Autó > Bemutató

Kia Soul: Négymillió forint az egyediség ára

Egy igazi koreai
Nem lesz könnyü dolga a Kia legújabb modelljének. A Kia Soul ugyan elsőre jó autónak tünik, de viszonylag magas ára miatt éppen a célcsoport esetében kérdéses, hogy a fiatalos vevők kifizetnek-e érte közel 4 millió forintot.
Láthatóan kezd felnőni a feladathoz a távol-keleti autógyártás. Az előző generációs Kia Rio után az újabb modellek, mint a Cee'd vagy a mostani Sportage és Sorento már tényleg vállalható autók. A 7 éves garanciával megspékelve pedig még azt is bátran el lehet hinni, hogy a minőséggel sincs baj. Nincs ez másként a tavaly beharangozott Kia Soul-al sem, a városi crossover kategóriába sorolt, elsősorban fiataloknak, pontosabban a cég szerint a fiatalos vevőknek szánt autó egyetlen baja, hogy rosszkor volt rossz helyen. A Kia Soul valóban alkalmas lehet arra, hogy új réteget hódítson meg a márka számára. A baj az, hogy a 3,79 millió forintos alapár nem éppen versenyképes a jelenleg folyamatosan akciózó konkurensek tükrében. Az utóbbi egyik oka, hogy a gyártás nem Szlovákiában folyik, hanem a Kia koreai Gwangju gyárban. Itt gördülnek le az európai piacokra szánt 1,6-literes dízel- vagy benzinmotorral, kézi vagy automata sebességváltóval készült modellek. Ennyire azonban még ne szaladjunk előre.


Doboz, de a szebbik fajtából - 18 kép a galériában
A mintegy két évvel a koncepció bemutatása után már a kereskedésekbe került autó érdekessége, hogy az ötlet nem kis részben az USA-ban foggant meg - a tengerentúlon akárják a legtöbbet eladni, ami most nem feltétlenül lesz könnyü -, Koreában fejlesztették és Európában hangolták finomra. A közös munka eredménye egy ötajtós, csapott hátú, elsőkerék-meghajtású autó, magasan futó tetővonallal és hosszú tengelytávval. A két utóbbi miatt a belső tér igencsak megfelelő, igaz, a dobozforma behatárolja a csomagteret, de a 340 liter még vállalható kategória. A robosztus forma tényleg egyedi a Kiánál, ami persze nem véletlen hiszen ez a modell egy teljesen új platformra épül, amely lehetővé teszi a tengelytáv, a nyomtáv és a kerék/gumiabroncs méreteinek jelentős variálását a tervezők számára. Az utóbbi egyébként más Kia modellekben is megjelenik majd némi változtatással.


Fiatalos a belső tér - galéria
Egyébként nemcsak a külső, de a belső is tükrözi, hogy új koncepciót használtak. A középkonzol kialakításánál láthatóan komoly hangsúlyt fektettek a hangrendszerre, a már alapesetben is MP3-as CD-lejátszó mellett ugyanis a magasabb felszereltségü modellekben egy nagy mélysugárzó kapott helyet a müszerfal tetején. A hifire különben is kifejezetten büszkék a koreaiak, nem is USB, AUX és iPod csatlakozás a fontos, hanem a hat hangszórós sebességfüggő hangerő-szabályozás, sőt van nyolc hangszórós opció is csomagtartóba szerelt mélynyomóval és a ritmusra villódzó LED-világítású körgyürüvel az első ajtókba szerelt egységgel is. Talán nem véletlen, hogy a sajtóanyag kedvenc mondata is ez: -A PowerBass rendszer pszicho-akusztikus audiotechnológiát alkalmaz, amely felülmúlja az autó hangrendszerében rejlő kihívásokat - kis hangszórók, zajos környezet és akadályok a belső térben - és koncertterem minőségü hangot sugároz a mély hangok élethü visszaadásával. 


A sportos csőmüszer talán túlzás - galéria
A Kia korábbi modelljei tárolórekeszek tekintetében jól álltak, nincs ez másként most sem, a kesztyütartó nagy, de van középső fedeles rekesz és számos pohártartó is, szám szerint több mint egy tucat rakodóhelyet használhatunk ki. Nagyobb csomagoknak ott a csomagtartó - itt praktikus a padló alatti tárólorész -, amely a fejtámlák eltávolítása nélkül, 60/40 arányban dönthető ülések lehajtásával, az eredeti 340 literről 800 liter fölé növelhető. A variálhatóság egyébként a színválesztékra is jellemző, a 11 külső szín mellett a belső színválaszték is széles, sőt a csúcsmodelleknél egyedi a kárpitozás is.

A belépő szintü Kia Soul alapfelszerelése egyébként gazdag, persze ezért az árért kell is valamit adni. Az acélfelni 15 colos, alapáron jár a klíma, elektromos ablakemelő van elöl és hátul, első, oldal- és függönylégzsákot szintén kapunk, sőt ESP-t is kipörgésgátlóval és fékasszisztenssel, no és persze blokkolásgátlót és elektronikus fékerő-elosztót. Az alap LX-hez képest az EX felszereltségi szintnél már van tolatóradar - kérhető 200 ezerért kamera is -, elektromosan becsukató visszapillantó, bőr kormány és váltógomb, sőtétített üveg és hátsó spoiler, valamint brutális 18 colos felni. Ez utóbbi megvásárlása azért a magyar utak minőségére való tekintettel alaposan megfontolandó.


Teljesen egyedivé tehetjük Soulunkat - galéria
A Kia Soul, bár az év végén érkezik egy 1,4 literes benzines is, egyelőre 1,6 literes dízel- és benzinmotorokkal kerül nálunk forgalomba. A benzines egység érdekessége, hogy alumíniumból készült és elektronikus hengerenkénti üzemanyag-befecskendezéssel és folyamatosan változó szelepvezérléssel rendelkezik. A 16 szelepes motor maximális teljesítménye 126 lóerő 6300-as fordulatszámon, nyomatéka pedig 156 Nm 4200-as fordulatszám mellett. A vevők választhatnak 128 lóerős részecskeszürős CRDi dízelmotort, valamint részecskeszürő nélküli, 115 lóerős változatot is, a nyomaték mindkét esetben 260 Nm, ami 1900 és 2750 fordulatszám között rendelkezésre áll. Az utóbbi erőforrások az ötsebességes manuális mellett kérhetőek négysebességes automata váltóval is, a benzinest választóknak viszont be kell érni kézi kapcsolgatással. A Kia ezekkel a kombinációkkal 10,8 és 12,6 másodperc közötti idő alatt éri el a 100 km/órás sebességet, végsebessége pedig 174 és 182 km/óra között mozog, kombinált üzemanyag-fogyasztása pedig a gyári adatok szerint 5,1 és 6,6 liter/100 km között van. Aki többre vágyik, annak talán jó tudni, hogy az USA-ban és egyéb, Európán kívüli piacokon a Kia Soul kapható lesz egy 2 literes, 142 lóerős benzinmotorral is.


Drága vagy nem drága? - galéria
Ennyi szép és jó után már csak az árazás részletesebb taglalása maradt. A már említett 3 799 000 ezer forintért tehát miénk lehet egy viszonylag jól felszerelt Kia Soul 1,6 LX, ugyanezért 115 lóerős dízelmotorral 4 199 000 forintot, a májustól érkező erősebbik változatért pedig 4 349 000 forintot kell fizetni. Az EX csomag felára minden esetben 400 ezer forint, az opciós lista pedig bőséges, a kamera 200 ezer forint, navigációval együtt már fél millió, és ugyanennyit kóstál egy automata váltó is. A megcélzott 25-44 közötti fiataloknak vagy fiatalos vevőknek pedig az a jó hír, hogy a nem éppen kevés pénzért az egyediség is garantálható a külső és belső színválasztéknak, valamint az egyéb dekorelemeknek köszönhetően.

Címkék: kia, soul

Hozzászólások

Ki akar 3,8-ért ilyen autót? Az az elsõ kérdés. :)

Nekem ez jobban teccik: http://persiches.com/4x4_scion_xb.jpg

Kia Cee'd? :))

Halkan jegyzem meg, hogy még mindig nem mondott senki olyan autót, ami 3,8-ért ennyit tudna. Az egy dolog, hogy nagyon trendy akar lenni, kicsit kondenzcsíkos is a gatyája - de autóként nem lehet utolsó.

Halkan jegyzem meg, hogy a múltban a jövő autóinál nem gondoltak arra, hogy a hegyes orr kettészakítja a járókelőt és az 5* csak lapos orra kapható meg...

Halkan jegyzem meg, hogy inkább ezerszer egy iylen forma, mint a Thalia és tsai....

az is egyfajta ízlésre vall, akinek bejön a mini. toy story 5 :)

Na megnézem mi az ellentmondás a cikk 340 és más cikkek 222 literes csomagtere mögött. Alapban 222, de a padló alatt van még egy 120 literes rekesz, amit elvileg egybe is lehet nyitni.

nahát, mindannyian hülék vagytok... ez egy zseniális autó! pláne hogy én még vámot sem fizetnék utána :DDDDDDDDDDDD komolyan, ha városba újautót kellene vennem , elgondolkodnék azon, hogy egy mini helyett inkább ezt akarjam... :DDD aki meg az árát firtatja, az olvasson egy kicsit a tc-n. minden konkurense drágább! és érdekes módon ez az elsõ távol-kelet autó, amihez csa ka dízelmotorral párosítható az automata...

Hát ha visszanézek 20-30 évvel ezelõtti autósújságot, egyikben sem szerepel ilyen doboz jövõautónak. A jövõ térideje elferdült

Az Insigniához is 500e Ft az automata váltó.

Hogy a fenébe félmillió az automata váltó felára??? mégis mennyibe kerül egy váltó az autó árához képest?? Mondjuk egy sima váltó 400 ezer, akkor egy automata 900 ezer?? tehát az autó 25%-a egy automataváltó??? Valaki magyarázza már el nekem, hogy van ez, mert ezen mindig felháborodok...

Egy plázában láttam kiállítva, akkora batárnak tûnt, gondoltam valami V6-ost takar a motorháztetõ, utána megnéztem az adatlapját, a 6 ost eltaláltam, csak 1-es volt elõtte ponttal... :DD Le is szakadt a pofám rögtön.

Végre ráérzett a Kia az egyediség fontosságára. Ezt nem fogják soha megtanulni a kínaiak és a japánok.... :-D

kispisztoly: nem! az magasan veri!:-DDD

A Skoda Roomster nem ellenfele?

Tasi: ja-ja, a Jazz, minden autó egyetemleges mércéje, hogy is feledhettem. :) (De sajnálom, hogy anyám Civicet vett Jazz helyett...) Mindegy, akkor sem tudom, ki ad 3,8-ért ilyesmit.

Leo: csak nem? a zasszony mit szól hozzá? tudja egyáltalán?:-DDD

Lempi, a háromajtós az izgalmas?

Ha tényleg 225l, akkor az a vicc kategória :)

Persze, mert a fiatalok villantani akarnak, az idõsebbeket meg elfogja a kapuzárási pánik és mindenképp valami fiatalos kocsiba akarnak ülni :))

most csak engem irritál ez a bakancs forma és a bazári, fröccsöntött mûanyag belsõ és külsõ, vagy ennyire egyéniség lennék?:-DDD

Érdekes ez a megcélzott vevõréteg dolog. Magyarországon szinte minden fordítva van. Rendszeresen 60-as urakat látni a fiataloknak szánt 3 ajtós modellekben. míg a fiatalság unalmas, (általában leharcolt) passátokban, golfokban, oktáviákban, stb... feszít.

Az újságok (õk ott voltak a bemutatókon) még viszonylag egyöntetûen annyit említettek, hogy annak ellenére, hogy ezek a motorok nagyon jól viszik a Cee'd-et, ebben a kasztniban valamiért szenvednek.

"A közös munka eredménye egy ötajtós, csapott hátú, elsõkerék-meghajtású autó, magasan futó tetõvonallal és hosszú tengelytávval. A két utóbbi miatt a belsõ tér igencsak megfelelõ, igaz, a dobozforma behatárolja a csomagteret" Ha meg arra gondolok, hogy egy Multipla milyen utas és csomateret hoz ki hasonló befoglalóméretekkel (bár ennél valszeg jóval szélesebb), akkor nem ezt kellene a marketinganyagokban hangsúlyozni.

Az összes papír alapú médium szidja a kis csomagteret, ami az itt leírtakkal ellentétben 225 literes.

Sztem ez ronda

s4tch: Jazz?:)

Az a kartondoboz, amibe a kandallóm tûztere volt csomagolva is legalább ennyire "szép"...Ha szerelek rá alufelnit, még szebb is. Ismét feltalálták a kocka ladát.

Feketébe fain (persze hogy máshogy, hiszen egy autó vagy fekete, vagy nem autó)

A 2001-es Meganomban is 6 hangszórós sebességfüggõ hangerõ van és egy gyári kiegészítõvel USB, iPOD és AUX kompatibilis is. :D A Kia tetszik. :)

Anélkül, hogy az autót minõsíteném, a cikk szerzõjétõl annyit hadd kérdezzek meg, 3,8-ért melyik gyár ad olyan autót, ami méretben, praktikumban, felszereltségben, motorizáltságban pariban van ezzel? Különösebben sok konkurrense nincs az európai piacon (máshol is csak a Nissan Cube és a Scion xB), de ha valamihez hasonlítani akarjuk, akkor legyen a Note, SX4 vonal. Szóval, ezek mit kínálnak 3,8-ért?

Képgalériák

Tuningolt Mazdák 1
Game Over Cycles - Cheyenne Recidivist 1
Polaris RZR XP 1000 EPS High Lifter Edition 1
Fiat Dublo 2015 1
Bultaco Brinco 1
Honda CB750 Macco Motors 2
Ducati Scrambler 1
A Ferrari karácsonyi ünnepsége 1
Formula E - 3. forduló (Uruguay) 1
Audi Q7 2015 sajtógaléria 1
Audi RS3 Sportback 1
Hülkenberg tesztje a Porschéval 1
Touratech bukókeret kiegészítő 1
Koenigsegg Burov Art 1
Citroen C4 2015 sajtógaléria 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek