Autó > Tesztek

Ford Focus II 1,6 TDCi Trend Kombi (2007) használtautó teszt

Racionális választás
A Ford Focus második generációja hatalmas eladásszámmal büszkélkedett, hiszen rengeteg cégautó és flottaautó került most a használtpiacra. Sajnos sok a visszatekert, széthajtott példány, ám ez sokszor csak tüzetes átvizsgálás után derül ki, mert igencsak strapabíró és elnyühetetlen a Focus, a nepperek egyik kedvenc autója. Ha ennél a modellnél tesszük le a voksunkat, akkor járjunk rendesen utána az autónak.


Ingerszegény, ám szerethető külső - 42 kép a galériában
Új korában minden autót élvezettel és meglepetéssel tesztel az ember, már-már azt mondja, hogy minden gyártó megtanult autót készíteni, és egyre kisebb a különbség az egyes márkák modelljei között. Kérdés, hogy ugyanezt pár éves korban, közel azonos használat után is el lehetne mondani minden gyártó termékérő. Az ilyen összehasonlítás remek lenne, azonban nehéz összeszervezni, és szinte nem találunk két ugyanolyan körülmények és ugyanolyan lábbal hajtott autót a használtpiacon. Így marad az, hogy egyesével vesszük számba a pár éve nyúzott, használt autókat. Történetesen egy Ford Focus II, amely közel egy hete került a családhoz. Összeült a családi kupaktanács egy hónapja, hogy kéne plusz egy jármü a családba, mivel sokan vagyunk és sokfele járunk. Mivel az újautó árak annyira elszálltak, hogy az most nem jöhetett szóba, így maradt a használtpiac böngészése. Mivel a szülők 20 éve csak ezzel a márkával közlekednek, nem is volt kérdés, hogy milyen autók közül válogassunk. Dízel kell, kombi kell, és viszonylag kevés kilométeres kell. Higgyék el, nem egyszerü az ilyen kutakodás, hiszen a Focusok terén hatalmas a kínálat, rengeteg a cégautó, és a behozott visszatekert modell. Találkoztam olyan hirdetéssel, miszerint egy dízel kombi 5 évnyi osztrák használat után mindössze 55 000 km-t futott. A gépháztetőt kinyitva mindenütt ömlött az olaj, ezután kezdett elmenni a kedvem a használtautóktól. Különben is ha már használt, legalább legyen jól felszerelve. Találtam is egy fehér Ghia kombit állítólag 81 000 km-rel. Kis utánajárással kiderült, hogy az autóban 168 000 kilométer van. Így abban is csalódnom kellett. Kezdtem lejjebb adni, jó akkor legyen fiatalabb, nem kötelező a plüss meg a digitklíma, csak valami megbízható forrásból jöjjön. Ekkor találtunk rá a 72 000 km-rel hirdetett, magyarországi, szervizkönyves 1,6 literes TDCi-re, amely az óta otthon áll a garázsban. A másik negatívum akkor ért, amikor a használtpiacon megtaláltam a nálunk 6 évet szolgált, 1,4 literes, 16 szelepes, 75 lóerős ezüst Ford Focus kombit, amelyet anyám hajtott, és 265 000 km-rel került el a családtól. Némi kozmetika után 130.000 km-rel állt egy győri magánszemély hirdetésében, és el is kelt. Jaj annak, aki megvette, ha esetleg rátalál eme írásra, szívesen felvilágosítanám az autó állapotáról plusz van számára még egy pótkulcs is. 


Jól pakolható - galéria
A modellfrissítés előtti formát sokan ismerhetik, sajnos idővel teljesen cégautós imázsa lett a Focusnak, főleg mióta a rend éber őrei is ezzel járnak. Talán nem véletlen, hogy a Focus II tervezésénél az előd merész és megosztó vonásait egyszerübbekre és a nagy átlagnak jobban tetszőre cserélték, mindazok mellett, hogy az autó vezethetősége klasszisokkal jobb lett, no de ezt majd később. Külsőre sokat nem mond az autó, mégis lehet szeretni a formáját, egyszerü, de mégis van benne egy sportosság, ami megfogja a szemlélőjét. Az első lámpák szélére illesztett index és a motorháztető vaskos domborítása kifejezetten jól néz ki, egyébként ingerszegény, de barátságos az orra. Oldalról is inkább csak a méretes kerékjárati ívek szembetünőek, egyébként sehol egy fény-árnyék vonal, ami ebben a csúnya sötétkék színben amúgy sem vehető észre (ennyi kompromisszumot tudni kell kötni egy használtautónál). Az ötödik ajtót sem bonyolították túl a tervezők, csak a funkcionalitást szolgája. Jópofa az áttetsző szürke burkolatú indexlámpa, és a magasra helyezett fék és helyzetjelzőket a mögöttünk haladó jól láthatja. A csomagtartófedelet kinyitva egy 491 literes rendezett és szépen kárpitozott, jól pakolható teret kapunk, ahol két oldalrekesz is van. A pótkerék helyén csak mankókereket találunk, amellyel maximum 80 km/h-s sebességgel haladhatunk. A tesztelt modell trend felszereltségéhez a külső színre fújt díszlécek és tükrök tartoznak.


Szép, de kemény müanyagokból épült - galéria
A belső térben már nem ilyen egyszerü a helyzet. Mivel 2007. augusztusi az autó, már a modellfrissített középkonzolt, és a piros-fehér müszerfal világítást kapta meg. Az új rádió sokkal pofásabb, mint az előd kocka formája, és alapjáraton cd-s a fejegység. A müszerfal felső anyagának tapintása jó, puha, azonban itt véget ért a dicsérhető anyagok listája. Kifejezetten kemény és igénytelen anyagokból készültek az ajtóborítások, főleg igaz ez a hátsó két oldalajtóra. Cserében pompás a háromküllős bőrkormány fogása. A vezető és utasoldali ülések kényelmesek, azonban csak a sofőrét lehet lesüllyeszteni. Az oldaltartás jó és hosszú az ülőlap, így egy hosszabb távon sem fárad el a lábunk. Dicséret illeti a jelen példányban hüthető kesztyütartót, amelyben egy A4-es formátumú és közel 8 cm magas csomag is elfér. A hátsó sorban is el lehet férni, itt azonban két megtermett felnőttnél többet ne ültessünk, ugyanis a válltér már szük lehet. Sajnos a második sorba nem jutott légbefúvó, csupán az első ülések alól érkezik hideg vagy meleg levegő a lábra. A gyári alap hifi került az autóba, amelyhez alapból hat hangszóró jár, és szépen szól, ugyan az mp3-as fájlokat nem ismeri fel. A Trend felszereltséghez négy légzsák jár alapáron, amely egy-egy front és oldallégzsákból áll az első sorban. A modellhez alapáras volt anno a fedélzeti számítógép, amiben pillanatnyi és átlagfogyasztás-mérő is van. Sőt a menüben az elektromos szervokormány rásegítését és beállíthatjuk, választhatunk comfort, sport és standard fokozatok között.


Erős és megbízható - galéria
Az indítókulcsot elfordítva ismerős morgással kel életre az 1,6-os TDCi 109 lóerős változata, amelyben a változó geometriás turbó dolgozik. A 240 Newtonméteres maximális nyomaték már egészen alacsony, 1750-es fordulaton rendelkezésre áll, azonban már 1500-as fordulatról szépen húz a kis dízel. Fogyasztására nem lehet panasz, átlagban 5-5,5 literrel nyugodtan lehet számolni száz kilométerenként. A motor másik előnye, hogy a vezérlése láncos, így még nem lehet probléma egy visszatekert kilométeres modellel sem, mert nem kell attól tartani, hogy elszakad. Az erősebb változat egyetlen hátránya, (ha már ez hátránynak nevezhető) hogy DPF-fel van felszerelve, amely sajnos nem gondozásmentes, és cseréje kb 120 000 km-nél esedékes és a 100 000 forintot bőven meghaladja a cseréje. Sok különbség sincs menetteljesítményben a 90 és a 109 lovas között, és megbízhatóbb a gyengébbik változat, így ha lehet, inkább azt válasszuk. Igazából a DPF-től sem kell félni, azonban ha csak városban használjuk, könnyebben eltömődhet a részecskeszürő, így időnként ki kell vinni egy hosszabb, autópályás szakaszra, ahol ki tud égni a lerakódott korom a rendszerből. Alapvetően nincs túl sok típushibája a motornak, igazán jól sikerült szerkezet, nem csoda, hogy annyi modellben teljesít Európában. A jó karakterisztikájú motor pompás társa a sportos futómünek.


Lopásvédelem - galéria
Mindezek alapján egy közepes autónak tünik eddig a Focus II, azonban ami az igazi erőssége, az a futómüve és a vezethetősége. A rövid úton és pontosan járó váltóval könnyedén mozgásba hozhatjuk az autót, és ilyenkor jöhet a kanyargós, technikás szerpentin, mivel ez az igazi élettere akár a családi kombinak is. A kormány közvetlen és pontos visszajelzést ad a kerekek és az aszfalt kapcsolatáról, kanyarban nem dől a kasztni és nem tekeri ki a kezünkből a kormányt a 240 Nm-es nyomaték sem. A nehezebb dízelmotorral ugyan némi orrtolásra hajlamos, de ez is kiszámítható, így könnyedén meglephetünk vele bárkit, aki nem ismeri a típus képességeit. Feltünően jó az autó fordulóköre, így szükebb helyeken is könnyen lehet vele navigálni, annak ellenére, hogy viszonylag széles az autó. A dízel változathoz hátul is tárcsafék jár, azonban a fék nem az autó erőssége, olyan átlagosnak nevezhető, hamar elfárad és taposni kell, hogy fogjon. Télre elég rá a 195/65 R15-ös gumiméret, azonban nyárra inkább vegyünk rá egy 16 colos alufelnit, amely jobban is mutat és jobb tapadást biztosít az autónak. Ha utánaszámolunk egész elképesztő különbségek jönnek ki az új és használt 2-3 éves ára között. Ez az autó kereken 2,5 millió forintba került, és két és fél éves, 72 000 futott kilométerrel. Az új ára manapság több mint a duplája, ez két év alatt elég komoly értékvesztés, így döntöttünk a használt mellett, még ha nagyobb is a rizikó, mint egy nullkilométeres példánynál.  

Ford Focus II 1.6 TDCi kombi 2007
1560 ccm, négyhengeres 16 szelepes dízelmotor
109 LE @ 4000 ford./perc,
240 Nm @ 1750 ford./perc
elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Technikai adatok
Hosszúság 4473 mm
Szélesség 1840 mm
Magasság 1447 mm
Tengelytáv 2640 mm
Üres tömeg 1291 kg
Megengedett össztömeg 1880 kg
Csomagtartó mérete 491 l
Üzemanyagtartály mérete 53 l
Menetteljesítmények
Végsebesség 188 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra 11,1 s
Fogyasztás
Tesztelés alatt
Vegyes 5,5 l/100km
Gyári adatok
Város 6,2 l/100km
Országút 4,0 l/100km
Vegyes 4,8 l/100km
Változatok
Karosszéria változatok háromajtós, ötajtós, kombi, limuzin,
Motorváltozatok 1.4 16V(80LE), 1.6 16V(100LE), 1,6 TIVCT (115LE) 1.8 FFV(125LE), 2.0 16V(140LE), 1.6 TDCI (90LE, 109LE), 1.8 TDCI (115LE), 2.0 TDCI (136 LE) 2.5 20V(225 LE)ST
Árak, konkurensek alapárai
A típus ára a használt piacon 1 900 000-tól 2 800 000 Ft-ig
A tesztelt modell hozzávetoleges ára 2 500 000 Ft
Főbb konkurensek alapárai
Opel Astra H Caravan 1 700 000 - 2 600 000 Ft
Renault Mégane Grandtour 1 300 000 - 2 500 000 Ft
Toyota Corolla kombi 1 700 000 - 2 600 000 Ft
Volkswagwen Golf kombi 2 400 000 - 3 300 000 Ft
Tetszett Nem tetszett
Jó futómü
Közvetlen kormányzás
Erős TDCi motor
Vezetésélmény
Fogyasztás
Ingerszegény külső
Néhol igénytelen megoldások
Belső müanyagok
Típus hibák
A generátor túltöltése miatt rendszeresen kiégnek a fényszórók, csakúgy mint az elődben. Az 1,6 literes TDCi részecskeszürője néha rakoncátlankodik, főleg városi használatban. Jellemzően megbízható, és takarékos motor, de jobb választás a 90 lóerős.
Címkék: Focus, ford

Hozzászólások

Nekem eddig bevált a Monroe a Cromában. Bilsteinre nincs pénzem, ezer rosszabbat tudok mondani. Az Uniroyal szeirntem olyan Barum szintem van, azt se vennék.

Blöki: az alapvető külömbség Lux és BRx között, hogy BRX egy kvázi tengerparti város, amit télen fűt a golfáramlat, így nagyon ritka a havazás, míg Lux-ot az Ardennek abból az irányból lezárja. Tipikus kontinentális klíma, de az elmúlt 4-5 évben mindig februárban kezdődött a havazás...

ezek a "kis" gyártók a prémium gyártók régebbi 1-2éves mintáit használják.

Kezd ez a gumi mizéra bonyolódni. VAn egy amerikai Uniroyal amit a michelin vett meg (Uniroyal Goodrich) meg egy belga amit a Continental. Mintkét esetben nagy márkák másodvonalbeli márkája.

"Uniroyal egy prémium gumi" ahha, persze :DDDDDDD

kinek noname? Neked:DDD Lipi majd elmondja neked

Hocek: ezek a nóném díjak érnek egyáltalán valami? még az év autója se!

monroe bammeg:DDD olyat se raknék autóba. mikor régen nagy tuning volt a ladákban. ku rva menõ volt:)

Blöki már megint kapott egy díjat az a sz ar L200:) pick-up nyerte el az Outlander 4WDOTY díjat 2009ben ahol olyan autókat elõzött meg a szakmai zsûri értékelésében, mint a legújabb Toyota Prado (nálunk Land Cruiser 150) vagy a Land Rover Discovery 4. A Triton diadala rendhagyó esetnek számít az Overlander díjának odaítélése során, hiszen eddig még sosem nyert haszonjármû.

Uniroyal egy prémium gumi, csak itthon elfeledtették a magyarral, úgy gondolják nem Európában vagyunk:) Egyébként szintén német, a Continental csoport tagja. Híresen az esõben a legjobbak.

Na a fókuszról...az a rakoncátlankodás a részecskeszûrõvel olyan 250 ezer forintos mutatvány!!! Jellemzõen 122 ezernél adja be a kulcsot végleg, a gyártó 120 ezerre ad jótállást!!! Tehát 2005 utániból ha létetik dpf nélküli akkor max azt szabad megvenni. Máskülönben a motor nem lenne rossz, csak a szerviz hozzá nem értése teszi tönkre. Pl a motorburkolat csavarját vagy nem húzzák meg, vagy megszakítják a csavart, a burkolat lötyög, és a turbócsövet kidörzsöli. (A fotón is látható hogy hozzáér) Ez a csõ csak az alsõ vascsõvel kapható. De nem baj, mert a vascsõ meg hajlamos eltörni idõvel, ezért a szervizben volt szerencsém és találtak csak gumicsövet. (Muszáj volt nekik mert az õ saruk)
Ja, a turbó is ***. 150 ezer alatt 2-szer cserélték gariban. Lehet hogy csak az olajjal mókoltak a szervizben és ezt fizették meg, nem ellenõriztem. Szervizre viszont szigorúan elvittem.

Konstrukciós hiba a centrálzárban. Bal 1-enegy laposvassal pillanatok alatt fel lehet törni a zárat, és a csomagtartó is egybõl nyílik. Nekem erre szakosodott banda fosztotta ki a csomit.
A gólyalábak ***ok! Lehet az utakra fogni, én inkább a Fordra kenném. Jó ha 100 ezret bírnak, és nincs utángyártottban (Se sachs, se monroe, legalábbis 1,5 éve csak a cikkszám létezett, áru sehol)

Összességében a Focus és a szerviz együttvéve csapnivaló.

Ákos: mellélõttél, itt most esõ esik:-DDD

na én most értem haza :D a két hólapátos hentesnek (csufar, Blöki) reggel is lesz dolga :DDDDDDDDDDDDD

Én nem akarok senkit bántani, de az Uniroyal az milyen gumi? Valami kinai csoda, vagy mi a rák? Ha már van pénzed, akkor ne a gumin spórolj, Nokiant neki, vagy Michelint, hogy a többit ne is soroljam. Azért Finnországban vannak telek, azok csak tudnak valamit.

Felteszem csak azért 2007-es modellt teszteltek, hogy nem tudjam felhozni a Stilot, mint alternativát. Azért ha már, akkor arról nem lehetne egy tesztet? Mondjuk a 3 ajtósról, ami néz is ki valahogy, ne adj Isten 1,8-as mocival...

jah, és: Hocek lő, GÓL :D

nah, bealudt mindenki? nagyszerű :S azthittem tartunk itt valami részeg meetinget, jólett volna:D Pálesz elfogyott :D

csufar, a gépkönyv első mondata a legkeményebb :)))))

én most az elõbb felpróbáltam a tetõsíneket a kocsira, pont jók (naná, centire ugyanolyan széles, mint a mazda volt), úgyhogy gyorsan szagolgattam kicsit a bõrt meg belenéztem a xenonba, elvégre meg kell tudni, milyen az , amikor a pofádba süt... :DDD és felhoztam a gépkönyveket. most neki is állok :DDD

kótyagos az öregnyád:-DDD monhatnánk azt, hogy vicces, de kb. olyan napom volt, mint csufinak, aztán próbálom elütni a dolgokat, de nem igazán sikerül. lefeküdni meg nem igazán akarok (bár a család már alszik), mert tudom, hogy az agyam a melóra koncentrál és csak nézném a plafont, így aztán itt hülyülök...:(

csak kótyagos, de már régóta:)

Blöki, te most be vagy baxva? :D

bazki! hát nem kocsma az a qva munkahely, hogy mindíg odajárjon a férfiember! na!!!:-DDD

már csak Blökit beszéljük rá majd egy jókis Toyotára:D

csufar, jó is lesz az Avensis az neked :P

csuf: no majd ha a én az 1.4tsi-vel lenyomlak, akkor szomorkozhacc:-DDD

most mondd meg, micsoda szégyen, annyi a munka újabban, hogy az már lassan az ivás rovására megy...

csuf: dolgoznod kellet? te szegény...:-DDD

a rossz pálesz az télleg rossz! de legalább 2 kör után berúg a zember és már nem is rossz:-DDD

na, itt meg közben szülinapozás van, és idetettek az asztalmora megõrzésre fél liter szilvapálinkát, hogy vigyázzak rá :D kecskére káposztát szindróma :D megkóstoltam, ez legalább finomabb, mint a múltkori tragikus...

rendben, de a zalaegerszegi címet adom meg, mert, ha ide küldöd a koliba képzelheted...:D

blöki. a hó még csakcsak, ellenben ma egész nap reggeltõl estig dolgoznom kellett, na az megrendített :DDDDDDDDDDDDDD

Ákos123 [2010-02-10. 21:31] király. a mazda sem volt rossz, de ez mindenben sokkal jobb. igaz, nem is egy ligában játszanak.

kûdhetek neked is Ákos, ha írsz egy címet, van 90 liter. mivel én nem nagyon szeretem (inkább a jó kis vb), elosztogatom. "inkább pocsékba menjen, mint kárba":-DDD hidd el jobb bepáleszezeve havat lapátolni:-DDD

nah itt meg kiborult a viccláda csufarnál is :D vagy megittad a Blöki féle pálinkát a hólapátoláshoz? :D Avensis milyen? :P

mé? egy kis hó már így megrendít? teljesen odaszoktál...

Blöki, pálinkázásban bármikor benne vagyok, bár most pár napja ittam egy olyan szinten tragikusat, hogy leírhatatlan :D hólapátolás meg kedvelt idõtöltés, bár én nem szoktam inni hozzá, mert általában közben kedvet kapok egykis vezetéstechnikához :D

bocs, nehéz napom volt :DDDD

azt is lexarhatod :DDD de csak ha õt is körbenyalod utána :DDDDDDDDDDD

azt mondtam már, hogy a "nénikédet, azt":-DDD

MBlöki [2010-02-10. 21:09] na okés, a pálinkáért cserébe lexarhatod a toyotámat, és utána körbenyalhatod :DDDDDDDD

üthetünk esetleg egy ultipartit (természetesen kizárólag 2filléres alapon, ahogy illik):-DDD

Ákos: bennem nem is lehet!:-DDD ne legyél frusztrált! Lipi írta, hogy esik a hó felétek, de majd elmúlik, addig is gyere ide pálinkázni, hidd el jobb lesz:-DDD

friss előrejelzés, és riasztás: http://www.met.hu/hunalarm/ lesz hó dögivel :D

jolvan Blöki, nem csalódtam:)

csuf: csak nehogy megnyalj valami vasfélét! de ha akarod, én ráxarok:-DDD

Háát, ahogy neked kényelmesebb. :D

vagy ráxarok, nem? annak nagyobb a hõtehetetlensége :DDDDD

Csuf: A nagy hidegben ha valami fémhez ragad a bõröd, akkor úgy tudod leszedni, hogy rápisilsz! :D Csak szólok!:)

nem egy világszépe, de balesetmentes közlekedést! idén gyere el talira, majd "körbenyaljuk":-DDD (én is már az újjal megyek)

állítólag egyébként a belgáknál kábé tíz évvel ezelõttig minden télen nagyobb havak is voltak, azóta semmi, most itt vannak a hoppon... :D

Képgalériák

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 Brabus 1
Cadillac CTS-V 2016 1
Tuningolt Mazdák 1
Game Over Cycles - Cheyenne Recidivist 1
Polaris RZR XP 1000 EPS High Lifter Edition 1
Fiat Dublo 2015 1
Bultaco Brinco 1
Honda CB750 Macco Motors 2
Ducati Scrambler 1
A Ferrari karácsonyi ünnepsége 1
Formula E - 3. forduló (Uruguay) 1
Audi Q7 2015 sajtógaléria 1
Audi RS3 Sportback 1
Hülkenberg tesztje a Porschéval 1
Touratech bukókeret kiegészítő 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek