalizálható az égési folyamat. A common-rail dízelmotorok jöttek, láttak és győztek: nyomatékosabbak és takarékosabbak benzines társaiknál, így ha hajlandóak vagyunk lemondani a sportos hangú, pörgős benzinmotorokról, sok szempontból kiválóbb erőforrást választhatunk a dízelek személyében. Részesedésük az eladott autók számából egyre növekszik, egyes modelleknél már több dízelt adnak el, mint amennyi benzinest. Ilyen autó a Mazda6 is, melyet Magyarországon 80 százalékban a kétliteres, 120 és 136 lóerős common-rail dízellel vásároltak.

Ez a 2 literes motor a Mazda egyetlen saját fejlesztésü dízelmotorja a kínálatban, hiszen a Mazda2-höz kapható 1,4 literes 68 lóerős, valamint a Mazda3-ban megtalálható 1,6 literes, 90 és 110 lóerős közös nyomócsöves gázolajosok a PSA-Ford konszernek közös gyártású motorjai. A japánok a Mazda5 egyterü, valamint a felfrissített Mazda6 premierjével egyszerre mutatták be a CD jelü erőforrás továbbfejlesztett, immár második generációs common-rail rendszerrel szerelt kivitelét.


Jó ötlet a tolóajtó
A második generációs, szintén a Bosch által kifejlesztett közös nyomócsöves rendszer még nagyobb, 1600-1800 bar maximális befecskendezési nyomással üzemel, így az ezzel szerelt motorok erősebbek és gazdaságosabbak, mint a korábbiak. Szintén új fejlesztésü a nyomástároló csőbe gázolajat pumpáló nagynyomású szivattyú, a befecskendező szelepek pedig szigorúbb türésüek lettek. Ezzel a gázolaj pontosabban adagolható, és még finomabban porlasztható el az égéstérben, így kisebb károsanyag-kibocsátás, alacsonyabb fogyasztás és nagyobb motorteljesítmény érhető el. A Mazda kétliteresének nagyobb teljesítményü változatán további módosításokat végeztek. A változó lapátgeometriájú turbótöltő forgó tömege 14 százalékkal csökkent, így az autó gyorsabban reagál a gázadásra. Az MZR-CD jelü motor erősebbik változatának teljesítménye 136-ról 143 lóerőre, maximális forgatónyomatéka 310 Nm-ről 360 Nm-re növekedett. Mindkét teljesítményfokozathoz alapáron jár a dízel részecskeszürő (DPF), melynek kerámiabetétje kiszüri, és időnként elégetve semlegesíti a kipufogógáz koromtartalmát.

Mindezen bevezető arra volt jó, hogy megismerjük, milyen high-tech rendszer dolgozik a mai dízelmotorokban. Ez lehet az oka annak, hogy még az olyan, kifejezetten sportos beállítottságú vezetőknek autót gyártó márka, mint a Mazda, több dízelt adjon el nálunk, mint amennyi benzinest. Amit veszítünk, az a nagy fordulatszámig pörgethető, vérpezsdítő hangú motor, amit a Mazda6 2.3 GT-ben olyannyira megszerettünk, amit viszont cserében nyerünk, az a tengernyi nyomaték, és a rendkívül barátságos fogyasztási érték. A motorra még visszatérünk, most nézzük az autókat!


Egyszerü, de szép a buszlimuzin beltere
A benzines Mazda5 tesztje végén egy emberként szólaltak meg olvasóink azon véleményükkel, miszerint ezt az autót csak és kizárólag dízelmotorral szabad megvenni, a kicsit lomha és nem is takarékos 1,8-as, vagy az erősebb, de kétségbeejtően iszákos 2 literes benzinesekkel semmiképp. Igen ám, de eleinte csak ebből a két motorból állt a kínálat, mostanra viszont megérkeztek az új dízelek, 110 és 143 lóerős teljesítménnyel. Mi ezek közül a gyengébbiket kaptuk a 7 üléses TX felszereltséggel, ám éppen előtte került hozzánk a modellfrissített Mazda6 az erősebbik dízellel, kombi karosszériával, így alkalmunk nyílt összevetni őket.

Az összehasonlítást olvasóink is szorgalmazták. Szintén a Mazda5 tesztre reagálta szinte minden olvasónk azt, hogy ennyi pénzért inkább Mazda6 kombit vennének, a hét ülést ugyanis ritkábban használja ki az ember, a kombi viszont sportosabban vezethető, és a csomagtere is tágasabb. Hüséges olvasónk, Leo éppen egy dízel Mazda6 kombit hajt, és ő is ezen a véleményen volt: "Én a Mazda6 kombiból nem sok értelmét látom a Mazda5-nek. Kényelmesen ebbe is csak 4 ember fér el, a 7 üléses verzió csomagtere kisebb, mint a kombié, ellenben az autó magasabb, nehezebb, rosszabbul megy, rosszabbul kanyarodik, és többet fogyaszt. Egy nagyobb családnak már 3 gyerekkel is használhatatlan. Szerintetek ki vesz ilyet?" A választ talán jövőre ilyenkor megtudjuk, ha a piros lámpánál állva átnézünk a szomszédos sávban álló Mazda5 vezetőjére. Addig is irány a parkoló, és a 143 lóerős Mazda6 kombi!


Alacsony üléspozíció, sportos hangulat - a Mazda6-ot élmény vezetni
Jó, jó, a 143 lóerős dízel nem a világ legerősebb motorja, hiszen a BMW két literből 163 lóerőt hoz ki, a Toyota 2,2-ese 177 lóerős, de a többi rivális mind ez alatti teljesítményt kínál. A PSA-Ford közös kétliterese 130-136 lóerős, míg a Honda saját fejlesztésü 2,2 literes dízelmotorja 140 lóerőre képes. A Mazda gázolajosai közül az erősebbik nem akárhogyan viszi a másfél tonnás kombit. A Mazda6 ezen erényei a modellfrissítés során nem vesztek el. A középkategóriás autó továbbra is kiváló üléspozícióval, közvetlen kormányzással, pontos váltóval, feszes futómüvel, tehát remek vezethetőséggel hódítja meg vevőit. Kész élmény vezetni, különösen kanyargós országúton, de városban, vagy rossz burkolatú útszakaszon sem üt fel annyira, hogy megbánnánk, ha mellette döntünk. Annak ellenére, hogy dízel - tehát racionális - az autó állandóan egy kis száguldozásra csábított. Indulás, egy-kettő, hü, de jól megy, három-négy, és már túl is léptük a megengedett sebességhatárt... A Mazda6 kombi hiába ezerötszáz kiló üresen, mégis a gyári adat szerint alig tíz másodperc alatt futja a százat. Nem árt hamar váltani, a motor 1800 és 3000-es fordulatszám között él igazán, akkor viszont nagyon! A váltó határozott mozdulatokat igényel, pontosan terelhető, de férfias erővel kell mozgatni a kart. Hasonlóan feszes a kuplungpedál is, és a kormányzás sincs túlkönnyítve, ez valóban a sportosabb vezetők kedvére tesz. Autópálya és városi forgalom felváltva sem fogott ki annyira a motoron, hogy rugalmasságát állandóan kihasználva 7,8 liternél több gázolajat fogyasszon száz kilométeren.


Itt inkább csak kétszemélyes
A Mazda6 esetében nem csak a motor, hanem a külcsín is változott. Kicserélték az első- és hátsó lámpákat, a hütőmaszkot és a lökhárítót, de mindegyikük csak részleteiben új, a régi és friss modellek csak egészen közelről különböztethetők meg. Minek is sokat változtatni rajta, mikor a Mazda6 kombija - szerintem - így is az egyik legszebb a kategóriában? A hátulja ugyanis nem az erőltetett kocka-dobozforma, hanem átlagosan sportos far, megfelelően döntött szögben álló hátsó szélvédővel, dögös lámpákkal és sportos légterelővel. Közvetlen riválisa, az Accord nem dicsekedhet ilyen szép kombival, a leginkább a motorvonatok bumfordi orrára hasonlító hátsója alaposan megosztja a közönséget. A Mazda6 mégsem használhatatlan, a csomagtartó ugyanis egészen emberi méretüre sikeredett. Alaphelyzetben 505 literes (Accord Tourer: 518 liter), a hátsó ülések ledöntésével 1,7 köbméteresre növelhető. A 60:40 százalékos arányban osztott támlák előredöntése még a csomagtartóból sem nehéz feladat, nem igényel nyújtózkodást, hiszen a raktér oldalfalain egy-egy fogantyút helyeztek el, amelyet meghúzva előzékenyen leborulnak az ülések. Apró rekeszek, krómozott rögzítő-fül és a padlóba süllyesztett tárolók egészítik ki a csomagteret. Talán csak hátralátni nehéz, bár a szélvédő alsó pereméből egyszerüen kikövetkeztethető, hol ér véget a kocsi.


Átlagos
A kombi helykínálatára azt mondhatnánk, átlagos: egy középkategóriástól legalább ekkora utasteret vártunk el. Galériánkban a hátsó üléssorról készült képen a magas vezető, azaz mögöttem maradt tér látható: nem sok, de pontosan elegendő. A szélső ülések ráadásul egészen jól formázottak, kényelmesek, középről kartámasz hajtható ki, de ide már nyugodt szívvel ne ültessünk senkit: nem csak lába nem fér el, de kényelmetlenül ül majd az ülőlap domborításán.

Nem kérnek nagy felárat az alap dízelért a Mazdánál, hiszen az ötajtós, 120 lóerős gázolajos 5,5 millióba kerül - akárcsak a benzines indulómodell - a kombiért plusz 150 ezret kell kifizetni. Ebbe hat légzsák, ABS, elektromos ablakok és zárak, klíma és cd-játszó tartozik, többek között. Az eggyel magasabb felszereltségi szint még 350 ezerbe, a plusz 22 lóerő sajnos még egyszer ugyanennyibe kerül, a tesztelt kombi ára tehát megközelítette a 6,35 milliót.

Amint visszaadtuk a Mazda6 kombit, másnap érkezett a Mazda5 dízelváltozata, a kisebb teljesítményü motorral, ami ebben az esetben sovány 110 lóerőt jelent. Ugyanezt a teljesítményt a kisebb tömegü 1,6-osból is kihozhatták volna, ám a közös PSA-Ford motorra olyan nagy igény mutatkozik (hiszen nem csak a Mazda, de a Citroën, Peugeot, Ford és Volvo is beépíti autóiba), hogy inkább a saját 2 literest "butították le" az alapváltozathoz.

A Mazda5-össel az 1,8-as benzines tesztjében már részletesen is megismerkedhettek olvasóink. Az autó arányai a kombihoz képest jelentősen eltérőek: 18,5 centivel rövidebb, és pontosan ugyanennyivel magasabb, mint a Mazda6 kombi, azonos szélesség és nyomtáv mellett. A Mazda5 tehát igazi buszlimuzin alakú, minden próbálkozás - keskeny első fényszórók, nagy légbeömlők, emelkedő övvonal, ötszögletü hátsó ablak - ellenére még mindig kicsit bumfordi, felfújt buborékformának tünik. Hasonló gondokkal a szintén négy és fél méteres Opel Zafira és Renault Grand Scenic is küszködik, ezt az autót tehát nem a szépségéért fogják venni. A Mazda5 is családi batárnak tünik, a tesztautó halvány almazöld színe pedig olyan, mintha direkt a hátsó ülésen helyet foglaló gyerkőcök kedvéért fényezték volna erre a barátságos pasztell árnyalatra.


Okos részletek
A Mazda5 legnagyszerübb tulajdonsága az, hogy hátsó üléssoraira tolóajtón keresztül juthatunk. A technikát régebben a nagyobb egyterü buszlimuzinokon előszeretettel alkalmazták, ám a kompakt egyterüek megjelenésével mintha elfelejtették volna. A Mazdánál előszedték a fiókból az ötletet, ami remek választásnak bizonyult. Az autó 1,66 méteres magassága miatt hatalmasak az oldalajtók, a sínnek köszönhetően mégis egyszerü a mozgatásuk, parkolóházban, szük helyen kiváló. Hátrányát a második sorban ülők érezhetik, nekik ugyanis nem jutott se szélső könyöklő, se térképzseb. Meg kell elégedniük a középső könyöktámasszal.

Középre még annyira se ültessünk senkit, mint a Mazda6-ban, ez a kihajtható szék ugyanis inkább egy kényszer-hokedli. Érdemesebb hálós rekesszé, pohártartóvá és könyöklővé alakítani, így a két hátsó utas is megkapja, ami jár neki. Mindkét oldalon pohártartós asztal hajtható ki az első ülések háttámlájából. A harmadik üléssor szintén korlátozott méretü, inkább gyerekeknek ajánlott, lábterét a második üléssor sínen tologatásával határozhatjuk meg, a semennyitől a kevéskéig. A padlóból kihajtható két hátsó pótszékkel együtt hétszemélyes autóban már csak 112 literes "szatyortér" marad, öt üléssel mindez az ablakokig pakolva 426 liter. Nem éppen világbajnok méret, ám aki az 5 üléses alapmodellt veszi, 536 literes rakteret kap, ami viszont már több mint a kombié. A rakteret befedő kettős kalaptartó kialakítása kifejezetten csúnyára, igénytelenre sikerült, ezt a képeinken is látható részletet illett volna okosabban megoldani.

A vezetőülésből sem tagadhatnánk le, hogy egyterüben ülünk. Különösen a megfelelően mély üléspozíciójú Mazda6 után a Mazda5 első székei kifejezetten magasra kerültek, a négy irányban állítható kormány szintén laposabban áll, a középkonzol buszosan kiemelkedik a helyéről, alján a váltókarral. Persze ez minden egyterüben ilyen, és mind közül talán a Mazda sofőrhelye a leginkább személyautós. Az egyes részletek a Mazda6-ból ismerősek, az összkép mégis más, ami nagyrészt az ezüstszínü középkonzolnak köszönhető.


Méretes csomagtartó a kombinál
Amennyire élményszámba megy a Mazda6 vezetése, olyannyira semleges esemény a dízel Mazda5 volánja mögé ülni. Az 1,8-as benzines Mazda5 néha-néha még gyors haladásra sarkallt, és bizonyára ilyen a 2 literes is, de a kisebbik dízel kifejezetten a nyugodt tempóhoz ideális. A 110 lóerős motor eleinte nehezen birkózik meg az 1,6 tonnás autóval: amíg el nem érjük a kétezres fordulatszámot, a behemót kimérten gyorsul, ott aztán meglódul egy kicsit, de nem árt gyorsan váltani, hogy ne fogyjunk ki a lendületből. A Mazda5 váltója a 6-oshoz hasonlóan hatfokozatú, pikk-pakk jár, kicsit talán túl nagy erővel kell kezelni, olykor egy lendületes váltáskor az öklömmel véletlen kikapcsoltam a ventilátort, olyan közel esik a kapcsolója... Hiába a független hátsó felfüggesztés, a Mazda5 ezzel a karosszéria-magassággal és ballonos gumikkal inkább bedől, mint fekszik a kanyarokban. A nyugodt stílust a menetteljesítmény-adatok is alátámasztják, de legalább nem kér érte sok gázolajat: mínusz ötfokos hidegben, városban sem ment hét liter fölé az átlagfogyasztás!

A két tesztautót közel azonos áron vihettük volna haza: a Mazda6 kombi az erősebb motorral, közepes felszereltséggel 6,35 millióba, míg a Mazda5 hasonló felszerelésekkel, de a gyengébb dízellel 6,45 millióba kerül. Az alapmodelleket tekintve szintén drágább a Mazda5, mintegy 200 ezer forinttal. A Mazda5 az erősebb gázolajossal csak a legmagasabb GT felszereltséggel kérhető (6,95 millióért), és a Mazda6 kombi ugyanezekkel a paraméterekkel már 7,65 milliót ér.


A Mazda5-be is bőven lehet pakolni
Az elején felvetett kérdés még mindig áll, ki veszi meg ugyanannyiért a gyengébb dízelt a mackósabb karosszériával? Azt hiszem, erre számos válaszunk van. Például az, akinek olykor valóban szüksége van a forgalmi engedély szerint is 7 személy szállítására. Vagy az, aki "gyerekbiztos", nyúzható, rekeszekkel, asztallal és pohártartókkal kombinált játszóteret képzelt el az első üléssor mögé. A sínen mozgó, dönthető támlás második üléssorban több a lehetőség, ráadásul a magasabb tető miatt tágasabbnak, szellősebbnek érződik a Mazda5, amiben így könnyebben elviselhetőek a hosszabb utak. Aki pedig nem siet, számára a kisebb dízel is bőven elegendő hozzá: ezzel is kellően rugalmasan autózhat, a fogyasztása mégsem szökik az egekbe. A többieknek - designfüggőknek, kanyarvadászoknak, fiatalabbaknak - ott a Mazda6, ami négy év elteltével még mindig ereje teljében van.

 

 

 

 
Mazda5
Mazda6
   
Hosszúság:
4505 mm
4690 mm
Szélesség:
1755 mm
1780 mm
Magasság:
1665 mm
1480 mm
Tengelytáv:
2755 mm
2675 mm
Nyomtáv:
elöl / hátul
1530 mm / 1520 mm
1550 mm / 1550 mm
Üres tömeg:
1610 kg
1520 kg
Megengedett össztömeg:
2225 kg
2050 kg
Csomagtartó mérete:

112 / 426 / 857 l

505 / 1710 l

Üzemanyagtartály mérete:
60 l
64 l
 
 
négyhengeres,
16 szelepes közös nyomócsöves
turbódízel
négyhengeres,
16 szelepes közös nyomócsöves
turbódízel
Hengerürtartalom:
1998 ccm
1998 ccm
Maximális teljesítmény:
110 LE / 3500
ford./perc
143 LE / 3500
ford./perc
Maximális nyomaték:
310 Nm/ 2000
ford./perc
360 Nm/ 2000
ford./perc
Hajtás:
elsőkerékhajtás
elsőkerékhajtás
Váltó:
6 fokozatú kézi
6 fokozatú kézi
 
Végsebesség
179 km/h
201 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra
12,9 s
9,8 s
Tesztfogyasztás:
7,0 l/100km
7,8 l/100km
 

Gyári fogyasztás:

Város:
7,3

l/100 km

Országút:
5,7

l/100 km

Vegyes:
6,3

l/100 km

Gyári fogyasztás:

Város:
7,6

l/100 km

Országút:
5,2

l/100 km

Vegyes:
6,1

l/100 km

 
A modell alapára:
5 849 900 Ft
5 649 900 Ft
A tesztelt modell ára:
6 449 900 Ft
6 349 900 Ft
 
Kinek ajánljuk?:
TETSZETT:
TETSZETT:
szellős, tágas belső
vezetési pozíció
tolóajtó
feszes futómü
variálható ülések
kormány, váltó
takarékos dízelmotor
rugalmas motor
 
 
NEM TETSZETT:
NEM TETSZETT:
kissé lomha
lóerők felára
kevésbé sportos
középső büntetőpad
 
elsietett részletek
 
 

A Mazda5, főleg a kisebbik dízellel a nyugodt, takarékos vezetőknek ajánlott, akik előbbre helyezik a kényelmet, a szellős utasteret és a variálhatóságot. A Mazda6 kombi ezzel az erős dízelmotorral és a remek vezethetőséggel a fiatalabb, vagy fiatalos családfők kedvence lehet.

 

 

 

Címkék: mazda

Hozzászólások

Brera menetpróba: (http://www.channel4.com/4car/road-tests/driving-impressions/2006/A/alfa-...) Az árához képest elég furcsa(igaz, hogy ez a jobbkormányos verzió)

Nekem van egy Cromám. 428000 km van benne. Ami eddig elromlott benne az a lengéscsillapitó, a kuplungbowden, meg a fékbowden. Persze vigyázok rá, és cserélek benne, mindent, amit kell, de megnézném a mai kocsikat, ennyi km. után, hogy néznek ki. Én nagyon csipem az Alfákat, de Jossal egyetértek, havernek volt, és mesélte, hogy iszonyat sok gond volt vele. Saját tapasztalataim nincsenek.

166: én nagyon szeretem az olasz autókat, elsõsorban az Alfát természetesen. A Fiat jelenlegi formatervezési irányvonala nem jön be annyira, de majd csak jön a fény az alagút végén! :-) Azt szeretném kihozni a dologból, hogy ha valakinek pl. Skodája van, elég ciki ha teli torokból fikkantja a VW-t, miközben dicsõíti a cseh ipari mûremeket, hiszen a két dolog voltaképpen egy és ugyanaz. Remélem érted mit akarok mondani.

Bild: Az alfa 147 elleni legfontosabb "kifogás". Szó szerinti idézet:"Az alfa 147 remek vezetési élményt nyújtott,de a különbözõ problémái miatt néha az idegeinkre ment. A NAVIGÁCIÓS RENDSZER NÉHA ÁTVÁLTOTT VALAMELYIK IDEGEN NYELVRE AMOLYAN OLASZOS HANGULATOT IDÉZVE" Szerintem ez már perverz.....

Jvh : akkor fuss neki mégegyszer:-) Nem én fikázom az olasz autókat ,hanem a német tulajok. Nem tûnt fel ,hogy meg sem említettem az Alfát? Ha baj van az értelmezõ képességeddel, akkor kerüld a hozzámszólást ,elõre is köszike :-))

166: itt is engedd meg, hogy megemlítsem, mennyire hiteletelennek tûnik egy olyan fórumozótól hallani az olasz autók fikkantását, akinek a nickneve is egy olasz autó típusjelzése. Tisztára mint Sanyi az alul lévõ történetben...

166!:-)

A csütörtökön megjelent Autobildben van egy cikk az autók minõségérõl. Ez egy németországi felmérés( nem Adac felmérés) ,hanem az autótulajok véleményét közölte az Auto Bild. Lehet olvasgatni ,tanulságos. Megjegyzem, a Fiat a béka segge alatt van, rengeteg a panasz rá (kivétel a Panda), a legjobb pedig a Mazda (átvette az elsõ helyet a Toyotától)
"Mazda: 8.6 minõségi pont. A meghibásodási hajlamra panaszkodók aránya : 0 % !! A Mazda ezügyben jobb, mint a toyota."
Inkább olvassátok el ti is. Nem németes elfogultság, nem manipuláció, hanem a tulajok véleménye a kocsikról.

Így van! És utálja a 6 sebességes váltókat!

Leo! véleménnyle meg ne vitatkozz, mert megjárod:-))) Hiszen Õ itt a "vélemény". Az olasz verdák sz arok és kész, meg különben is az összerelési minõség! Olvasta az autóskártyáján, az meg nem hazudik soha!!! apelláta pedig nincs!!!!!!!!!!!!!

Jos! Nagyon igaz:-)))Nagyon jót röhögtem! kösz!

vélemény; Ezeket az alapigazságokat nagyon egyszerûen ki tudod jelenteni, biztos van aki el is hiszi, de én egy Fiatot hajtok, meg egy Mazdát és szoktak köszönni egymásnak. És mind a kettõ megbízható, és mindkettõ összeszerelési minõsége jónak mondható, mindkettõ jól megy, élvezetes vezetni és akármelyikbe ülök jól érzem magam. Pedig a kettõ között van egy kategória különbség és 6 év a típusok megjelenési idõpontja között. És akad jópár olyan pont is, amiben a Fiat igényesebb megoldásokat vonultat fel a Mazdánál.

Eladtam egy ürgének, aki totálra törte Szigetvárnál. Sérülés nélkül szállt ki, pedig akoriban még a légzsák sem volt divat.

Volt e Croma 2.5TD-m régebben. Veronai. Törött. 3-4 mázsa árukat szállítottam vele + légkondi + rengeteg városi használat + autópálya döngetés 180-190. Nagyon szerettem, mert egyszerűen megbízható volt. Sose hagyott ott. Nem volt komoly szervízköltség. Mindíg csodálkoztam, hogy miért szidják a Fiatokat.

Nemáhogy a Mazdához mérjetek egy Alfát, ég és Föld. Az olasz köszönõviszonyban sincs a japán minõséggel

Sajnos rengeteg ilyen Sanyi van az országban. Hõbörögni a legegyszerûbb ha már józanul képtelen dönteni.

Mega: dehogynem szoktak, csak nem Magyarországon. Az olasz testvércégünknél a flotta jelentõs része áll Alfából. Ha úgy hajtják õket, mint mi a Golfokat és Astrákat ( 3 év alatt 3-4 százezer km nem épp kímélõ üzemben) képzelhetitek mi lesz azokból... Aztán majd feltûnnek a hazai használtautótelepeken, mint kivixolt 3 éves csillivilli 50 e km-t futott olasz csajozósautók. A SANYI persze megveszi és örül mint állat, hogy milyen menõ csajozós kocsija van, meg dagad a melle, mert 1 km-es körzetben mindenki irigykedve nézi. Õ lesz az környék királya. Esténként kettes alapjáraton krúzol végig az utcákon, unott faarccal bámul ki a sötétített ablakon miközben a mélyláda éktelen torzítását hallgatja üdvözülten. Sanyi hamarosan beruház alufelnire is (szigorúan részletre), de azért mindig távolabbi benzinkutakhoz jár tankolni, mert égõ lenne, ha ismerõs meglátná, amint rendszeresen 1500-2000-ért tankol a hipermenõ verdába. De nem baj, mert a távoli kút szomszédságában üzemelteti magát egy távoli szaki is, akihez minden 2000 Ft-os tankolás után Sanyi be is tér, hiszen 2 kiló benzinköltségre 50 kiló szervizköltség is jut. Aztán szép lassan eltelik az elsõ 10 e kilométer és a mi Sanyink egyre kényelmetlenebbül fészkelõdik az ülésben. A pontot az i-re a ki tudja hányadik szerelõsmeeting után a szaki által kimondott nagy igazság teszi fel: "nyóccázezer lesz, de a turbot is cserélni kell hamarosan!". Sanyesz besokall, eloszlik a lila köd. Nem akar már menõ lenni, nem akar többé csajozós verdát, fõleg nem egy ilyen raklap olaszt ***t, mert az olasz kocsik fullra megbízhatatlanok és szétesnek 50 e km után, meg rendkívül drága hozzájuk az alkatrész, meg amúgyis sokat eszik és ronda, meg így utólag már az ülés is kényelmetlen meg a belsõ kialakítás sem ergonómikus meg mennyire igaza van a sok népítéletesnek hisz mindenkinek ugyanaz a tapasztalata az adott járgányról! Szegény Sanyi ha tudta volna...

megatron: azt nem. de stilot, cliot, meganet, puntot, 206ot, 307et dögivel, ahogy focust és astrat is.

diz; Indexen van Mazda6 fórum. A megbízhatóság japán-olasz témában a következő a véleményem: a dolog messze nem annyira fekete és fehér (japán sose romlik el és minden olaszt hetente kell szervizbe vinni) mint ahogy a legtöbb hozzászólásban olvasható. Van különbség ez egyértelmű (olvasom a Stilo fórumot is) de én két dolgot lényegesnek gondolok: a statisztikai adatoknál sokkal többet számít, hogy milyen autót fog ki az egyén, egy olasz autó a több hibájával is olcsóbb üzemeltetésű lehet, mint egy japán (pl. az említett kulpungcsere a 6-osban 180e Ft). Üdv Leo a Legenda ;-)))

Sandokan 002!"jó ez a járgány!Jó látni h a japók is fejlõdnek formatervbe:))))))Csak a toyota nem...
"...fogalmazzunk inkább úgy hogy neked nem teccenek okés?;-)Lehet hogy jobb lenne ha a többi gyártó megbízhatósában gyúrna kicsit rá a dolgokra, mert lehet egy tök szép autód ha sokat költesz rá, meg ha olyan az anyagi helyzeted esetleg akkor gyűjtögetsz, hogy műszakira be tudj vásárolni minden szükségeset....és ez egy 2éves autóra lehet hogy nemigaz, de nagyon sok embernek ebben az országban 2évesnél régebbi autója van...és azért valljuk csak be a legtöbb nem japán autó esetében 2éves kor fölött jelentkeznek a komolyabb problémák (sajos van ahol előtte is)...olvassatok totalcar népítéleteket is néha és vessektek egy pillantást a hibalistákra:)

Egyterüek és a kanyarsebesség kapcsán elhangzott valami lejjebb...hogy nemtúl jó...hát én nemtudom de nemrégiben jöttem haza pestről, aztán autópályán utólért egy seat alhambra.láttam hogy zalaegerszegi a rendszámkerete, mondom akkor mögé állok mert jó kis utitárs lesz hazafelé, meg unatkoztam is...aztán elindult a versengés..(tudom nemszép dolog)...aztán úgy hagytuk el az autópályát hogy mögöttem volt, meg balatonapart után is végig, és jöttek a kanyargós zalai utak.tényleg hajszoltam az autót, lakott tarületen kívül 160-170, és seholsem maradt le az alhambra végig tartotta a tempót...ugyhogy nemtudom de szerintem gyártó függő hogy milyen a futómű és ezáltal milyen kanyarsebességgre képes az adott egyterű

hát ezek közül nem kérdés meik a jobb. a mazda5ön valamit elcsesztek de nagyon.. drágább mint a szerintem ssokkal többet tudó honda frv. de a 6os még mindig király!!

jó ez a járgány!Jó látni h a japók is fejlõdnek formatervbe:))))))Csak a toyota nem...

jah! csak sima 159 volt nem sw! de az orra ugyanaz mindkettõnek

egyébként nekem a 159sw nem tetszik. képen azt mondtam, hogy valami brutál, de most láttam élõben, és nem tudom... oldalról az eleje nem tetszik.

meg azt is milliárdszor elmondtuk már, hogy a céges ütõs verõs rohangálós autók is tipikusan olaszok, meg franciák, esetleg németek, mert azok jó olcsók, és 2 év garancia alatt nem érdekli a céget, hogy milyen a verda, utána meg megy a szemétbe

156sw. Addigra lesz facelift a 330d-n, és akkor nem is fogsz máson gondolkodni :)

S, hogy a "kedvenc" témám se maradjon ki, ha autót fogok cserélni akkor ha addigra lessz mondjuk IS kombi valami brutálabb dízellel, igencsak gndolkodni fogok azon, hogy vajon 159 sw legyen vagy az. Nem azért, mert bármi bajom lenne az alfával, de: "varietas delectat":-))))))))

Mondjuk az ötajtós is nagyon bejövõs, fõleg abban a rikkancs sárgában eszonyú dögöss:-)))

Meg! Néha megveszem, bele szoktam nézni, de nem járatom. Elfogultak ez tény. Halálra nem érdekel pl. mit írnak az alfákról stb. Én meg vagyok elégedve a jármûvel, és halálra nem érdekel sem a BILD sem az itt néha "nyomuló" életükben csak buzukit/stb látott autóskártyás óvódások szajkózása. A mazda 6 formája egyébként nekem is nagyon tetszik pláne kombiban (a közismert kombimániám okából)))) és elismerem a megbízhatóságát, teljesítményét. Sajna nem vezettem még az új hatost dízellel, nincs az ismerettségi körben, mert a sznob ügyfeleim/ismerõseim jobbára prémiumokat hajtanak:-)))), és autót sem akarok venni mostanában, ezért nem megyek "tesztvezetni".

Meg! Miért lenne örjöngés?? a fiatból mondjuk ezerbõl kettõvel több áll meg amiatt, hogy pl a baromarcúnak lemerült az akksija vagy nem tankolt bele stb....

Parkol néha az utcánkban egy fekete kombi mazda 6. Dögössss.

Termeszetesen nalam is meg mindig a 6-os a nyerö! Foleg egy MPS! Leo! Te mar egy legenda vagy itt! ;-))

Nálam - nem kétséges - nagy fölénnyel a 6-os a nyerõ!

A busz szebb !!!!!!

leo: melyik fórumot érdemes végigszaladni? a magyar mazda klubbosat?

leo: nem vitatom, hogy vannak ***abb darabok. amihez nekem van némi közöm, az még csak 45ezernél jár, és tényleg hibátlan, de ez ugye 1db a sokból, szóval ezért nem is akartam pusztán ebbõl következtetéseket levonni (nem szeretem amikor valaki vesz 1db valamit, aztán ha elromlik, akkor *** a termék, ha meg megy x évet, akkor jó, és nem érdekli, hogy a maradék 99%-al mi van)

diz; "ezekkel viszont valóban nincs semmi gond" Sajnos nem ennyire szép a helyzet. Van jópár sza.rul sikerült darab. Az egyik Mazdás ismerõsöm épp jópár probléma után most a 70 ezernél elkopott kuplung miatt bosszankodik. Jópár típus hiba is jellemzi az autót. Az indexes Mazda6 fórumon lehet róluk olvasgatni (félrehúzó futómû, állandóan kiégõ xenon, 20ezrenként defomálódó tárcsafékek, stb.). Persze még így is jóval kevesebb hiba jön elõ, mint más indexes autós fórumokon, de ez azokat nem nyugtatja meg, akik úgy szálltak ki a 6-osból, hogy soha többet Mazdát. Nekem szerencsére a fogyasztáson kívül nincs vele semmi gondom. Kopp-kopp :)

Nagyon tetszenek az 5-ös mechanikai tulajdonságai, csak a 80-as évekbõl ittfelejtettt formatervét tudnám feledni. Egyedül a lámpák modernek.

amúgy a múltkor voltam egy 6-ossal kötelezõ szervizen, és dumáltam a szervizes sráccal. szóbakerült a megbihatóság dolog, azt hittem, hogy jön a jó kis marketing duma, hogy minden mazda milyen király, meg adac teszt, meg ilyesmi. érdekes módon azt emlitette, hogy úgy tûnik a 6-osnál tényleg eltaláltak valamit marhára a mérnökök, mert állitólag sem a 3-as (errõl emlitett egy két esetet is) sem a többi nem ilyen pöpec, ezekkel viszont valóban nincs semmi gond. mellesleg az 5-ös sem a 6-os padlólemezére épül.

kombi annyival jobb az 5 ajtósnál, hogy a hátul ülõ magasabb egyén feje is elfér normálisan. annyival meg rosszabb, hogy kevésbé elegáns. de a mazda6 talán az egyetlen japó verda (mondjuk egy subarut leszámitva), amit szivesen hajtanék.

A cikk végén, a "motor, hajtás" összefoglalóban miért a Civic mûszerfala sejlik át a háttérbõl? Én spec. az 5 mellett döntenék, mert naggyon egyterûpárti vagyok; igaz viszont, hogy az egyterû és a kanyarsebesség két külön világ...

Szerintem abban a zöldben elég taszító,de így már sokkal szebb.

Robi19; Miért hogy néz ki? Én semmi különbséget nem látok a kép meg a valóság között.

Itt igen pofásan néz ki az 5-ös,ha így nézne ki,akkor az 5-öst választanám.http://arabam.milliyet.com.tr/fuar/2004/paris/mazda5.jpg

Ezek közül a 6-os kombit ide, bár nekem inkább az 5 ajtós karosszéria fekszik. Egyébként ha már a nagy motorerõnél tartunk, akkor megemlíteném, hogy a cikkben "lehurrogott" 130LE-s Mondeo ugyanezt a gyorsulási értéket produkálja, a végsebessége pedig magasabb egy picivel.

Nekem is a kombi kellene,bár szép az 5-ös is,de a legjobban a 4ajtós kellene,valami jó kis sportos ruhába öltöztetve.Ezek a színek valahogy taszítóak voltak,még a zöld éppen elis ment,de az az uncsi szürke...Nagyon jó autókat csinál amúgy a Mazda és dízelekbõl már már többet értékesít ,mint benzinesbõl.

Én biztosan a kombit venném, mert egy héten egyszer viszem a családot valahova, a többi napon viszont egyedül megyek munkába a géppel. Ott pedig igencsak számít, hogy mit tud az autó. Különösen annak fényében, hogy az 5-ös pofátlanul drága. Tényleg csak annak érdemes megvenni, akinek kell a 7 ülés.

JVH nem tudod mit hagysz ki.:)

Képgalériák

Tuningolt Mazdák 1
Game Over Cycles - Cheyenne Recidivist 1
Polaris RZR XP 1000 EPS High Lifter Edition 1
Fiat Dublo 2015 1
Bultaco Brinco 1
Honda CB750 Macco Motors 2
Ducati Scrambler 1
A Ferrari karácsonyi ünnepsége 1
Formula E - 3. forduló (Uruguay) 1
Audi Q7 2015 sajtógaléria 1
Audi RS3 Sportback 1
Hülkenberg tesztje a Porschéval 1
Touratech bukókeret kiegészítő 1
Koenigsegg Burov Art 1
Citroen C4 2015 sajtógaléria 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek