Autó > Tesztek

Fiat Bravo 1.6 Multijet teszt

Csendkirály
Hosszú ideig valószínüleg utolsó Fiat Bravo tesztünk apropóját az új 1,6 literes Multijet motor adta, amely kiválóan teljesített a kompakt modellben. Az új erőforrás nemcsak csendességével és kultúrált járásával győzött meg minket, fogyasztása is a vártnál jobban alakult.


Jól eltalált formák - 24 kép a galériában
A Grande Punto bemutatása óta új szelek fújnak a Fiat háza táján, amely nem csak a javuló pénzügyi eredményeken, hanem az olaszok eladási statisztikáján is meglátszik. Az új évezred elején ugyanis igencsak félresiklott a torinói cég, ráadásul modellpolitikájukat is alaposan elszúrták az olaszok. Az egyedi Bravo és Brava család után ugyanis bemutatták a túlzottan konzervatív Stilót, amelyet az etalonnak számító Volkswagen Golf legfőbb ellenfelének szántak, ám a kissé unalmas formavilágú modellnek nem sikerült kategóriájának élmezőnyébe kerülnie. A 2005-ös év azonban jelentős változást hozott a Fiat életében, a Grande Punto bemutatása ugyanis új lendületet adott a márkának, az új Bravo és a retróhullámot meglovagoló 500-as pedig még tetszetősebb lett, ráadásul a nagyközönség is hamar megkedvelte őket.


Jól mutat fehérben - galéria
Az új Bravo tervezésénél a Fiat szerencsére nem követte el azt a hibát, hogy teljesen egyforma márkaarculatot adjon modelljeinek, így hiába készült egy kaptafára a Punto, a Bravo és Linea, teljesen más benyomást keltenek. A három típus közül a kompakt Bravo számít a legkedveltebb modellnek, amit jól mutat, hogy várakozásokon felül teljesített az eladások terén is. Az új olasz kompakt minden porcikájában mediterrán autó, lendületes, vonzó formaterve a mai napig sokakat megfordulásra késztet az utcákon, pedig mára már igen szép számban találkozhatunk vele a forgalomban is. A dögös kinézetért azonban a tervezők feláldozták a kilátást, így a széles A-oszlop és a szükre szabott hátsó ablak sem könnyíti meg a vezető dolgát. Az új Bravónak egyébként kitünően áll a meredeken emelkedő övvonal, ráadásul az autó első generációra igencsak emlékeztető hátulját sem rontották el a torinóiak. A forma miatt azonban itt is feláldoztak egy dolgot, hiszen az ötödik ajtó felnyitására mindössze egy igen vékony rés szolgál, ami főként az őszi időjárás alatt könnyedén összekoszolhatja a kezünket. Az autó fehér színét a menetpróba végére egészen megkedveltem, ugyanis a maranello piros után talán az egyszerü fehér áll neki a legjobban, hiába látszik meg minden apróság a fényezésen. Az új Bravo egyébként formatervileg igen jól sikerült, számomra még sportosabb és latinosabb hatást kelt, mint a kategória eddig leginkább sportos modelljének tartott Seat Leon.


Kellemes a vezetői környezet - galéria
Utastér terén is hatalmasat léptek előre az olaszok, ami nemcsak az anyagválasztások, hanem a formákon is meglátszik. Az új Bravo belterét alaposan feldobja a Sport kárpit fekete-piros színezése, amely az üléseken kívül megjelenik az ajtókon is. Nagyon ízlésesen, vörös cérnával varrták az egyébként igen jó fogású bőrkormányt, a váltót és a kézifékkart is. Bárhová tapintunk, mindenhol kifogástalan minőségü anyagokkal találkozunk, azonban apró bosszúságok megkeseríthetik a mindennapjainkat. A tesztút során többször is a lábamon landolt a kormány és a pedálok közötti vékony szigetelőelem, amely eltakarja az autó kábelezését és igyekszik minden külső zajt kiszürni az utastérből. Ez nem eget rengető probléma, és az autó általános összeszereltségével is mindenki elégedett lehet, ám ilyen apróságok sokak kedvét elvehetik a Bravótól. Az utastér helykínálatáról sem lehet sokat panaszkodni, a Fiat pedig egyenesen a kategória legjobbjának állította be, ám léteznek hosszabb tengelytávval rendelkező modellek is a kompaktok mezőnyében. Az elől ülőknek semmi okuk a panaszra, hosszú távon is kényelmesek és megfelelő oldaltartást biztosítanak a jól formázott, lyuggatott kárpitozású ülések. Az ideális vezetői pozíció is elég könnyen megtalálható a négy irányban állítható vezetőülésnek és kormányoszlopnak köszönhetően, míg a hátfájósaknak jó hír az gerinctámasz megléte is. Komoly helyhiányban a hátul utazók sem szenvednek, ám többeknek gondot okozott az ülőlap érdekes szöge, míg a magasabbaknak a fejtérrel akadhatnak problémáik. A tervezők azonban gondoltak a hátsó sorban utazókra is, ugyanis az ülések formázása ott is igen kényelmesre sikeredett, és még egy légbeömlőt is kaptak a hátul ülők.

Azonban néhány nem tetsző részlet is akad a Bravo utasterében. Az egyébként nagyszerüen müködő kétzónás automata klíma vezérlőrendszere véleményem szerint nagyon lentre került, a folyamatos szöszmötölés pedig hamar elveszi a vezető figyelmét a vezetéstől, igaz ezt viszonylag ritkán állítgatja az ember. A másik bosszantó apróság, hogy hiába mutat jól a két csőben elhelyezett sebesség- és a fordulatszámmérő, napfényes időben igen nehéz őket leolvasni a tükröződés miatt. Éjszakai vezetés során kellemes narancssárga szín fogad minket, míg az út megfelelő megvilágításáról a kanyarkövető fényszórók gondoskodtak. A csomagoknak is bőven jut hely, ugyanis 400 literes csomagtere a kategória élmezőnyébe tartozik, ám használhatóságát nagyban nehezíti a forma végett feláldozott rakodónyílás és a magas perem.


Halk és takarékos az új erőforrás - galéria
A Bravo motorterében a Fiat legújabb, 1.6 literes közös nyomócsöves dízelmotorja dolgozott, amely az 1,3 és 1,9 literes Multijet motorok közti ürt hivatott kitölteni. A teljesen új fejlesztésü erőforrás kétféle teljesítménnyel elérhető, a gyengébbik állandó geometriájú turbóval 105 lóerőt és 290 Newtonméternyi nyomatékot ad le, míg az erősebb, 120 lóerővel és 300 Nm-es nyomatékkal rendelkező motor változó geometriájú feltöltővel készül. A nagyobb teljesítményü 1,6-os egyébként nyugdíjazza a szintén 120 lóerős 1,9-es Multijetet, ám nem kell megijedni, ugyanis a kisebb hengerürtartalmú erőforrás ugyanakkora teljesítmény mellett 50 Nm-rel nagyobb nyomatékkal rendelkezik. A Fiat közlése szerint a tervezésnél elsődleges szempont volt a lehető legnagyobb nyomaték elérése mellett az erőforrás hangjának visszafogása. Nos mindkét célját igen jó eredménnyel teljesítette az olasz gyár, ugyanis a motor halk járása már az indításnál feltünik, és nagyobb sebességnél sem hallatja hangját a motor. Semmiféle dízel kerregés, sokkal inkább finom járáskultúra jellemzi az 1,6-os dízelt, le a kalappal az olaszok előtt. A motor vezetés közben sem okozott csalódást. Ugyan nem a katalógus szerinti 1500-as fordulattól adja le maximális nyomatékát, hanem érzésre úgy 1700-as fordulat körül jelentkezik a 300 Newtonméter, ám akkor teljes erőbedobással húz az erőforrás. Jól passzol hozzá a hatfokozatú váltó áttételezése is, ugyanis kisvárosi forgalomban használható a negyedik fokozat is, míg nagyobb városokban az ötödik fokozatot sem veti meg az autó. Országúti tempónál ötödik fokozatban 2000-et fordul a főtengely percenként, míg autópályán a megengedett maximális sebességnél is mindössze 2300-at, hatodik fokozatban. Ez nem csak a fogyasztásnak, hanem a zajszintnek is igen jót tesz.


Hátulról hasonlít az első Bravóra - galéria
Az autót menet közben sem okozott csalódást. A sportosabbra hangolt futómüvel a tervezők nem estek át a ló túloldalára, így a kényelemről sem kell lemondanunk, viszont a Bravo tökéletesen fekszik az úton, határozottan veszi a kanyarokat. Autópályán, vagy nyugodtabb főúti forgalom mellett jó szolgálatot tesz a tempomat is, amely kapcsolója az indexkar alatt kapott helyet. Végtelenül egyszerüen kezelhető, azonban tehették volna könnyebben elérhető helyre is. Egyedül a kormányszervón kellene változtatni, amely sokszor túlzottan megkönnyíti a dolgunk, ráadásul a City gomb benyomásával még könnyedebbé tehetjük a kormányt. Kellemes csalódás azonban az autó fogyasztása, amit még most sem hiszek el igazán. Háromszor számoltam át és mindig ugyanarra az eredményre jutottam. A gyár 4,9 literben állapította meg az autó vegyes fogyasztását, míg a teszt során mindössze 4,7 litert gurított le a torkán, ráadásul a tesztút során a fővárostól kezdve autópályán át a mátrai szerpentinig elég sok helyen megfordult az autó, és a jobb lábam sem volt igazán kíméletes. Ennek tükrében igazán szép eredmény a 4,7 literes fogyasztás, mialatt a fedélzeti számítógép folyton 6,7 literes átlagot állapított meg, pedig a jó öreg rendszerek általában a fordított irányban csalnak pár decit. Az 1,6-os Multijet a fenntarthatósági költségekben is az élmezőnyben jár, ugyanis elég 35 ezer kilométerenként kötelező szervizre vinni az autót.


Hátul sem rossz utazni - galéria
Az dízelmotorral szerelt modellek általában az áruk miatt kevésbé kelendőek, mint benzines társai, ami sajnos az 1,6-os Multijet Fiat Bravóról is elmondható. A 105 lóerős Active felszereltségü alapmodell 4 500 000 forintos árával ugyanis pontosan félmillióval drágább az 1,4-es 120 lovas T-Jetnél. A 120 lóerős dízel kizárólag Dynamic felszereltséggel rendelhető, a 15 lóerő felára pedig mindössze 150 000 forint, amelyet minden bizonnyal érdemes kifizetni. A tesztautót Dynamic felszereltségén túl ellátták hátsó elektromos ablakokkal, kétzónás klímával, függönylégzsákkal, tempomattal (felára mindössze 30 000 forint), MP3-as CD-vel és 17 collos könnyüfém felnivel, így pedig a 4 850 000 forintos indulóárról már 5 285 000 forintig ugrottunk. Ennyi pénz ugyan nem kevés egy ekkora autóért, de a hasonlóan felszerelt vetélytársak közül csak a kifutó Renault Megane nyújt kedvezőbb ajánlatot, a Peugeot 308 a 110 lóerős HDi motorral hasonlóan felszerelve például már 5 719 000 forintba kerül. Azonban még nagyobb ellenfél érkezik hamarosan, ugyanis a hatodik generációs Volkswagen Golf forgalmazása is még az év vége előtt elindul, és várhatóan jövőre már az új fejlesztésü, common rail rendszerü 1,6-os TDI-vel is elérhető lesz, igaz várhatóan jóval magasabb áron.

Összességében egy nagyon kellemes, minden körülmények között jól használható autót ismertem meg a Fiat Bravo személyében. Az új 1,6 literes Multijet nyomatékosságával, csendességével és nem különben étvágytalanságával minden családapa számára jó alternatívát nyújthat. A Bravo csomagolásában egy kis sportos érzésük is lehet a családfenntartóknak, azonban a Fiatnak érdemes lenne elgondolkodnia azon is, hogy a Linea is megkapja a 105 lóerős változatot, amellyel még kelendőbb lenne kategóriájának legmutatósabb ötajtósa. Akinek azonban nem a fogyasztás és az olcsó fenntarthatóság a legfontosabb, a 120 lóerős, Dynamic felszereltségü dízellel egy áron juthatunk hozzá az 1,4-es, 150 lovas T-Jethez, amely birtoklása jóval több élvezetet tartogat.

 
Hosszúság:
4336
mm
soros, négyhengeres, 16 szelepes
turbódízel motor
Hengerürtartalom:
1598
ccm
Maximális teljesítmény:
120
LE /
4000
ford./perc
Maximális forgatónyomaték:
300
Nm /
1500
ford./perc
Hajtás:
elsõkerékhajtás
Váltó:
hatfokozatú kézi váltó
Szélesség:
1792
mm
Magasság:
1498
mm
Tengelytáv:
2600
mm
Nyomtáv elöl:
1540
mm
  hátul:
1530
mm
Üres tömeg:
1395
kg
Megengedett össztömeg:
1830
kg
Csomagtartó mérete:

400/1175l

Üzemanyagtartály mérete:
58 l
Gumiméret elöl:
225/45 R17
  hátul:
225/45 R17
 
Végsebesség
196
km/h

Gyári fogyasztás:

Város:
6,3

l/100 km

Országút:
4,1

l/100 km

Vegyes:
4,9

l/100 km

Gyorsulás 0-ról 100-ra
10,5
s
Tesztfogyasztás:
4,7
l/100km
     
 
A modell alapára:

Főbb konkurensek alapárai:

Renault Megane 1,5 dCi (106 Le)
4 310 000 Ft
Peugeot 308 1,6 HDi (90 Le)
4 319 000 Ft
Ford Focus 1,6 TDCi (90 Le)

4 345 000 Ft

4 500 000
Ft
A tesztelt modell ára:
5 285 000
Ft
     
 
Kinek ajánljuk?
TETSZETT:
NEM TETSZETT:

Divatos formaterv

Kormányzás

Halk motor

Apró, bosszantó hibák

Fogyasztás

Hátralátás

Anyagminőség

 

Olyan családoknak ideális választás az 1,6-os dízel Bravo, akik sürün használják hosszabb távon is az autójukat, így ki tudják használni az akár 1200 kilométeres hatótávolságot is. Akik sportosabb vezetésre vágynak, hasonló áron juthatnak jozzá a 150 lóerős benzineshez.

 

Címkék: bravo, fiat, multijet

Hozzászólások

Csufar gondolhatod az én idegeim se vastagodtak mostanában, igaz ***rá kerestem magam...Ezér akarnék belevenni, oszt elfelejteni.... innen már nem lehet bukni.

én addig biztos nem mernék semmit csinálni, amíg nem lesz egyértelmû a trendtörés. az meg azért még odébb lesz...

A 2300 megfogta már másoccor....

de azér az vicces, hogy Blöki Prágában sörlik, közben meg szegény anyukájuk Belgiumban bedõl:-DDDDDDDDDDD

Máá nem merek semmit mondani, de mégis: SZtem ez az allja....= taktikaváltás indokolt.

Mer óvatos voltam csufar....tudod: stop-loss....

sw. "Szép elmélet" :DDDDDDDD de ha jól értem, te az elmúlt hónapokban jó sokszor ugráltál bele és vissza a csökkenõ trend felfelé szálló rövid szakaszaiban...akkor se nagyon felejtetted el... :DDD

Csufar. Hááá nemtom. Venni kéne 100K. Aztán elfelejteni míg nem ér 1 csilliárdot:-DDDD

Mennyünk renyózni:-DDD

sw. osztán mikor, és mekkora bukóval szállnál ki? :DDDDD

Off: venni kéne télleg....

Blökkiiiii!! Ne bujkájjáá!!!:-DD magyarázkoggyyáááá!!!! http://vg.hu/index.php?apps=cikk_start&cikk=245642&fr=hk

csufar: OFF: Akkor mákotok van. Nálunk mindkét gyerek, hányós volt. Viszont tál helyett van egy szuper dolog, Itinerol B6. Svájcban biztosan kapható, de talán az Osztrákoknál meg máshol is. Hihetetlenül jól hat és van baba, gyerek és felnőtt dózisban is. Fél óra alatt garantáltan megszünteti a hányingert de már 10-15 perc után is hat. Akinek ilyen gondja van gyerekekkel, terhességgel, stb. annak nagyon tudom ajánlani! Ja és vény nélküli! ON: Ennek a Bravónak gyönyörű a felnie jó a motorja csak nekünk kicsi lenne.

igaz lehet a +2 littyó, ha nem közlekedik az ember nagy sebességgel. mint pl. én. de sw-nek lenne az +5 liter is

nyah! megjöttem!:-D svejkkocsma megvolt+láttam milyen jó is a világ, mikor a hekyi suzuki=skoda:-DDD ez meg itt egy 1.4tjettel benne van a képben. OFF sw: vétel???

Szép elmélet, 90 nél tojásokon járva biztos igaz( + Alex)....

Figyelsz, egy jó benzines alig 2 literrel eszik többet a dízelnél. Pl: Peugeot-Mini VTi, Renault Turbomotor, meg a Fiat T-jet-k. 6-7 átlagban kijön 1 ultramodern benzinessel.

sw: :-)

Akkó mé is "jobb" hundány????????? Talán szebb???:-DDDDDDDDDD

Nekem októberi árlistám van, az alapján a Bravo 4,85 milla, de az már nem az alap (dynamic), a hunyadi meg 4,55. Az sw által belinkelt autónak igencsak rosszabbak a menetteljesitményei 1 mp és 10 km/h és mintha többet is evett volna. (az sem sok, csak ehhez képest) Ja, ötfokozatú váltó. Bocs.

Jah+ ***abul (-8 km, + 1sec) megy, és többet eszik (+1,5 liter)

156sw [2008-10-26. 10:41]

[ eddigi összes hozzászólás ] [ válasz erre ]
http://www.a5.hu/cikkek/3/24065.shtml ez a "konkurens" jéé ez meg csak nem 4,4??? felextrázva meg 5,2?? hinnyeee....

Kösz Aldo az "értelmezést":-DDD Tasi csak teszi a hülyét, kötözködik. De egyébként + pont az a lényeg, hogy NEM olcsóbb a koreai csoda ha "ugyanolyan" a motor és a felszereltség....

Mondjuk azért jó a dízel, mert a nyomaték miatt legalább úgy érzi az ember, hogy van is benne elég kraft. Meg a banzinkútra is ritkábban kell járni. Egyébként nemrég mentem egy próbakört egy ilyen 120 lovas dízellel és eléggé meggyőző volt. Tudnám szeretni.

"Dereck aki mondott valamit ami igaz is volt erre SW lehurrogta hogy téved közben nem tévedett mert valóban van 3,5 milkóért" Akkor ez alatt a mondat alatt mit értettél? Ebbõl is van olcsóbb, a 105 lovas, mit kell ezen lovagolni. Milyen felszereltsége van annak a hunyadinak? Még isteni szerencse, hogy egy akármilyen koreai csoda olcsóbb, ki venné másképp.

Lexus a legkirályabb, oszt kész!

Minek dízel, ilyen árak mellett? Drágább, az üzemanyag is 23-al több...

ááá megvan az akciós rész is, de a style felszereltség nem sokban különbözik az eggyel lejjebbitõl

ezen a linken én azt látom, hogy a legócsóbb 1.6os dízel 115 lovas i30 4.55 millió, metálfény nélkül, nincs benne ESP, viszont alufelni sem, klíma is egyoldalas. Ellenben levágja a fejedet az elektromos ablak... ja és a fiatnál vastag kedvezmények szoknak lenni...

Aldo Moro: Nem tudsz olvasni? olvasd már el mit írtam a KONKURENCIÁJA 4,4 de aki szeretne tud venni 1,6 dizel i30 3,5 millerért is! még mindig nem érted? akkor még 1x: a KONKURENCIÁJA 4,4 de aki szeretne tud venni 1,6 dizel i30 3,5 millerért is! Most már érted? nem? akkor: a KONKURENCIÁJA 4,4 de aki szeretne tud venni 1,6 dizel i30 3,5 millerért is! remélem világos;)

Jó Aldo akkor ne a fapadot nézzük hanem az ugyanilyen felszereltet az 4,4 ez 5,2. úgy veszem észre elég nagy az árkülönbség......

Van egy szép feleséged, a szomszéd 100 kilós 60 éves Mariska néni konkurencia?

Tasi, vazze! Neked egy fapad 2/3 olyan erõs valami konkurencia? Akkor tényleg ott van a dácsija 60 lóval szervo nélkül.

Aldo Moro: Igen csak nem SW bácsi kezdte a mondókát hanem Dereck aki mondott valamit ami igaz is volt erre SW lehurrogta hogy téved közben nem tévedett mert valóban van 3,5 milkóért.. de 4,4van ugyan ilyen felszereltségû 115Lóvas..

csufar: mekkora szöveg! :-)

Tasi, dereck: ennyire nem akarjátok megérteni, mit mond sw bácsi. Ha konkurencia, akkor hasonló felszereltség, hasonló teljesitményû motorral. Nem 90 lovas, fapad.

Sõt mindjárt jön valaki aki + majd jól megaszondja, hogy kicsit használt akármi meg már van 1 millióért "konkurenciának"...

http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=58494 idenézzetek... :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Persze Tasi. Mondom. Tuttó 2,8 ér meg már dalia sandero is van...."konkurenciának"

156sw: de dereck nem errõl beszélt hanem hogy 3,5 már van konkurencia..ennyi és ebben igaza is volt amugy a 115Le 4,4 ugyan így felszerelve ha nem jobban mint ez a Bravo..

Hallod Sw te valamit nagyon elnéztél 115 lovas i30 akcióban jól felszerelve még felni is 4.4!!!!!

Persze dacia sanderot is lehet venni gondolom 60 lovas dízellel 2,8 ér... azt mikor írja ide valami nagyeszû???

http://www.a5.hu/cikkek/3/24065.shtml ez a "konkurens" jéé ez meg csak nem 4,4??? felextrázva meg 5,2?? hinnyeee....

TAsi. FELSZERELTSÉG.. Elsuttogjam mégeccer??? Vagy felfogod??? Könnyûfémfelni pl még a 4,8-as változaton sincs, cska az 5,2 esen... LÓERÕ!!! Az meg pont 90 a 3,9 es verzióban.... Az ezzel összemérhetõ az a 115 lovas vagy nem??? Stb..

Miert szerintetek nem ér meg most 3 felet akinek átlagos használatra kell egy új autó??

Az i30 szerintem ritka ronda béka. A Ceed vajh mennyi. Az jó árban lehet még. A konkurencia viszont drágább, az itt emlitettek pedig igen messze vannak a 120 lótól.

Ákos: nincs lázad, vagy valami? :-) Ez tetszik: "színvonalas a mûszaki színvonala" A hozzászólás szinvonaláról már nem is beszélnék. Azért nem gyenge, amit ez a Bravo fogyaszt, illetve nem fogyaszt. Nekem inkább a turbo benyás kellene, emelett viszont a gázolajtermelés szól. Az egyik legszebb kompakt, belül mondjuk nem olyan jól használható (szűkek az ajtózsebek - ugye ez nekem fontos), de eltörölgetném a garázsban.

SW nézd már meg azt az árlistát amit linkeltél:D 1,6 CRDi Classic 3,9 miller de az most akcióban van ezért 3,5 miller:D

dereck. annyiért vedd meg elõre az következõ három év összes darabját és add el egy százassal többért elõre mind... :DDD

Képgalériák

VIER és CrankPump 1
Zeno E10 S 1
Räikkönen Rotterdamban  6
Harley-Davidson Street 500 1
KTM RC390 1
Indian Scout 1949 Analog Motorcycles 1
Fuz Designs Noke 1
Harley-Davidson Street 750 1
Lada XRay 2 és Vesta  1
Go Easy 1
Harley-Davidson Low 1
Mitsubishi Pajero 2014 1
Harley-Davidson Freewheeler 1
Volvo XC90 2015 1
Nutcase 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek