Autó > Tesztek

Ford Maverick 3.0 vs. Kia Sportage 2.7 összehasonlító teszt

USA vs. Dél-Korea
A budapesti útviszonyokhoz igazított hasmagasság, nem teljes értékü terepjárási képesség, jelentékeny megfélemlítési index, 15 liter feletti vegyes fogyasztás, jó néhány centi plusz a férfi elsődleges nemi jellegre: röviden ezek a legfőbb jellemzői két tesztalanyunknak.

Amikor kiderült, hogy rám hárul a farokhosszabbító álterepjárók tesztelésének nemes feladata, meglehetősen felemás érzések fogtak el. A tipikus vásárlói réteg unszimpatikus mivolta kissé visszataszított, de a minimális asszimilálódás érdekében azért előástam a szekrény aljából a Ganxsta Zolee cédét és nekiálltam nyüstölni a Fordot és a Kiát, hogy kiderítsem, ki a jobb kettejük közül.

Dizájnra valahogy egyiküknek sem sikerült maradandót alkotnia, igaz, a hobbiterepjárók között sokáig kell kutatni szép példányok után. A két autó külsőre hozza a megszokott formákat, egyátalán nem csúnyák, olyan terepjárósak. Pontosabban a Sportage olyan koreai, a Maverick pedig inkább semmilyen, kicsit  szögletesebb, ezáltal kevésbé divatos, mint a Kia, ez azonban nem igazán róható fel hátrányként. A Ford ezen SUV-járól a legtöbb embernek a Mazda Tribure-re emlékezteti, nagyon is helyesen, hiszen a két autó erősen közös alapokon nyugszik. A Kia a Hyundai Tucsonnal épül azonos müszaki alapokra, a fara " elsősorban a lámpák és a D-oszlop " pedig a Volvo XC90-ről lehet ismerős. Maverick-Sportage: 0-0 (A Kia-nál viszont meg kell jegyezni, hogy az előző Sportage-hoz képest fényévekben mérhető a javulás, így nézve kifejezetten szép az autó, csak éppen most nem így nézzük.)

Divat ide, vagy oda, a tervezők szerencsére megmaradtak a dobozformánál, ami egyrészt egy magas építésü jármünél jól néz ki, másrészt praktikus is, hiszen az autó sarkai jól beláthatóak. Utóbbi eredetileg a terepezéskor jön igazán jól, városi felhasználásban azonban szintén hasznos - gondoljunk csak a parkolásra. Ügyes részletekben egyébként sem rosszak a tesztelt SUV-ok, például mindkettő hátsó szélvédőjét külön is fel lehet hajtani, így akár ezen keresztül is be lehet cuccolni a csomagtartóba. A budapesti "non plus ultra viszont" nem ez, hanem a ballonos gumik és a nagy hasmagasság miatt a kátyúrengetegen való átgázolás, ami megédesíti az egyébként meglehetősen nagy anyagi kiadásokkal járó - értsd magas fogyasztás - városi közlekedést. Belül persze érezni a rossz utakat, hiszen mindkét autó elég rendesen rázza ilyenkor az utasokat. Az érzés viszont, miszerint az autóknak garantáltan semmi bajuk nem lesz, mindettől eltekintve felemelő. Maverick-Sportage: 1-1

Méreteket tekintve a Maverick és a Sportage igen közel vannak egymáshoz. A Ford ugyan 9 centivel hosszabb a Kiánál (444, illetve 435 cm), tengelytávban viszont mindössze 1 centi az eltérés, ez már ráadásul a Sportage javára (263-262 cm). A Maverick szélességben és magasságban is jobb egy-két centivel, ezt azonban a belső helykínálatban egyáltalán nem érezni. Itt ugyanis - elsősorban hátul - a Sportage a jobb, hogy ezt mégis hogyan sikerült összehozni, arra nincsenek koncepcióim, valószínüleg az ülések elhelyezésében lakozik az ördög. Elöl természetesen mindkét autóban remekül lehet terpeszkedni, azért már a Maverick azért itt is érezhetően szükösebb, ami a vaskos középkonzol és boksz rovására írható. Maverick-Sportage: 1-2

A belső térben mellesleg azonnal tetten érhető mindkét modell születési helye. A Kiának már a szaga is koreai (itt kéretik nem meglátni mindenfajta rejtett rasszizmust), az anyagokat és a formákat pedig le nem tagadhatná a gyártó. (Az utóbbi nem bántás akar lenni, a Kia ugyanis sokat javult az utóbbi időben. Az anyagfelhasználás és az összeszerelés tényleg megüti az elvárt szintet, sőt az anyós ülés előtti kapaszkodó nagyon jól mutat.)  A Sportage-nak ugyanis sok belső építőeleme származik a Cerato-tól, a Ford viszont a SUV-ok őshazájából, a tengerentúlról csempészett egy kicsit a Maverick személyében az európai piacra. Szinte kiveri az ember szemét a világos drapp színü belső, ami ugyan terepezésnél nem túl praktikus, hiszen könnyebben koszolódik, viszont iszonyatosan jól néz ki. Jópofák az müszerfal egyszerü órái is, az audiórendszerrel viszont már találkoztam, nem is máshol, mint a Streetka-ban, ami viszont újabb kellemes emlékeket ébresztett bennem. Maverick-Sportage: 2-2

Mindkét modellt gyakorlatilag a leggazdagabb felszereltséggel érkezett hozzánk, ami magába foglalja a nagy motort és az automataváltót is. Az erőforrások közül a Kia 2.7, a Ford pedig kereken három literrel gazdálkodhat, a köztük lévő 3 deci különbség még kólából is kevés, úgyhogy bátran egy kalap alá lehet venni őket, pláne úgy, hogy mindkét modellhez ez a jelenleg kapható legnagyobb motor. A koreaiak V6-osa alapvetően nem is kevés, ám azt a 175 lóerőt és 241 Newtonmétert elég jól elrejtették a Sportage-ben - igaz persze, hogy az autó önsúlya 1,65 tonna. A Kia hobbiautója persze nem húz rosszul, de valahogy hiányzik belőle az az erőfölény, amit ez a vásárló réteg megkövetel egy ilyen autótól, és nem is szól olyan szépen a motor.

A Maverick-ben szerencsére ezek a tulajdonságok megvannak. Nagyon szép hangja van, és érezhetően jobban megy, mint a Sportage. Igaz, ennek valamivel erősebb is a motorja, ez 203 lóerőt és 262 Newtonmétert tud, 1580 kilós önsúly mellé. A különbséget könnyü észrevenni. A hobbiterepjárók hivatalos 0-100 km/órára gyorsulása mindezek ellenére a hivatalos mérések szerint megegyezik: mindketten 10,5 másodperc alatt abszolválják ezt az attrakciót. A Ford is kap viszont egy rosszpontot, a motor ugyanis magas fordulatszámon kap igazán erőre, ami sem a terepjárásnak, sem pedig a fogyasztásnak nem igazán kedvez. Apropó, fogyasztás: mindkét autó körülbelül azonos gázpedálállás és útvonal mellett vegyes használatban 16 litert kért 100 kilométerenként, ezzel sajnos nem lehet vitatkozni, egy ekkora tömeget mozgatni ekkora motorral, az bizony ennyibe kerül.

Mindkét modellben négysebességes automataváltó található, a Kiában ráadásul az elmúlt pár év trendjének megfelelően van kézzel kapcsolási lehetőség is. Automatát viszont nem azért vesz az ember, hogy utána ő kapcsolgasson, dolgozzon csak helyette a szerkezet. Ebben az esetben viszont a Ford a jobb. A Sportage váltója sem rossz, de többet hezitál egy-egy előzésnél visszakapcsolás előtt, de ez is méltó az autó általánosan jó minőségéhez és árához. A Maverick kicsit jobban el tud igazodni a fokozatok között, ráadásul iszonyatosan hosszúak az áttételei: az egyes vége 70-, a kettesé pedig már 130 (!) km/óra fölött van. Így fordulhat elő az, hogy egy padlógázra még 170-nél is visszakapcsol hármasba, az elméleti végsebesség pedig 188 km/h, a 200-ig skálázott kilométerórát így akár egy kisebb lejtős szakaszon is ki lehet akasztani. Maverick-Sportage: 3-2 (A motor és a váltó együttesében annyira kis különbségek voltak, hogy csak fél-fél pontot kapott érte a Ford.)

A futómü nagyjából mindkét modellben azonos dolgokat tud mind aszfalton, mind pedig terepen. Tisztességesen kanyarodni egyikkel sem lehet, a magas súlypont, a lágy hangolású futómü és a ballonos gumik miatt igen hamar elkezdenek csúszkálni. Hasznos viszont, hogy a Sportage-ben gombnyomásra aktiválható az összkerékhajtás (igaz csak 30 km/órás sebességig), valamint a közvetlenül e mellett lévő kapcsolóval iktatható ki az ESP is. A Kia szük keresztmetszete terepjárásnál inkább a kipufogó, ez ugyanis az összes alkatrésznél lényegesen közelebb van a talajhoz, terepen így ez akad fent a leghamarabb. Valamelyest enyhítő körülmény, hogy erre a koreaiak is odafigyeltek, így a kritikus ponton takarólemez védi a sérülékeny alkatrészt. Adjunk tehát mindenkinek egy pontot. Maverick-Sportage: 4-3

Extra fícsör, egyben komoly parasztvakítás a Sportage hifije, a Kia tesztautókban egyébként gyakorlatilag mindig más és más rádió van, melyek általában egészen jó minőségüek, ám az ehhez nem igazán passzoló gyári hangfalakon keresztül nem igazán szólnak szépen. Most is ez a helyzet, a Pioneer fejegységből pedig egészen nagyméretü LCD kijelző nő ki, melyen nyomon követhető, hogy éppen hol járunk (nagy fekete tér közepén kis piros pont - a digitális térkép kis hazánkról még mindig nem készült el), de akár tövig is rághatjuk körmünket Carter doktor és Abby legújabb kalandjain is, akárcsak az Opirusban.

Leggazdagabb felszereltségü modellekről lévén szó az extralista igen hosszú. A Maverick-ben és a Sportage-ben is van hat darab légzsák, automata klímaberendezés, ABS, ködfényszórók, automatikusan kapcsoló összkerékhajtás, elektromos ablakok és tükrök, füthető bőrülés és bőrkormány és napfénytető. Mindkét modellben van még pár érdekesség, de a lényeg, hogy tényleg minden fontos és kevésbé fontos dolog megtalálható a Sportage és a Maverick jól felszerelt változataiban. Újabb pontok után, Maverick-Sportage: 5-4

A végszót általában az ár szokta kimondani, ebben az esetben viszont még az sem segít. A Ford ugyanis alappban 8.600.000, a Kia pedig 8.900.000 forintba kerül, tehát igazából nincs köztük különbség. A végeredmény tehát 6-5 a Maverick javára, igaz tényleg kicsi a különbség. A Sportage nagy erénye a nagy és kényelmes hátsó üléssor, a Ford viszont hajtásláncában lenyomta a Kiát. A kis különbség és a hatalmas fejlődés miatt azonban könnyen lehet, hogy már a modellfrissítésnél más lesz a végeredmény...

Kinek ajánljuk?

A Ford Mavericket és a Kia Sportage-t elsõsorban a benzint nem sajnáló embereknek ajánljuk, akik a száguldozás helyett inkább terepjárást preferálják, ám azt is inkább hobbi-, mint profiszinten.
 
Tetszett: Nem tetszett:
- pesti közlekedéshez ideális hasmagasság - Nagy fogyasztás
- a vártnál jobb terepjárási képességek - hiányos útfekvés
- jó felszereltség - magas ár
- könnyû beláthatóság  

 

Müszaki adatok

Ford Maverick 3.0 V6 Kia Sportage 2.7 V6 EX aut.

Motor:

Hengerürtartalom:

Max. teljesítmény:

Max. nyomaték:

Hathengeres V6-os
benzinmotor

2976 ccm

203 LE / 6000 ford./perc

262 Nm / 4850 ford./perc
Hathengeres V6-os
benzinmotor

2657 ccm

175 LE / 6000 ford./perc

241Nm / 4000 ford./perc

Meghajtás:

elsõkerékhajtás, kapcsolódó összkerékhajtás,
négyfokozatú automataváltó
elsõkerékhajtás, kapcsolódó összkerékhajtás,
négyfokozatú automataváltó

Hossz / szélesség / magasság:

4440 mm/1825 mm/1760 mm
4350 mm/1800 mm/1700 mm

Tengelytáv:

2620 mm
2630 mm

Saját tömeg:

1580 kg
1650 kg

Csomagtartó mérete:

470 / 1810 l
667 / 1886 l

Üzemanyagtank mérete:

62 l
65 l

Gyorsulás 0-100 km/h:

10,5 s
10,5 s

Végsebesség:

188 km/h
180 km/h

Fogyasztás (város/országút):

15,8 / 9,1 l/100 km
13,2 / 8,2 l/100 km

Tesztfogyasztás (vegyes):

16,2 l/100 km
15,8 l/100 km

A modell alapára:

8 600 000 Ft
8 899 000 Ft

 

Címkék: ford, kia

Hozzászólások

2,5 hét volt a két autó között. Az idõjárás szeszélyei, ugye...

Vazze elég komoly Pioneer cucc van ebben a KIA-ban. Széria? :-)

sztem az évszak stimmel (minkét képen tavaszian zöld a fû), az esõ meg hamar eleredhet..de ettõl függetlenül lehet, h van benne vmi..

szép kis összehasonlítás! nézzétek csak meg a képeket, csak a következõ dolgok nem stimmelnek: helyszín, évszak, minõség, méret. hehe

Alex mit? A jeep cherokee is majdnem bezabál ennyit dieselbe (2.8). Még mielõtt jönnél bármilyen adattal, saját tapasztalat.

Így van Alex. ha jól tudom a SAE szabvány lényege ez.

Bármennyire is szimpi a KIA, ha a kettõ közül választanék, hát én az olcsóbbra és egyben az erõsebbre szavaznék...

szakerto. Ne kezd már megint légyszi. A cikkhez annyit, hogy ilyen kocsikért én sem adnék pénzt. A csomagtér adat a KIA-nál szerintem sem stimmel. Egy ekkora csomihoz kicsit nagyobb fenék kellene. bár lehet, hogy a KIA tetõig számol.

dupla

A5: sajnálnám ha megszûnnétek, de a fúziónak sem örülnék, mivel az nem mindig eredményez minõséget. Ti is elkövettek elég sok "bakit", de végeredményben nem rossz kis oldal ez. In memoriam A5? :-( Nemááá...

nem mindenki olyan ökör mint itt a balkánon trancer nem ez a világ közepe.

Hát, az biztos, h dízel nélkül nem mennek sokra. Egyébként már USA-ban is megjelntek dízelmotoros autók (Pl:merci), csak nem tudom, h mennyire sikeresek. Maverick-bõl nemsokára lesz hibrid is (lehet, h már árulják), gondolom, ha dízelt nem csinálnak, akkor a hibridet se hozzák ide!

Igen, sejtem ,hogy megint az amerikai vásárlóréteg a "ludas".Csak az a baj ,hogy nálunk mások a szokások ,mint odakint (szerencsére). Majd megbánja a Ford, hogy itt nem kínálja dízellel az autót.

trancer; Gondolom, mert az USA-ban gyártják és ott nem nagyon van dízelmotor.

Nem értem a Fordot,annak ellenére ,hogy a kedvenc márkám. Miért nem lehet a 2.0-ás vagy a 2.2-es TDCI motort belerakni ebbe az autóba?? Tuti siker lenne nálunk is. Így viszont tuti bukás :((

A Recue-ben nincs a Sportage-rõl adat. Ez egyébként tényleg hegyekben áll itt:)

Sajnos most nincsenek nálam a katalógusaim, de azt hittem, hogy ez hegyekben áll minden szerkesztõségben :)) (Általában megbízható adat Autorevue svájci katalógus). A 332 litert a kia.de -n találtam. Ha nem tudod megnézni valahol, este megnézem.

Leo: nekem is feltûntek a kissé durva adatok, de sehol máshol nem találtam normális adatokat. Ha tudsz megbízható adatot, akkor írd meg bátran és természetesen javítom a cikket. Penta: hamarosan kiadunk közleményt a jelenlegi helyzetrõl.

OFF:A5:A mostani autó piacban írnak az új honlapjukról (www.autopiac.hu), ami ma indul és az RTL hivatalos autós honlapja lesz? de az elvileg nem az A5.hu?? vagy összeolvad a kettõ?

Vida Feri; Kérem tõled is, hogy a Kia teszteknél fokozottan nézz utána csomagtér adatoknak, mert a Kia Magyarország itt is azzal az olcsó trükkel él, hogy SAE szabvány szerint adja meg a csomagtér adatot, még Európában mindenki más a VDA módszer szerint. Természetesen a SAE szabvánnyal sokkal nagyobb adatok jönnek ki, a német Kia oldalon és a katalógusokban is 332 liter szerepel és azért nem mindegy, hogy 332 vagy 667 liter. A másik, hogy nekem határozottan manuálisnak tûnik a Ford légkondija.

Képgalériák

Mercedes-Benz E 350 Mcchip-dkr 1
Victory Magnum 1
Kawasaki Ninja 300 Special Edition 1
Indian Roadmaster 1
Mercedes-Benz Vito 1
Porsche Cayenne 2015 1
A dobogósok: Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton
Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Valtteri Bottas
Fernando Alonso (Ferrari)
Romain Grosjean, Bende Adrienn, Michelisz Norbert, Pastor Maldonado
Nico Rosberg (Mercedes)
Balról jobbra: Felipe Massa (Williams), Nico Rosberg (Mercedes), Valtteri Bottas (Williams)
Német Nagydíj - Péntek 1
A Ferrari Moszkvában járt 1
Aston Martin V12 Vantage S Roadster 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek