Autó > Tesztek

Ford Fiesta 1.6 Sport (2008) teszt

Feláras stílus
Hatalmas szárnyával, méretes felnijeivel, áldiffúzorával igazi adrenalinbombának tünik a háromajtós Fiesta legerősebb változata. Bár a motortérben mindössze 120 tagú ménest találunk, a Ford ismét bizonyította, hogy nem csupán a teljesítmény számít. A remek vezetési élményt azonban szokás szerint nem adják olcsón.


Divatos és vagány a forma - 40 kép a galériában
A közelmúltban eléggé szétnyílt az olló a kisautók sportváltozatai között, hiszen míg a legtöbben (Mazda 2, Ford Fiesta, Suzuki Swift) továbbra is az 1,5-1,6 literes szívómotorokat erőltetik, már megjelentek az első turbós konkurensek is, amelyek új szintre helyezik a sportos kisautókat mind teljesítmény, mind ár tekintetében. Már kapható az Opel Corsa GSi, amelynek 1,6-os motorja 150 lóerős, és néhány hónapon belül bemutatkozik az új Volkswagen Polo GTI is, amelynek 1,4 literes TSI-je a pletykák szerint közel lesz a 180 lóerőhöz. A Fordnak azonban még nincs kész az új fejlesztésü, kis lökettérfogatú turbós benzinese, így a Fiesta legerősebb változatában továbbra is a jól bevált, 1,6 literes Duratec egységet találjuk. A Fiesta Sport esetében azonban a Ford nem a motorerőre helyezte a hangsúlyt, sokkal inkább a stílusra.


A hátsó az autó legszebb része - galéria
A Fiesta ugyanis igazán vagányul néz ki, a Sport felszereltségi csomag keretében mélyebbre nyúlnak a lökhárítók, nagyobbak a felnik, hatalmas a hátsó szárny, sötétítettek az üvegek, a hátsó lökhárítóban pedig jókora áldiffúzor terpeszkedik. Az összhatás önmagáért beszél, a kis Ford dögös kis darab lett, különösen a fehér szín áll jól neki. Bár az alap Fiesta formaterve nekem nem nyerte el a tetszésemet, a Sport változat határozott első lökhárítója még a hatvan centis, vékony lámpákat is kifejezetten széppé varázsolja, az autó tekintete pedig bizonyos szögekből nézve kifejezetten morcos. Bár a lemezfelületek nagyok, a kocsi pedig nem túl alacsony, az oldalt végigfutó két ívvel és a sötétített ablakokkal elérték a tervezők, hogy laposnak tünjön az autó. A hátsó rész szintén önmagáért beszél, a far alapján a legtöbben jóval több lóerőt sejtettek a motorháztető alatt, mint ahány valójában odabent toporzékolt. Mindent egybevetve a Fiesta Sport igazán pofás kis jószág, amely után az utcán is meg-megfordulnak.


Jó az ülések oldaltartása - galéria
Ha a külsőre olyan jelzőket használtunk, hogy pofás, vagány, dögös, akkor mit mondunk a belsőre, amely kék és ezüst színekben pompázik. Eleinte úgy érezzük magunkat, mintha egy tuning kiállításra felkészített darabban ülnénk, de idővel hozzászokunk. Nekem eleinte egyáltalán nem tetszett, de néhány nap után már kifejezetten szépnek találtam a szokatlan színkombinációt. Ebben valószínüleg az anyagminőség is sokat nyomott a latba, a müanyagok kellemes tapintásúak, és a bőrből sem spóroltak. Az ülések oldaltartása remek, bár az ülőlap hosszából a divatnak megfelelően itt is kispóroltak néhány centit. A középkonzol gombjait okosan helyezték el, alulra került a klíma vezérlője, felülre pedig a fedélzeti számítógép gombjai, amely magában foglalja a Bluetooth-os telefon-kihangosítót, a hifit, valamint a jármü egyéb beállításait. A fej-, és lábtér elöl bő, hátul viszont meglehetősen passzentos mindkettő. Ha elöl felnőttek utaznak, hátulra már csak gyerekek vagy 170 centinél alacsonyabb aszkéták férnek el folyamatos panaszkodás nélkül. Kárpótolhatjuk őket azonban valamilyen erőteljesebb elektronikus zenével, idekerültek ugyanis a nagyon szépen szóló hifi mélysugárzói, hajszálaik ütemes rezgései ilyenkor legalább egy kis időre elfeledtetik velük a helyhiányt. Nem csupán a hátsó tér, hanem a csomagtér is egyértelmüen jelzi, a háromajtós Fiesta két embernek igazán kényelmes, a magas peremü ötödik ajtó mögötti 295 literes térbe túl sok holmit nem igazán pakolhatunk.


Kétféle színben kérhető az Individual csomag - ez itt a kék változat - galéria
Ez persze egyáltalán nem fontos, Fordról lévén szó üljünk inkább a volán mögé, előbb azonban gyorsan daráljuk le, miért is hívja a gyártó Sportnak a modellt. Az alapváltozathoz képest egy centivel közelebb ül az autó az úthoz, keményebbek a rugók és a lengéscsillapítók, közvetlenebb a kormány, valamint teljesen kikapcsolható az ESP. Ezeket a változásokat már az első métereken is érezni, az autó rugózása feszes, kátyús vagy toldozott-foldozott úton nem a legnagyobb élmény a kis Fiesta terelgetése. Amint jobb burkolatra érünk azonban, hamar kibújik a szög a zsákból. Ilyen közvetlen kormányt a kategóriában nem nagyon találunk, ráadásul rengeteg visszajelzéssel látja el a sofőrt. Nyomvályús szakaszokon egyenesen küzdeni kell az autóval, és nagy sebességgel bevett kanyarban is szinte gokartosan ellen kell tartani, de épp ezért élményszámba megy minden, hangsúlyozom, jó úton bevett kanyar. A kisautóknál megszokott erős alulkormányzottság csak jelentős gázelvételnél jelentkezik, mi több, a Fiesta feneke kikapcsolt ESP-nél szük kanyarokban meg-megmozdul. A váltó nagyon pontosan jár, mozgatásához kis erő szükséges.


Több lóerővel még jobb lenne - galéria
A remek futómü, a közvetlen kormányzás, valamint a pontos váltó miatt szinte kötelességünknek érezzük, hogy minél gyorsabban vegyük a kanyarokat, a sebesség megszerzése azonban a vártnál nehezebb. A már jól ismert 1,6 literes benzinmotor 120 lóereje kielégítően mozgatja a karosszériát, de az alatta lévő mechanika többért kiált. Alacsony fordulatról nehezen lódul meg a Fiesta, a nyomatékmaximum valamivel 4000 felett, a 120 lóerő pedig 6000-nél érkezik. Ha dinamikusan akarunk haladni, folyamatosan 4000 felett kell tartanunk tehát a fordulatszámmérő mutatóját. Az erőforrás tejesítménygörbéjével persze a gyárban is tisztában voltak, ezért meglehetősen rövidre vették a manuális váltó fokozatait. A Duratec motor 130 km/h-nál ötödikben 3800-at forog, igazán elkelne hát egy hatodik. Az autópályázás mégsem a sokat forgó motor miatt fárasztó, mert annak hangja nem válik igazán zavaróvá, a futómü felől azonban folyamatos zaj támadja az utasteret. Már egy két órás sztrádázás után is mindenki panaszkodott az alulról jövő hangokra, reméljük, a modellfrissítéskor a Ford nem spórolja ki a vastagabb szigetelést. Országúton és városban van tehát igazán elemében a Fiesta, előbbiben ki is használtuk a motor mind a 120 lóerejét, a fogyasztás így 8,2 literre jött ki, de hozzá kell tennünk, hogy dugóban is sokat álltunk, és autópályázásból is kijutott a kocsinak. Ennél minden bizonnyal kevesebből is ki lehet jönni, de aki nagyrészt városban hajtja majd a Fiesta Sportot, 8-8,5 literes átlaggal minimum számoljon.


Elkérik az árát - galéria
Ahogy az várható, az agresszív kinézetü és gazdag felszereltségü Fiestáért kövér összeget kér a gyártó, az 1,6-os Sport 4 302 000 forintért vihető haza, de ebben nincs benne sem a bőr üléseket tartalmazó, 437 000 forintos Individual csomag, de a sötétített ablakok, a 17-es felnik, az automata klíma, a fém pedálok, a deréktámasz, és az esőérzékelős ablaktörlő is mind-mind feláras. A végösszeg tesztautónk esetében így átlépte az ötmilliós határt, ami még akkor sem kevés egy kisautóért, ha kívül-belül alaposan fel van extrázva. A konkurensek között akad olyan is, amely szinte ugyanezt a vezetési élményt nyújtja, a Fiesta mellett szól azonban külső-belső dizájnja. Az igazi persze egy ST változat lenne.

Ford Fiesta 1,6 Sport
1596 ccm, négyhengeres benzinmotor
120 LE @ 6000 ford./perc,
152 Nm @ 4000 ford./perc
elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Technikai adatok
Hosszúság 3950 mm
Szélesség 1722 mm
Magasság 1481 mm
Tengelytáv 2489 mm
Nyomtáv elöl 1493 mm
Nyomtáv hátul 1480 mm
Üres tömeg 945 kg
Megengedett össztömeg 1500 kg
Csomagtartó mérete 295-979 l
Üzemanyagtartály mérete 45 l
Gumiméret elöl 205/40 R17
Gumiméret hátul 205/40 R17
Menetteljesítmények
Végsebesség 193 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra 9,9 s
Fogyasztás
Tesztelés alatt
Vegyes 8,2 l/100km
Gyári adatok
Város 7,9 l/100km
Országút 4,7 l/100km
Vegyes 5,9 l/100km
CO2 kibocsátás 139 g/100km
Árak
A modell alapára (1,6 Sport) 4 302 000 Ft
A tesztelt modell ára kb. 5 000 000 Ft
Főbb konkurensek alapárai
Volkswagen Polo Highline 1,2 TSI (105 LE) 4 237 250 Ft
Mazda2 GTA 1,5i (103 LE) 4 499 000 Ft
Suzuki Swift 1,6 Sport (125 LE) 4 320 000 Ft
Renault Twingo RS 1,6 (133 LE) 3 690 000 Ft
Opel Corsa GSi 1,6 Turbo (150 LE) 5 116 000 Ft
Tetszett Nem tetszett
Jó vezethetőség
Pörgős, erős motor
Fiatalos forma
Korlátozott kilátás hátrafelé
Magas ár
Kinek ajánljuk?
A legsportosabb Fiesta mellett szól vagány formája, igényes, szép beltere, valamint remek vezethetősége. Bár a kategóriában van ennél erősebb, gyorsabb, sőt olcsóbb modell is, a Fiesta Sport bátran ajánlható, és nem csupán városi fiataloknak, a motor-váltó-futómü összhangja sokkal erősebb autókhoz szokott embereket is csettintésre késztet.
Címkék: fiesta, ford

Hozzászólások

ment szépen. 180 körül volt a vége, és 150-rõl kábé ugyanúgy gyorsult, mint 90-rõl :DDD tiszta amerika, hejj de szerettem

A két és feles Scorpio azért ment. Croma szinten, ami normál polgárnak elég.

váza: te ezt nem érted, új vagy. Mega: azt se hagyd ki, hogy én javitottam ki Robit. :-) Azért ha belegondolok, hogy 3 évi kemény munkámba került, hogy a Brava még mindig nincs ilyen giccses, az azért lehet minősit engem is, de ezt taligát is.

Állj! Egy 1,6-os Fiesta csak 945 kiló? Nekem ez gyanús. Konkurenciának meg tessék beirni a 120 lovas Puntot.

tamtam. 2.5 td volt :DDD

Nekem Corsa kéne, csak nincs hozzá ilyen teljesítményben motor:S ill. van de az dízel... Mennyivel egyszerűbb, de szebb formájú a nemrég tesztelt fehér corsa gsi vagy az új polo...

Legalábbis az általam próbált 2.0 sima 1.6 astra szint

csufár, a scorpio finoman szólva sem ment jól szerintem.

apámnak pl volt egy scorpioja, utána meg egy mondeo II-je. mindkettõ nagyon jó autó volt, bajuk nem volt, jól mentek, jól fogyasztottak. sose volt akkora autónk, mint a scorpio, addig se, azóta se, simán lehetett hátul keresztbe tett lábbal utazni

Megatron!
Nem szuperlativusznak kell írni esetleg?
Azt sem értem, hogy miért állítják azt sokan, hogy a ford nem minõségi autó!?
Van egy 18 éves ford transitunk, ami életében nem látott még szervízt!Eddig volt egy üzemanyagadagoló állítás és ennyi,no meg a szíjak cserélése...
Egyedül az olajat eszi, de mértékkel!
A galaxynkkal sincs semmi gond!
Kérdezem én, hogy hány negatív hozzászólónak volt itt Fordja?Miért fogy ennyire, ha silány minõség?
Azt sem lehet mondani, hogy olcsó lenne!

Blöki.Ja haza beszélek mert Ford szalonban dolgozom. De ez még nem jelenti azt ,hogy full elfogult lennék a Ford márkával szemben. Az egyben van szót meg páran elmagyarázták már neked, remélem így már érthető.

ki volt az? erre kivételesen nem emlékszem

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Az idõs anyóst beviszik a kórházba, mert térden szúrta magát. Megkérdi
õt az orvos:
- Néni kérem, mi történt?
- Öngyilkos akartam lenni.
- És akkor miért a térdébe szúrta a kést?
- Mert a doktor úr azt mondta, hogy a mellem alatt van a szívem.

csuff, inkább zh/vizsgaidőszak határa, legalábbis nálam, ezért vagyok ritkábban mostanság sokak nagy nagy bánatára :) ez az autó kívülről még elmegy, valahol talán tetszik is, de a belseje egy giccsparádé. egyben van..., jah persze, Ford, és egyben van :) tudtommal még nincs téli szünet, bele sem merek gondolni mi lesz akkor...:D

õrület, otthon már dúl a téli szünet? :D

Szerintem az egyik legkulonlegesebb es legjobb minosegu kisauto a Fiesta. Vezettem tobbszor, a vetelytarsait is, de ilyen tererzet es foleg fantazia egyikben sincs. Ez persze izles dolga, de en pl szeretem a meresz formakat, es ha egy auto valoban igenyes anyagokbol van osszerakva belul. Eddig pl a Corsa volt a favoritom ebben a kat.-ban, de miota kijott a Fiesta... Meg kell varni az ST-t, az nagyot szakit, biztos :-))

Méreteit tekintve a twingo azért eggyel kisebb kat, igaz lehet a teljesítmény volt a mérvadó. Az 5 millát figyelembe véve, ha nálunk árulnák akkor kb. ennyi lenne a Yaris TS az 1.8-as motorral, nem ennyire csili-vili, de nekem 100X jobban kéne mint ez, vagy a Suzuki GTI. Kicsit drágább olyan 5.5 milla a clio RS ami garantáltan a betonba tiporná ez a fehér autócskát. Engem az új fiestánál 1 formai elem zavar, mégpedig a hátsó kerékjárati ív, olyan mintha 1 mérettel kisebb kerék lenne alatta. Az elején nincs ilyen bibi, de valahogy hátul feltünik és akár hányat látok belõle 3/5 ajtós mindegy ez mindig szembeötlik. Még a hátsó lámpatestet tartom egy kicsit kisebbnek mint kéne, de egyébként tényleg elég povás, de hát az elõdje se volt 1 bányarém.

MBlöki!Remélem nem nekem szántad a "kötsög" jeltõt!?Szerintem én kulturáltan írtam neked!Az egyben kifejezésrõl annyit, hogy jól összerakott, jó design-t takarhat (gondolom én).
Senki sem állította, hogy jobb a kategóriájánál, de mivel ennyire fennakadtál ezen gondolom neked a rivális gépek jobban bejönnek!
Tartsd tiszteletben annak a véleményét akinek tetszik ez az autó és õk is tiszteletben tartják a te véleményedet (ergo ne lovagolj a témán)
Nem fogja neked senki elmagyarázni, hogy miért tetszik neki jobban ez mint pl egy twingo RS!
Minden Jót!

Belül nagyon ronda.

ajóéletbe micsoda csillivilli hülyegyerekautót csináltak ebbõl...

***=kötsög

asztaliváza (***?:): nem az ízlésemmel van a gond, az csak mellékszál! de mondd meg miért jobb ez, mint a kategóriatársai és magyarázd meg, miért van ez "egyben"? és egyáltalán mit jelent a szó, mert számomra értelmezhetetlen!

IGEN KELL A HATODIK!!!!!!!

MBlöki!
Azért faxa, mert nem csak a te izlésed létezik a világon!
Attól, hogy neked nem tetszik ez a hógolyó, másnak még bejöhet!Remélem elég konkrét választ adtam, és nem kötekedni akarok!
Szerintem is pofás autó!

amúgy, hogy ne keltsek ellenérzéseket: faterom 2 évtizede óta fordokkal jár. szerintem jó autók, semmi baj velük, hozzák az árukhoz mért színvonalat, csak mondjuk nem értem miért olyan faxa ez az ocsmány hógolyó, mi ebben a különleges???

na egy "fordos" hazabeszélõ. István: magyarázd már el nekem, hogy mi az, hogy "egybe van"? a többi széthullik, mint anno a dácsija? plííízzzz...

Majd ha bele rakják az új turbós motorokat akkor lesz majd érdekes a hasonlítgatás.
Még nem tudni ,hogy az újak Ford turbós motorok közül pontosan melyik lesz a csúcs modell a Fiestához de én nagyon remélem ,hogy megkapja a leendõ 2 literes turbo motort. Azzal a 200LE-vel már lehetne dolgokat mûvelni.
De hogy ne offoljak.Ilyen autót már adtam át pár ügyfélnek. Higyétek el nagyon egybe van.

Az elõzõ fiesta st-vel kibékülnék asszem :)

Alex: a futómûvet át lehet mókolni, de az mit jelent, h "nincs egyben"? az elsõ 100m-en szétesik? és legalább nincs ilyen okádék cicaszeme (ennek gyak télleg az a-oszlopig ér) böööööö....:-DDD

Blöki. Valóban, a 135LE-s MultiAir már baromira megy, csak az a kocsi valahogy nincs ennyire egyben, és gyengécske a futómûve. Tehát tökéletes megoldás sajna nincs :)

hB ötlete nem is rossz. egy punto az új multiairral...

En meg mindig az Abarth G Puntora szavazok. Csatlakozom az elottem hozzaszolokhoz, csunyacska..

Renault, ezzel a Fordnak nem is az a célja hogy itt RSeket,meg RCket kergessen, ez csak egy Sport felszereltségi szint, külsõ optikával.

Renault. És kisebb is, meg nem is ez a kategória, meg ultra rövid a váltója, és pályán még ennél is rosszabb vele közlekedni...

A Twingo RS megeszi reggelire ezt a giccsparádét. És még olcsóbb is.

Nekem is egy spiolercunami utanerzesem van. Vagy csak tuljatszott a formaterv?

A régi fiesta imádni való kisautó, ez valahogy nem.

jó drágán mérik ezt a sz.opottgombócot, ráadásul mûanyag játékautó fíling.

elég giccses koreai kívülbelül. (sza r) :D

Nem rossz, nem rossz, és dicséretes, hogy 1.6-os motor ellenére is csak 945kg.

Képgalériák

Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel (Forrás: FIA)
Lewis Hamilton (Forrás: Mercedes)
MV Agusta F3 800 AGO 1
Volkswagen Touareg 2015 1
Renault Clio Grandtour teszt 2014 1
Mazda MX-5 1
Volvo S60L 2015 1
Commute-Case 1
Bad Bike Beach Vintage Side 1
Gas Gas EC Replica Factory 30 Aniversario  1
Ducati Multistrada 1200 S Touring D|Air  1
Mercedes-Benz GT AMG 1
MINI Countryman 2015 1
Harley-Davidson Low Rider (2014) 1
BMW Concept X5 eDrive 1

Bejelentkezés