Autó > Tesztek

Astra vs Focus kombi teszt

Az ár döntött
Nehéz megmondani, hogy az alsó középkategóriás kombik közül melyik a legjobb, éppen ezért csak azzal próbálkoztunk, hogy megmondjuk a két német újonc közül melyik lehet a jobb választás. Igazán erős harc alakult ki a két rivális között, a végén a szívem az Astrához húzna, miközben az eszem egyértelmüen a Focusra bólint.

Az alsó középkategória kombiválasztéka igazán érdekes dolgokat rejt, ugyanis még mindig nem minden gyártó él az eme karosszéria adta lehetőséggel, ráadásul egyre erősebb az egyterü konkurencia is. Megnézve a kínálatot, az világosan látszik, hogy a japán márkák igen népszerü modelljei közül csupán a Toyota és a Mitsubishi készít valódi kombit, a Mazda 3, a Nissan Almera és a Honda Civic egyáltalán nem tud felmutatni puttonyos verziót. Elvileg a Subaru gyárt ilyet, hiszen az Impreza SW is ez a méretosztály - igaz annak alsó határa -, de ez az autó annyira különleges, hogy nehéz normál kombiként értékelni. Állandó összkerékhajtása, és inkább sportkombis karosszériája már kizárja, hogy a hagyományos kombikkal egy lapon emlegessük. Ne feledkezzünk meg a Suzukiról sem, de mivel itt sincs miről írni, talán még is megtehettük volna.

A koreaiak sem tették le a névjegyüket a kombigyártás mellett, csupán a már GM-esített Daewoo (már Chevrolet) hozta ki a Nubira (már Lacetti) kombit, amely kétség kívül jó ár/érték aránnyal büszkélkedhet. A franciák viszont annál nagyobb hévvel vetették magukat bele ebbe a küzdelembe, azonban jelenleg ők is számon tarthatnak egy nagy hiányzót, ugyanis a kategória egyik újszülöttjének, az Év Autója választás második helyezettjének, a Citroen C4-esnek még nincs ilyen verziója. A Peugeot 307 Break és a Renault Megane Grandtour viszont érdekes választás, ugyanis mindkettő elég nagy méretekkel büszkélkedhet, miközben az áruk folyamatos harcban áll egymással.

Az olasz márkák vizsgálatánál egy sokkal másabb helyzet alakul ki, itt ugyanis a magyar piac furcsaságaira lehetünk figyelmesek. A Lancia Lybra kombija régi darab, meglehetősen háttérbe szorult nálunk, az ember hajlamos megfeledkezni róla. A Fiat Stilo Multiwagon viszont megjelenésekor nagy felhajtást kapott, de igazából azóta arról sem sokat hallunk, és ebből se sokat látni az utakon. A harmadik és egyben legfurcsább témát az Alfa Romeo szolgáltatja, amelyet a márka szeretne inkább a prémiumszegmensben olvasni, de én azért csak megemlítem itt. Bár a márka szerint az Alfa nem egy kategória az Opellel és a Forddal, de figyelemreméltó a méretbeli káosz. Az olaszoknak ugyanis elvileg a 147-ese lenne alsó középkategóriás, viszont a méretekre ránézve a 156 Sportwagon nem nagyobb, mint a tesztben szereplő két kombi, tehát ahhoz kéne hasonlítani. Mielőtt nagyon magamra haragítanám a márka híveit, maradjunk annyiban, hogy a sportkombi jelleg miatt ez is kiesett a pikszisből.

Maradt a német kínálat, amely egyértelmüen erős, bár itt is van hiányzó. A tesztben szereplő Astrának és Focusnak elvileg a Golf V kombi lenne a nagy vetélytársa, ha lenne ilyen. A Golf Plusra lehetne ráfogni, hogy valami, ami Golfnál nagyobb, de semmiképpen sem kombi. Maradt a kétség kívül német alapokon nyugvó Skoda Octavia kombi, amely méreteivel is felhívja magára a figyelmet, valamint a drágább márkák gyermekei.

És akkor hirtelen nem maradt más, mint a prémium szegmens prominens képviselőit is egy kicsit megemlíteni, bár ezen autók az áruk miatt nem említhetők egy lapon az előbbiekkel, de azért jó tudni, hogy manapság méretileg mi áll közel egy Astra kombihoz. Itt egyből feltünnek a svédek is, ahonnan az inkább sportkombis V50, és a felvállaltan az Saab (9-3 Sportkombi) egyből megfoszt a további részletezés lehetőségétől. A német presztízsvonal erős, hiszen az Audi A4 Avant szinte ekkora, a Mercedes C-osztály T-modelljei is ez a méret, de a BMW 3-as Touring is ide tartozik, az új valószínüleg már majdnem kinövi. Még a Jaguar X-Type Estate büszkélkedhet hasonló besorolással, bár lassan a prémium PR-osok közellensége leszek, ezért inkább ezt ne is nagyon feszegessük.

A kombi kínálat tehát úgy is tekintélyes, hogy elég sok a hiányzó, de vajon melyik a legjobb. Természetesen ebben a versenyben mindig a friss modellek vannak előnyben, ezért aztán a nem meglepő, hogy egy mai Astra Caravan már nagyobb egy 156 SW-nél és akkora, mint egy C-s Merci. Az Opel kereken 2,7 tengelytávja egészen jó adat, ha eltekintünk a prémium gépektől, akkor csak a 307 Break tud többet felmutatni egy centivel. A több mint 4,5 méteres (4515mm) hossz is kiváló, de ennél már több nagyobb van (Lacetti kombi:4580, Octavia kombi:4570). A Focus ehhez képest 2,64 méteres tengelytávjával, és 4475 mm-es hosszával már a nagy átlag felső fele, vagyis ez sem kicsi. A kombik esetében talán a legfontosabb kérdés a csomagtartó mérete és az, hogy ezt hogyan lehet minél nagyobbra felhizlalni. Természetesen e kapcsán már korábban elindult egy számháború, amiben az gyakorlatilag az 500 liter a határszám, amelyet a Focus éppen csak, hogy nem ér el (475l), az Astra meg pont veri mércét. A kategória csúcsát az 520 literes Megane kombi, az 580 literes Octavia kombi, valamint az Autorevue szerint 590 literes Lancer Wagon képezi, ez utóbbi meglepő adat.

Mindkét autóban nagy tehát a puttony, sőt könnyedén még nagyobbá alakítható, hiszen a Focus az ülések ledöntésével és a csomagtér-roló kivételével 1525, míg az Astra 1590 literre bővíthető. Mindkettő esetében elég könnyü ezt megtenni, és megfelelően sík lapokkal határolt a tér. Az Astránál kis plusz a roló müködése, amely egy sínen mozog, és a fogantyú lenyomására visszahúzza magát. Egyébként, bár az adatok a Focus enyhe hátrányát mutatják ki, szabad szemmel ez nem látható, így érzésre mindkettő hatalmas csomagtérrel rendelkezik.

A térkínálat is ebben a szellemben értékelhető, ugyanis számottevő különbséget én nem vettem észre. Talán a rövidebb tengelytáv miatt egy hajszállal kevesebb a hely a Focus hátsó sorában, de ez is bőven a kategória élvonala, tehát nem illik belekötni. A kialakítás viszont teljesen más, mindkét márka ment a saját feje után. Az Astra maradt a szögletes, karakteres vonalaknál, a manapság divatos ezüst középkonzolnál, és a kissé ósdinak tünő központi kijelzőnél, valamint a müanyagok nagy része letisztult, de nagyon kemény. A Focus viszont a Mondeós müszerfalat vitte tovább, sokkal gömbölydedebb, simulékonyabb, ugyanakkor a müanyagok néhol zavaróan érdesek, máshol viszont puhábbak. Hogy melyik a jobb? Kezdetben azt hittem, hogy a Fordét jobban fogom szeretni, de az anyagminőség (csúnya a fabetét) miatt inkább az Astra felé húz mostanra a szívem, bár ez tényleg megítélés kérdése.

Kezelhetőségben viszont egyértelmüen a Ford a jobb, hiszen itt törekedtek arra, hogy minden a kormány közelében legyen. Ennek szellemében minden kézre esik, a müködésük logikus, ugyanakkor a vezetési pozíció sem hagyhat kívánnivalót maga után. Az Astra már nem ennyire logikus, hiszen a központi kijelzőn megjelenő üzenetek eltüntetéséhez már nem olyan egyértelmü, hogy melyik gombot is kell megnyomni. Kis gyakorlás után persze megy, de cseppet sem logikus, hogy a rádió felfelé kereső gombja ez. A szekvenciális index sem tartozik a kedvenceim közzé, bár egyre többen élnek ezzel, és ennek a helyes müködtetése is megtanulható. A vezetési pozíció szerencsére itt is ideális, így némi tanulás után ugyanolyan jól éreztem magam az Astra vezetőülésében, mint a Focuséban.

Egyvalami viszont nagyon tetszett, ez pedig az Astrában a Sport gomb. Egyetlen gomb megnyomásával az addig is a feszesebb kocsik közé tartozó Astra még egy kicsit bekeményített, ami miatt nekem kellemesebb érzés vezetni. Ilyenkor érzékenyebb a gázpedál, nehezebb a kormány, és kicsit feszesebb a lengéscsillapítás, vagyis tényleg valamit elmozdul az autó a sportosság irányába. Bár kétség kívül a gomb megnyomása nélkül is egy kiválóan irányítható és kezelhető autó, ezzel azonban egy plusz pontot könyvelhet be az élmény mező rublikájába. A Focus ezzel nem kérkedhet, sőt nem is akar, ugyanis ez már eleve puhább, mint az Astra, azonban az útfekvésével nincsen semmi gond, sőt ez is nagyon kezes. Mindkét autónál a kormány megfelelően pontos, sőt a fékezés terén sem éreztem számottevő különbséget, mind az adagolhatóságuk, mind pedig a hatásfokuk kiváló.

A menettulajdonságokban az egyetlen különbséget a motor jelenthetné, de esetünkben sokkal fontosabb, hogy az Astra egy másfajta váltóval volt szerelve. Az Opel 1.6-osa 105 lóerős teljesítmény leadására képes, és 150 Newtonméter a maximális nyomatéka, amely nem egy kiváló adat, de azért kellemesen mozgatta ezt a karosszériát. Lomhasága inkább abból adódott, hogy a szekvenciális Easytronic váltó áttételei másak, mint a kézié, az egyes még megegyezik, utána azonban sokkal hosszabb lett minden. Bizonyára a fogyasztás csökkentésére irányult ez a terv, ami sikerült is, ugyanakkor ötödikben nem nagyon képes gyorsulásra a gép. Kicsit furcsa volt, hogy 4000-es fordulaton 170-et megy, viszont innen már nem nagyon akart gyorsulni, de legalább csendesebb volt és kevesebbet evett. Elvileg a 100-ra gyorsuláson is ront egy másodpercet a szekvenciális váltó, a végsebesség viszont azonos lenne. Az átprogramozott Easytronic egyébként müködésével nem vívta ki rokonszenvemet, hiszen automata üzemmódban darabos, sokszor rosszul vált, viszont kézi módban már jobb, de ekkor is lassú.

A Focus ezzel szemben két 1.6-os motorral kapható, a régi 100 lovassal és az új változó szelepvezérlésü 115 lovassal, ez utóbbi szerepelt a tesztautóban. Az új erőforrás 155 Nm leadására képes, de sokkal kellemesebb a nyomatékleadása, hiszen alacsony fordulaton is kellemesen húz, de 4000-től még rátesz egy kicsit. A kiválóan kapcsolható ötsebességes váltó segítségével sokkal agilisabb volt a Ford, ugyanakkor a fogyasztása fél literrel (9,3 l, miközben az Astra 8,8 l) meghaladta az Astráét, pedig a gyár szerint elvileg ebben kéne maradandót alkotnia ennek a motornak. A helyzetet súlyosbítja, hogy ez a fogyasztás jelentős mennyiségü autópályás (140-150) szakasz után alakult így, miközben az Astra adatában több a városi kilométer.

Emiatt érdekes kettőség alakult ki bennem, hiszen hiába ment kicsit jobban a Focus, és hiába tetszett jobban a kezelhetősége, a váltója, az Astra hozzám közelebb álló belsejével, feszesebb futómüvével, és alacsonyabb fogyasztásával közelebb áll hozzám, de említhetném a számszerüen nagyobb méreteit is. Külsőleg is nekem jobban bejön az Astra, valahogy karakteresebb, mint a Focus olyan semmilyen formavilága. A régi Focus kombi jobban tetszett, mint ez a mostani, ennek a fara, olyan furcsa, legalábbis nekem.

A tesztben tehát nekem minimális fölénnyel jobban tetszett az Astra Caravan, de hogy alakul mindez az árakban? Elvileg mindkettő új, a kategória élvonalához tartoznak, tehát ebből adódóan biztos megkérik az árukat. Hát nem is tévedtem.

Természetesen mindkét autóból elég jól felszereltet kaptunk, a Ford esetében ez egy Ghia, míg az Astra a Cosmo szinttel érkezett hozzánk. Ha csak simán megnézzük így az árukat, akkor az mondható el, hogy a Focus Kombi 1.6(115LE) Ghia 4 615 000 forintjával olcsóbb, mint az Astra (4.979.000 Ft). Ez azonban nem jelent semmit, hiszen nem biztos, hogy azonos a felszereltségük, ráadásul az Astra Easytronic-kal ennyi, anélkül 170 ezerrel olcsóbb. Azt is be kell kalkulálni, hogy ez a hivatalos importőri árlista alapján ennyi, az Opel Gombosnál csak 4.799.000 Ft van megadva.

Egyből változik a helyzet, ha megnézzük melyik, mit tartalmaz ennyiért. A Ford esetében széria a 6 légzsák, az ABS, a manuális légkondi, az esőérzékelős ablaktörlő, az automatán bekapcsolódó fényszóró, a fényre elsötétedő belső tükör, a távirányítós központizár, a fedélzeti számítógép, a tempomat, a négyküllős bőrkormány, a 16"-os könnyüfémkerekek, a ködlámpa elől-hátul, a négy elektromos ablakemelő, az elektromos tükörállítás, és még sok minden más. Érdekes módon a hivatalos anyag nem említi az ESP-t, sőt azt sem, hogy ez mennyibe kerül még pluszba. Azt azonban sikerült kideríteni, hogy a MP3 lejátszós sokkal jobb Sony hifi 8 hangszóróval még 80 ezer Ft, a metálfényezés 95 ezer, a Xenon fényszórók 250 ezer, a tolatóradar 60 ezer, míg a különböző kényelmi csomagok egész normális áron kaphatók.

Ehhez képest az Opelben csak 4 légzsák széria, de itt is jár ABS, nincs hátsó elektromos ablakemelő, a tükrök elektromosan mozgathatók, de nem fényre sötétedő a belső, a tempomat feláras (65e), akárcsak a függönylégzsák (110e), az ESP (180e), meg a tolatóradar (88e). Még mielőtt nagyon belemennénk ezekbe a dolgokba, azt rögzítem, hogy az Opel számomra egy kilátástalan kérdés, ugyanis abszolút nem fedi egymást az importőrnél és a márkakereskedőknél olvasható árlista. Például az alapár már egyből más, de az importőr szerint 20 ezer Ft az MP3 lejátszós hifi felára, míg az Opel Gombosnál 80e., ugyanakkor az ESP meg itt olcsóbb Ez kész...

Az mindenesetre világosan látszik, hogy Ghia jobban felszerelt, mint a Cosmo, mégis olcsóbb, vagy az árkérdésben a Focus vitte el a pálmát. Ezek után tehát egyszerü azt mondai, hogy Focust kell venni, hiszen jobban megéri, de az Astra meg egy kicsivel jobb számomra. Mégis azt kell mondjam, hogy azok a nüánszok, amikben parányival jobban tetszett az Opel, nem jelentenek annyit, hogy jelentősen többet fizessünk értük, tehát viva Focus kombi. Ugyanakkor a motor egyiknél sem nyerte el a tetszésemet, a Ford esetében inkább 1.6 TDCi-t vennék, ami azért majdnem fél misivel drágább, az Opelnél azonban nem ennyire egyértelmü, hogy 1.7-es, vagy 1.9-es CDTI (DTH) lenne a választás. Holnap innen folytatjuk...

Untitled Document

Kinek ajánljuk?

Azt hiszem mindkét modell meleg szíavvel ajánlható a vásárlóknak, hiszen igen kiváló autók, amelyek közül az Astra minõségi ugrás. Ennek ellenére ár/értékben a Focus jobb, ezért akinek az ár számít, azt vegye.
 
Tetszett: Nem tetszett:
- mindkettõ kényelmes - Opel ár
- kiválóan fekszik az utat - Easytronic
- hatalmas, jól pakolható csomagtartójuk van - Focusban rossz hatású mûanyagok
- pontos kormányok  

 

Müszaki adatok

Ford Focus Kombi 1.6 Ghia Opel Astra Caravan 1.6 Cosmo

Motor:

Hengerürtartalom:

Max. teljesítmény:

Max. nyomaték:

Négyhengeres,16 szelepes
benzinmotor

1596 ccm

115 LE / 6000 ford./perc

155 Nm / 4150 ford./perc
Négyhengeres,16 szelepes
benzinmotor

1598 ccm

105 LE / 6000 ford./perc

150 Nm / 3900 ford./perc

Meghajtás:

elsõkerékhajtás,
ötfokozatú kéziváltó
elsõkerékhajtás,
ötfokozatú Easytronic váltó

Hossz / szélesség / magasság:

4475 mm/1840 mm/1490 mm
4515 mm/1790 mm/1500 mm

Tengelytáv:

2640 mm
2700 mm

Saját tömeg:

1280 kg
1250 kg

Csomagtartó mérete:

475 / 1525 l
500 / 1590 l

Üzemanyagtank mérete:

55 l
52 l

Gyorsulás 0-100 km/h:

10,8 s
12,7 s (Easy:13,7s)

Végsebesség:

190 km/h
185 km/h

Fogyasztás (város/országút):

8,7 / 5,1 l/100 km
8,5 / 6,6 l/100 km

Tesztfogyasztás (vegyes):

9,3 l/100 km
8,8 l/100 km

A modell alapára:

4 615 000 Ft
(1.6 Ghia,115lovas)
4 809 000 Ft
(1.6 Cosmo)

 

Címkék: ford, opel

Hozzászólások

Szevasztok. Nekem volt szerencsém mind kettõ verziót kipróbálni és meg kell mondjam ,hogy a cikk író nagyon elfogult az Opelal kapcsolaban. Nem akarom senki autóját lehúzni de az Opel futómûvétõl tartozkodnék. Pilisbe próbálgattuk az autókat ( meg volt ott még C4/Corolla/ meg a kategóriából minden, mindenbõl zsír új ) és az Opeltõl akartam szabadulni a leggyorsabban. Valami pocsék ultra *** futómüve van. Itt a cikkben okosan valami spéci futómûves gép van meg sport gomb meg minden de ne mondjátok már ,hogy az egyszeri ember bemegy venni egy Opelt akkor abban lessz neki Sport gomb és nem fog az elsõ jávor***vas tesztnél le esni az útról. Focusban meg már alapból ott van egy olyan spéci futómû amit csak eggyel magasabb kategóriában találsz meg.Régi Focusnak is a futómûve volt a legerõsebb oldala.
Egyébként az Opel most bevállalt egy újabb forma világot amire azt kell mondjam képen szép de életben csúnya. Ha nem lenne rá írva ,hogy Opel nyugodtan mondhatnám az autóra ,hogy egy Japán márka gyártmánya.
Focus belsõ egyébként érdekes , de egyike azoknak az autóknak amik antialergén anyagokból van.Ennek ellenére a fabetétet nemtudom mért erõltetik még mindíg az autókban. De a fabetét is csak ghiaban van minden más felszereltségi szintben vagy ezüst vagy fekete az a borítás. De még a Ghiában is cserélhetõ a fabetét jóval szebb színre is .Szóval olyanon akadt fel a cikk író ami egy darab mûanyag az autóban és tetszõlegesen változtatható akár gyárilag is. Picit Focus lehúzónak érzem a cikket.
Na béke veletek

Idegbajt is kapnék, ha valamelyik majrés az anyósülésen lekaparná a puha borítást félelmében... :D

kölönben azt nem értem, hogy miért vannak elájúlva, a puha mûszerfaltól? a 20 éves ladánkba is puha mûszer fal volt. és hogy a felülete, milyen mintás, az már mellékes. a formát olyanra csinálják amilyenre akarják.

Punto, ha stílusososabban: mûgagyag? Ez a mûanyag gagyi.

Max: jó akkor purhabosított mûanyag!

Puntocsento, gagyi mûanyag? Mirõl beszélsz? láttad már élõben?

hátulról az opel sokkal jobban néz ki. elölrõl mind a kettõ aránylag jól néz ki. de a fordba a gagyi mûanyagok között az a faberakás nem illik. szerintem!

Puntó 1.2(16V) 100 2-esben. 140-et 3masban 1.6-os Fókával csináltam. Az 1,6-os P307-es 130-ig megy. Mellesleg az a 3 literest lenyomja az kicsit dúrva duma... 1. azok mennek 250 felett is. 2. Ne hasonlítsuk az Opel Vectra 2.2 GTS 10.2 seces gyorsulását pl a BMW 530i 7,1-éhez.

jaja. mondjuk akkor már eléggé pörög úgy 6500 körül járhat. põontosan nem tudom. 3mast nem szoktam nagyon kihúzni

Én meg mentem már 230-cal (óra szerint). Ez már valszeg a vége felé lehet, max néhánnyal tud többet. (Mondeo 2.0 TDCi)

ocean, és az a 3-as hogy húz még 150-nél is... :-DDDDD

nikknek igaza van, én még csak 220at mentem vele de még egy kicsit nyomom tuti eléri a 235öt. az meg már elég jó. a szélzaj egyébként tényleg ilyen. multkor haver átült a vectrába mondom gyere kerüljünk egy kört az a *** majdnem ráöndítózott. azt mongya nem hiszem el hogy jár a motor, mondom nyomd meg a gázt kipróbáltuk valami 1700ig nem lehtett hallani a motort. rádió alap hangerõn ment. azért mondjuk van hangja de csak kettesbe 110nél. ez a legpoénosabb olyan hosszú a kettes odalépsz húz húz még mindig húz és 110nél fölrakod 3masba:DDD

Leo, tudom, hogy így van.
Csak írtam, hogy megy ez a motor, de bátorság már kell a pályán ehhez a sebességhez.

nikk; Csak egy észrevétel: nem sok olyan autót ismerek, ami a végsebesség tájékán a legfelsõ fokozatban megközelíteni a piros tartományt, olyat meg fõleg nem, ami leszabályozna, szóval a végsebesség kalkulálásakor ne ebbõl indulj ki, mert ilyen alapon anno az 1.6-os Bravomnál mondhattam volna, hogy 200-at mentem vele, de még sok volt hátra a leszabályozáshoz tartozó 280-ig. Mielõtt féreértenél én nem azt akarom mondani, hogy nem ment volna többet az Opel, de valószínû nem a leszabályzás állította volna meg.

Kösz a hozzászólásokat a 2.2 GTS-hez. Kiváncsi voltam, mit mondtok Ti. Nekem egy éve ilyenem van. Céges, tehát ami nem érint az az adók, a fogyasztás és a szervizigény.
A többiben a GTS nekem nagyon tetszik. Nagyon megy, nagyon fekszi a kanyarban az utat, nem fordul ki. Fékek brutálisak, 150-nél is egyenesben tartja az autót a padlóféknél az ABS.
Megelõzi a 3 literes Audi/BMW/Merci/3.2GTS/stb, ez tény, de a 2.2-es motor halk, a futómû is, a karosszéria aerodinamikája csúcs, nem süvít. 130-as tempó uaz mint a 190-es, amit a tempomat hihetetlen biztonsággal tart meg. Nem lehet észrevenni a különbséget. 230-at mentem eddig vele max, de én voltam, aki nem nyomtam tovább, mert kétszer álltak ki elém nem látva, hogy mennyivel közeledek. Nem mertem a pályán tovább nyomni. Pedig még simán bírta volna, a piros tartomány még kb 500f/percre volt, a tiltás meg messze. Az ülés egy csúcs: 8 óra után is zsibbadás nélkül lehet kiszállni. Autópályára, kanyargós országútra ideális, erõs, feszes, kellemes. És ha még ingyen is van, akkor király... ;o)

Az Octavia-nak mi köze a Vectra-hoz?

Max: tudok olvasni, nem kell megismételni amit leírtál. Viszont én sem akarom megismételni azt amit a válaszban bepötyögtem, olvasd el még 1x.

A Focus élõben teljesen más, mint képeken. Szóval amikor csak képeken láttam, kicsit viszolyogtam tõle, viszont most már láttam jó párat élõben, és azt kell, hogy mondjam, nagyon jól néz ki (szerintem). Az Astra pedig pont fordítva. Élõben nem néz ki annyira jól, mint képeken. Persze nem ronda, csak nem annyira dögös, mint a képek alapján az ember gondolnmá. Egyébként tegnap böngésztem egy árlistát, és a Focus 2.0 Sport egy áron volt benne az Astra 1.6 Sporttal!!!! Bár azt nem tudom, hogy pontosan melyikhez milyen a felszereltség, de azért elég érdekes.

Ha már mindenképp ebbõl a kettõbõl kellene választanom Én az Astra mellét tenném le a voksom. Az új Focus szerintem az egyik legunalmasabbra sikerült forma amit mostanában a piacra dobtak. Ha ez lenne az 1. gen. Focus, és a régi Focus az utódmodell akkor legalább formailag lehetne elõrelépésrõl beszélni.
Szóval nekem az Astra de az 1.9-es diesellel, és akkor legalább a motor olasz. :)

Pedig Fordeknal a Ghianal mindig digit. legkondi szokott lenni mar nagyon regota.

Leo, a német oldal szerint digit a klíma. Látom én, hogy ebben mégis manuális. Gabe! Azért nincs értelme a 2.2-es benzinesnek, mert sokkal rosszabbul megy, mint az 1,9-es dízel, több a súlyadója, meg jóval többet is fogyaszt. A 2.2-es dízellel meg az a baj, hogy a gyengébbik 1,9-es is simán lenyomja, pedig nagyobb a 2,2-es fogyija is, meg a biztosítása is. Na ezért nincs értelme egyiknek sem.

Janika; Néha az Automobil Revue is tévedhet :)) Aki már látta a Lancer csomagterét az sokkal inkább elhiszi az Autókatalógus 2005 344 literes adatát (szemre is kisebb, mint a 156 SW-é, pedig azt nem könnyû alulmúlni :) Más: Én most is gáznak tartom, hogy egy Ghia felszereltségben manuális a légkondi.

A kombi azért jobb, mert a hátsó túlnyúlás miatt jobb a súlyelosztása. A Bravok orrnehezek és a tulajaik mindig hülyét kapnak, amikor a talin a két Marea Weekendet (a másik egy 2.4JTD) nem tudják utolérni a szerpentinen még a HGT-kel sem.

3,2-es GTS Vectáról tudnék mesélni, csak szépet és jót :-) 2,2-est nem ismerem. A fentebb írt két autó közül én a fókát vinném. Nekem tetszik. Abban a szép Ford kékben vagy miben nagyon mutatós. Jobb is az ár/érték aránya mint az Astának. Egy nagyon jó barátom használ kombi Focust, azért vett kombit, mert állítás szerint jobban lehet vele csapatni, nagyobb az autó, kicsit olyan mint Leo :-) Mármint a vezetés stílusa :-)

szerintem van értelme. igaz hogy agyonveri ezért cseréljük most ki egy 1.9 CDTI astra caravanra a 150 lovasra, jobban megy, meg ids futómû az elég jó. de van értelme mivel a régi dieselk az opelnek ***ok voltak. csak nemrég van 1.9 cdti és csak most van lehetõség cserélni

Miért ne lenne értelme? Akkor semmi értelme a ford és a honda 2.2-es dízelének, az elõzõ x20-as BMW-k benzinesének sem. Az hogy hazánkban milyenek az adózási és biztosítási feltételek csak egy dolog. Nem mi vagyunk az elsõdleges célközönség a világon egyetlen valamirevaló autógyár esetében sem.

Oceanearth: na a 2.2-es, benzines vectrának semmi, de semmi értelme (még a dízelnek sem). Ha házon belül maradunk, akkor az 1,9-es turbódízel laposra veri, de igaz ez szinte bármelyik 2.0-ás mai dízelre. És még a fogyi, biztosítás (2,2) is jóval több.

Egyértelmûen Ford. Bár csak a régit vezettem belõle, Astrából meg csak az újat, de nekem a Ford sokkal inkább bejön.

nekünk volt egy 2.2-es vectra gtsünk, most egy sima 2.2-es van. hát a vectra gts *** jó. nekünk egy gts elegance volt. elég jó volt lengedett sportalváz, elöl sportülések, nekem a gyári spoilerezés is teccett. a futómû rohatt jó volt a sima vectrájé is jó, de a gtsé kicsit feszesebb. nem úszik így annyira a kocsi, bár nem is tudna mert ugye ott az esp, ami kikapcsolható a gtsben, de asszem 50nél auton visszakapcsolja. én azt mondom mindenképpen megéri bár kicsit drága, a 2.2-es motorba meg nem lehet csalódni asszem mostmár 15 lovas mi nekünk még a 147 lovas volt illetve van a sima vectrába. nem tom ez a motor sztem nagyon jó, kiscit sokat fogyaszt de lép rendesen. 1etlen gyenge pont a válktó ami a sima vectrába nagyon SZAR a gtsre már nem emléxem:D

Sztem az egész Ford megtestesíti mindazt, ami semmire nem jó. Csomó haveromnak van Fordja, mindannyiuknak az a baja vele, hogy néha elmegy belõle minden áram, motor leáll stb. Ez a hibája, egyébként jó autó lenne.

Ha mar Focus akkor 2.0 TDCi a nyero! Bar lehet, hogy a kombit nem adjak azzal a motorral. De meg akkor is jobb valasztas az 1.6 TDCi mint az 1.6-os benyas. Nekem ezek az uj Opel kombik nem jonnek be egyaltalan. Se az Astra, se a Vectra.

Egyébként kinek milyen tapasztalata van a 2.2-es Vectra GTS-sel?

4.5 milláért inkább inkább egy fullextrás 1.6HDI Picasso kellene vagy egy Octavia TDI Combi

Oké, kösz. Azért kérdeztem, mert elhangzott az Octavia.

azért nem említik a vectra kombit, mert az olyan mint a mondeo kombi más kategória. árba is tudásba is motorba is mindenbe. a vektra magasabb kategória

4000-en megy 170-et?! Nincs ez elírva? És miért nem említik a kombik között a Vectra Combit? Abba belefér egy Corsa (bónuszként)...

Bal: a Ford tényleg nagyon kezd feljönni (idáig se volt lenn) és minden kategóriában hozza a tõle elvárt minõséget, nem csapongó. (leszámítva a Ka-t, mert az elég gagyi) a Fiesta-focus-mondeo-transit mind jó, és még az áruk sincs az egekben (legalább is a többiekhez viszonyítva)

Johnny: nem hiszem, h az okatvia kisebb lenne belül,mert ha jól tudom az a kategória legnagyobb autója, olyannyira, h néha egyesek már a középkategóriába sorolják. (a tengelytáv miatt egyértelmûen nem tartozik oda). Állítólag az újban már sokkal nagyobb a hátsó lábtér is, ha a csomagtartón nem változtattak, akkor az még mindig óriási.

Üdv. A Ford szerintem mostanság egyre jobb autókat csinál, mind forma, mind pedig megbízhatóság szempontjából. De mivel megrögzött Opel-mániás vagyok inkább az Astrát választanám.

Igen elég jó az az1.6 TDCi motor, azzal sokkal jobban megéri. Aki kombit vesz, az általában többet használja és hosszú távon, ugyh annak még be is hozza az árát a dízel verzió. Most le mererm fogadni, h fog venni a rendõrség is..

Igazán nem kötözködni akarok, de szerintem ez a két autó (fõképp a Focus, de az Astra is) tágasabb, jobb és fõleg megbízhatóbb autó az Octavia-nál. Persze lehet, hogy csak nekem vannak vele rossz tapasztalataim. Hogy egészen korrekt legyek, csak a régi Octavia-t ismerem közelrõl, az újat nem. De gondolom túl sok különbség nem lehet köztük.

Nekem is a Ford kellene, de nem kombiban. Egyébként valóban az 1.6TDCi a jobb választás, mert nyomatékosabb, és jóval kevesebbet fogyaszt, miközben ugyanígy megy, kivéve a rugalmasságot, amiben sokkal jobb. Az Opelnél az 1.7-es mocit el kell felejteni, mert egy kalap sz.r-t sem ér. Vagy az 1.3-as, vagyaz 1.9-es a jó választás. A ford fogyasztása számomra érthetetlenül sok.

nemrég kb. 1 hónapja ismerttségen keresztül sikerült "letesztelni" egy astra caravant, 1.9es 150 lovas diesellel. fullos felszereltséggel és ami a legjobb volt az az IDSPLUS futómû. na az valami hihetetlen most vectránk van, nekem már annak a futómûve is teccet fõleg a gts-é. de ez az új ids futómû mennyei. a beakapcsolt sport gomb érezteti a hatását. szóval mindenkinek tudom ajánlani. ja egyébként az opel felszereltséglistája hihetetlen, az opel.hu-n nézve a legfullosabb opelbe semmi nincs, midnen feláras, ezért el kell menni e az embernek és kérnie egy felszereltségi listát valamelyik kereskedésbe.

nem tom melyiket venném,de az biztos, h mindkét autóból a kombi néz ki a legnormálisabban...(az octáviából is)

Szerintem inkább egy Octavia... Vagy Octavia Combi...

Lesz ferdehátú változat a focusnak, meg az astrának??

Az Opel tényleg nagy technikai és minõségi elõrelépés, de viszont az ára is legalább akkora ugrást mutat. Ilyen árak mellett, biztos nem lesz ez a széria is olyan népszerû, mint az eddigiek. Mert ezt már nem az veszi meg, akinek ekkora méretû autó kell a legolcsóbban, hanem az, akinek tetszik. egyébként érdekes a formatervezése ezekkel a krómos díszlécekkel, 40-50-es évekbeli amerikai autók jutnak eszembe róla, fõleg a hátuljáról. (tudom, h semmi köze sincs azokhoz).
A gyárak helyében piacra dobnám ezeket a kombikat 4x4es verzióban, a focus alá ugy is berakják azt a hajtásláncot az RS miatt.

Én a Fordot választanám, kivéve a fabetétet és a szöszölõdõ üléshuzatot.

Hm. Már megint egy jó nagy kavar van az árakban. Az MP3 lejátszó ára az Astrához az Essentia felszereltséget kivéve 20 ezer ft. A Cosmo felszereltséget hasonlítja a Ghia-hoz, amiben az Elegance-hoz képest deréktámaszos sportülésekkel és belsõ dizájnelemekkel nyújt többet. A focusban nem sportülés van, az pl a C-max-hoz is 100 ezer Ft felárral vehetõ meg.

Szóval nem értem igazán az Astra árán való variálást.
Innen van az info: http://www.opel-interat.hu/index.php?page=astra_felszereltseg

Mint Ford fan ,nem kérdés,hogy melyiket vinném. Viszont az Astra is nagyon jó autó, de abból az 5 ajtós szebb.

Képgalériák

Mercedes-Benz Concept Coupé SUV 1
MINI Paceman 2015 1
Volkswagen Golf R 400 1
BMW Vision Future Luxury  2
A Kínai GP díjkiosztója (Forrás: Mercedes)
A silverstone-i díjkiosztó (Forrás: Facebook/FIA)
Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel (Forrás: FIA)
Lewis Hamilton (Forrás: Mercedes)
MV Agusta F3 800 AGO 1
Volkswagen Touareg 2015 1
Renault Clio Grandtour teszt 2014 1
Mazda MX-5 1
Volvo S60L 2015 1
Commute-Case 1
Bad Bike Beach Vintage Side 1

Bejelentkezés