Autó > Tesztek

Alfa Romeo 156 SW 1.9 & 2.4 JTD teszt

Új dízelekkel
Az Alfa Romeo Sportwagonja számomra a legszebb kombi autó, sportossága, olaszos temperamentuma roppant meggyőző, engem még az sem zavar, hogy a sportos design miatt néhol kompromisszumokra van kényszerítve a felhasználó. Az új Multijet motorok ráadásul nagyon megfogtak, főleg a 2.4-es csodás.

Ha egy Alfa Romeo tulajdonost kérdeznénk meg, hogy mitől jó az Alfája, akkor biztosan azt válaszolná, hogy ebben utazni egy életérzés. Sportos, temperamentumos, nagyon erős, és az ember szinte olasznak érzi benne magát. De mi van, ha ez a szellem a tesztelőt nem lengi át?

Számomra az Alfa Romeo csak egy szép autó, amelyben a vezető és utasai rendszeresen kompromisszumokra van kényszerítve. Általában az Alfák utastere szükebb, mint kategóriatársaké, a csomagtartó kisebb, az üléspozíció teljesen fura, a futómüvük keményebb, nagy helyen fordulnak csak meg, a visszapillantó tükör csorbát szenved a design oltárán, végezetül pedig kevés bennük a tárolórekesz. Ebből engem csak a fura üléspozíció és a nagy fordulókör zavar, bár mióta feltalálták a racsnit, erre is van megoldás. Ebből azt hiszem kiderül, hogy nem vagyok elvakult alfás, de nem is ítélem el. Egyszerüen megszoktam, hogy egy Alfa ilyen.

Ha arról kérdeznek, melyik a legszebb kombi, akkor biztosan a 156 Sportwagont vágom rá, amely ugyan nem teljes értékü kombi, hanem annak egy mostanában divatos sportosabb alfaja. Az 1998-ban kitalált modell 2003-ban esett át egy alapos modellfrissítésen, ami kétség kívül használt az autó megjelenésének.
A lapos hátsó, az ívben lejtő tetővonal, a kis bujtatott szárny, mind nagyon tetszik, az orrész meg már eleve a limuzinon is átkozottul jól néz ki. Az SW tehát külsőre csillagos 5-ös, de csak akkor, ha ehhez megfelelő könnyüfémfelni is párosul. Sajnos a két tesztautó egyike sem váltotta valóra ezen igényemet, így tovább kutakodtam az extralistában, ahol találtam egy nagyon szimpatikus pontot. A TI csomag minden kívánságomat teljesíti, csak az a baj vele, hogy a gyönyörü Tora 17 collos felniket, sportfutómüvet, Racing fékbetéteket, sportosabb belsőt tartalmazó csomag 780 ezer forintba kerül, ami bizony nem kevés. Ettől ráadásul még keményebb lesz a gép, ami a magyar utakra szintén nem biztos, hogy előnyös.

Az Alfa árlistáját egyébként nem érdemes alaposabban böngészgetni, ugyanis meglepő tételek keserítik el a vásárlásra fellelkesedő vevőt. A tesztautók ára még egészen jó, hiszen a kimondhatatlan nevü, jobban felszerelt Distinctive csomaggal az 1.9 Multijet 7 millió Ft, míg az öthengeres 2.4-essel 7,8 milla. Ez nem kevés, de egy jól felszerelt autótól, amelyben széria hat légzsák, VDC menetstabilizáló elektronika, az ABS, a kétoldali digit légkondi és sok minden más, attól nem is rossz. A baj csak az, hogy olyanok is felárasak , mint a térelválasztó háló (26 ezer), a csomagrögzítő háló (30 ezer), vagy a szükségpótkerék (18200Ft). A metálfény 166 ezer, Bose hangfalrendszer 260 ezer, úgyhogy van még mire költeni.

Az SW formájáról hosszú dicshimnuszokat lehetne írni, de a belsőről már nem jut eszembe annyi jó. A müszerfal rücskös müanyag burkolatát nem tudom megszokni, a középkonzol ezüstbetétje ugyan jó, de egy-két müanyag megmunkálása nem tökéletes. A kocsi stílusa belül sem rossz, a sportos hatást csak erősíti a szük utastér, a jó oldaltartású ülés, a háromküllős direkt áttételezésü kormány, vagy a vezető felé fordított kör alakú müszerek.

Az utasteret így kétféleképpen lehet értékelni. Ha klasszikus kombiként venném számításba az SW-t, akkor bizony a méretek miatt alapos fejmosásban lehetne részesíteni az Alfa mérnökeit. A Sportwagon azonban egy élményautó, amelyben pont az a jó, hogy szük, lapos, sportos. Ha így nézzük, akkor mindjárt sportkocsihoz mérten nagy a csomagtartó, tágas az utastér, és kényelmes a futómü.

De mennyire lehet sportos egy dízel kombi?

Sokak számára semennyire, sajnos még mindig rengetegen eleve leírják az új, modern turbódízeleket is. Az igaz, hogy egy benzines turbós motor is megy annyira, sőt jobban, mint egy azonos turbódízel, azonban a fogyasztásuk általában összemérhetetlen, ráadásul manapság a dízel felára sem egetverő, sőt néha semmi.

Az Alfa nemrég dobta piacra új második generációs közös nyomócsöves motorjait, amelyek már egy ütemen belül több befecskendezést is végre tudnak hajtani, így még tökéletesebb égést biztosítva. Az új Multijet motorok már hengerenként 4 szelepesek, teljesítményük és nyomatékuk a korábbi JTD motorokhoz képest jelentősen nőtt.

1.9 JTD 16V

Az 1.9-es Multijet például már 140 LE-re és 305 Nm-re képes, ami nem kiugróan magas adat, de a kategória élvonalához tartozik. Az Alfa dízelmotorok nagy előnye, hogy nyomatékukat egész hosszan leadják, így nagyon szívesen pörögnek 4000 felé is. A 156-os SW így ezzel a motorral is nagyon rugalmas, szerintem bőven kielégít minden igényt, ráadásul mivel a korábbi verzióhoz képest ez még pluszban hatfokozatú sebességváltót is kapott, így az autó menettulajdonságai jelentősen javultak. Játszi könnyedséggel mozog városban, autópályán meg nagyon könnyedén utazik 160-at, a vége meg 200 felett van.

2.4 JTD 20V

Számomra mégis az öthengeres 2.4-es maradt meg jobban, az ugyanis brutális lett. A motor 175 LE leadására képes, aminél sokkal fontosabb, hogy 385 Nm-es forgatónyomatéka van. Az erőforrás már alacsony fordulaton is szépen duruzsol, magasan meg erőtől duzzadó morgó hangja van, így akusztikailag is nagyobb élmény. Úgy húz, mintha az SW-t farba rúgták volna, nagyon dinamikusan, már-már sportautósan lehet vele közlekedni. Ezért ehhez már nem tetszett a kissé billegős, hamar felütő futómü, ehhez a motorhoz mindenképpen kellene a TI csomag. A gyorsulás 100-ra a nehézkes megindulás miatt nem egetverő, de a rugalmassága igazán csak magasabb sebességeknél mutatkozik meg. Autópályán kevés autó állhat sikerrel ellent, elég csak hatodikban rálépni a gázra.

Az még kellemesebb volt, hogy 160-nal játszi könnyedséggel utazik, amit mi sem igazol jobban, minthogy ekkor csak 7,2 litert eszik. Igazából 180-190-nel is szívesen utazik, sőt 220-ig is hamar elszalad, a tényleges végét már nem akartam kipróbálni. Tökéletes utazóautóként is bizonyított, miközben ha kellett alaposan belelendült, igazi alfás élmény volt vezetni.

Ez egyébként gyakorlatban mindkét autóra elmondható, hiszen a fékek nagyon harapnak, a kormányzás direkt. Sajnos az is jellemző, hogy kicsit billegős a futómü, amelytől még lehet nagy sebességgel kanyarodni, csak az a gáz, hogy rossz úton hamar felüt. Ettől függetlenül az SW jól fordul, bár lassan megfordulni nem egyszerü az autóval. Az új hatfokozatú váltó viszont meglepően jól muzsikált, kapcsolhatósága teljesen kellemes, áttételezése meg megfelelően hosszú ahhoz, hogy a motor ne üvöltsön folyamatosan. A fogyasztásuk is kellemes perceket szerzett, az 1.9 JTD-től a mért 7,5 literes érték teljesen megfelel a kategória átlagának, a nagyobb motor 8 literes étvágya viszont dicséretes.

Összességében tehát hiába nem vagyok Alfa-hívő, a 156 SW a 2.4-es motorral nagyon megtetszett. Azzal az öthengeressel egy nagyon sportos, keveset fogyasztó, aránylag nagy autót kap a vásárló, amely talán a legszebb sportkombi a piacon. Sajnos az én elképzeléseimet valóra váltva ennek az autónak az ára 10 millió forint körül mozog, mire minden benne van, ami azért sok. A Mazda Sportkombija például sokkal jobb ár/érték aránnyal dicsekedhet, igaz abban nincs ilyen erős motor. Motorra talán a Ford új 2.2-ese veheti fel vele a versenyt, az meg jól felszerelve szintén ebben az ársávban mozog. Az Alfák ára tehát a kategória átlagának felelnek meg, ezért cserébe nagyobb élményt, és érzést kapunk kevesebb hellyel.

Ha engem kérdeznek egy 2.4-es SW-ben szívesen "szorongok".



Időközben újabb információkhoz jutottam, mely egy új megvilágítást is adott az autóknak. Az Alfa Romeo ugyanis feljebb szeretne lépni a presztízslétrán, ez a folyamat még az első 156-os bemutatkozásával kezdődött, és most a GT Coupénál tart. A GT már tényleg magasra teszi a lécet, ezek alapján pedig a presztízsmárkákhoz is mérhetjük az SW-t, főleg úgy, hogy ott több a sportkombi.

Igazából a Lexus-ról igazi vetélytársként nem beszélhettünk, hiszen dízelmotorja egyszerüen nincs. Méreteket tekintve hasonló a 156-oshoz, talán a minősége jobb, meg az irányítása pontosabb a hátsókerekes jelleg miatt. Az Alfához hasonlóan sportos vonásokkal is bíró BMW a 3 kombival büszkélkedhet, amely szintén kívül-belül körülbelül ekkora, viszont csak a kisebb motorhoz hasonlítható dízele van. A 320d 150 lovával már alapban 9 millió Ft, míg a 330d erősebb, mint a 2.4 JTD, de az már 11,5 millióról indul. Ez is hátsókerekes, vagyis ezzel is sürübben lehet keresztbe menni.

Az Audi A4 Avant is amolyan sportkombi, ez sem nagyobb, a dízelmotorjai gyengébbek az árai viszont jóval magasabbak. A 130 lovas 1.9 PD TDI (mert ehhez csak 130 lovast adnak) 8,2 milliótól indul, a 163 lovas 2.5-ös TDI viszont már 10,5 millió forint. Maradt még a Mercedes, amelynek ugyan van ilyen méretosztályú kombija, de arra legkevésbé sem lehet ráhúzni, hogy sportkombi, pedig annak is vannak jó dízelmotorjai. Az más kérdés, hogy ezek gyengébbek, miközben az ára természetesen magasabb. 

 

Pontszámok 1.9 JTD - 2.4 JTD

Külső: 9 - 9

Belső: 8 - 8

Kényelem: 8 - 8

Felszereltség: 8 - 8

Motor: 9 - 10

Fék: 9 - 9

Futómü: 8 - 8

Kormány: 8 - 8

Váltó: 8 - 8

Menettulajdonságok: 8 - 9

Fogyasztás: 8 - 9

Ár/érték: 8 - 8

Müszaki adatok

Motor: soros négyhengeres ( soros, öthengeres ) hengerenként 4 szelepes Multijet turbódízel

Hengerürtartalom: 1910 ccm ( 2387 ccm )

Max. teljesítmény: 140 LE / 4000 ford./perc  ( 175 LE / 4000 ford./perc )

Max. forgatónyomaték: 305 Nm / 2000 ford./perc ( 385 Nm / 2000 ford./perc )

Meghajtás: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltó

Hossz / szélesség / magasság: 4440 mm / 1745 mm / 1430 mm

Tengelytáv: 2595 mm

Saját tömeg: 1310 kg (1385 kg)

Csomagtartó mérete: 360 / 1180 l

Üzemanyagtank mérete: 63 l

Gyorsulás 0-100 km/h: 9,7 s (8,6 s)

Végsebesség: 209 km/h (225 km/h)

Fogyasztás (város/országút): 8,2 / 4,8 l/100 km ( 8,9 / 5,5 l/100 km )

Tesztfogyasztás (vegyes): 7,5 l/100 km ( 8 l/100 km )

Modell alapára (Distinctive): 7 025 000 Ft  ( 7 800 000 Ft )

Címkék: alfa

Hozzászólások

Én szeretnék egy ilyet.

Hihetetlen, hogy alfát csinálnak dízel motorral. Hova vezet a világ? Jövõre kijön a ferrari JTD 4 pohártartóval?

Alex-- ultel mar 147ben??? Epp azert dontottunk e mellett,mert kicsi auto,de nagy a hely benne.KILLER JOE= JTD hangja gyonyoru, elvezet hallgatni es vezetni.1800 fordulattol,pedig nagyon jol gyorsul.

PUNTOCSENTO-- Sz;ovakiaban a haverom dolgozik egy gyarban,ahol a kabeleket szabjak audikba,a boritason skoda felirat szerepel.Es az audiert duplat kell fizetni.Ez a nevetseges.

El lehet férni, csak az a kérdés, hogy hogyan. Azért azt ne feledjük ,hogy ezeket az autókat elsõsorban az "átlag" termetû emberekre tervezik. 60-120kg.

Nekunk a 147esunkben elfer a 140kgos apam,aki 196cm magas.Ezeket az autokat szeretni,vagy utalni kell.

No itt ismét elszaladt az olasz bika. Nem baj, én is leírnám tapasztalataim a 156-os dízel Alfával kapcsolatban... Egy hétvégét volt alkalmam használni, 1,9 JTD. Sosem voltam dízel ellenes. Ez kellemes motorizáltsággal jeleskedett. De ami meglepett, az a hangja volt... a turbó naaagyon szépen zenélt benne, motorféken is... brrrrr.... nekem nagyon bejott, és dízel ellenes haveromnak is. De sajna elektronikailag tényleg nem volt ott. ABS valami oknál fogva nem mukodott, és a satufék háááát... meg kellett szokni, hogy elszállna a segge. Pár hónapjára hallottam, hogy a tulajnak, miután zsíros pénzért rendberakatta az ABS-t, a kormányszervo kezdett el érdekesen viselkedni. Számára gyors autó, de én tudom, hogy nem ezért árulja...
Ennek ellenére, én nagyon meg tudnám szokni. A saját autóm is szervizelni kell, /jelenleg váltócsere a lefogazott difi miatt/, ezek szerint nem csak rég volt ez így...

pont fordítva küldte el!

Megatron: nem tudom hogy mi abban az elfogultság, ha egy 160KG-os ember azt mondja hogy elfér a puntóban?????? minegy te arról akarsz mindenkit meg gyõzni hogy az olasz autók sz.a.r.ok, legföképpen engem. nekem eddig csak olasz autóim voltak, és megvoltam elégedve velül, pedig az egyik 19éves volt, úgy hogy úgy se fogsz lebeszélni róluk. most én is sorolhatnám, hogy hány bmw-s ismerõsöm költött vagyonokat a bmw motorjára, vagy hágy audi a6-os nak repedt meg a hengere, de nem teszem mert ahogy itt írták elõttem hogy nincs TÖKÉLETES autó, és ha én fogom ki pont a sz.a.r audit, és ráköltök 1 millió forintot, nem fog érdekelni, hogy a másik ezernek meg nincs az a baja!!!

Megatron: ember mirõl beszélsz a kategóriájában úgy tudom hogy a leggtágasabb! k.úr.va nagy a fejtér, és ha hátratolod az ülést else égem a pedálokat, pedig 180cm körüli magas vagyok. a szélességrõl meg annyit hogy sok nagyobb autó se szélesebb. azt meg ne mondja senki hogy nem fér el benne, mert az egyik ismerõsöm 160KG ! és 2méternél magasabb !, nem kövér csak jól megtermett legény:) és egy puntoja volt, és elfértbenne. és ha õ elfért benne, akkor ne jöjjenek a hülye dumával hogy milyen kicsi. a csomagtartója esetleg.

Megatron: igen szerintem jó az a 1.6-os honda motor, a sogoroméknak az volt válalati autó. azt mondta hogy elég sok mercis, bmw-s nek bebörzött a szeme amikor gyorsúlni akartak vele, még a jóval nagyobb motorral. mivel válalati autó volt, nagyon sok kilóméter volt benne, és nem volt vele baj. mondjuk ha megbízható autót akarnék venni akkor japán autót vennék. de szerintem nem csak a megbízhatóság számít. különben szerintem nem olyan sz.a.r az a hgt ültem már benne, 8.4s alatt van fent 100-on, a honda 160LE-s változata 8s de nagy különbség, de a fiat-nál ez nem egy agyon húzott motor. különbem az egyik bmw-s haverom akinek 5 bmw-je volt mindegyik más tipus 7,5,3, td. tehát van tapasztalata, azt mondta hogy a hgt meglepõen jól megy.

Naggyon régre nem érdemes visszamenni az idõben, mert teljesen más alapon mûködött a versenysport. Ez kb. olyan, mint amikor a régi magyar focival példálózunk.

A Mercedes az egy motorizált négykerekû bútor.

Megatron: azért nem mondanám hogy a ferrarin kívül az olasz motorok ***ok. 1.6-os alfa motor 120LE, az 1.6-os bmw-é mennyi?, a 2.0-es alfa motor közvetlen befecskendezéses (milyen elavúlt) 165LE, punto hgt 1.8-as változó szívócsõ hossz, változó szelep vezérlés. fiat coupe (már nem gyártják) 2.0-es turbos, 0-100km/h =6.5 s, vége=250km/h elektronikusan korlátozva. nem tudom hogy ezeken mi a nem modern???????????! nem azt mondom hogy kimondottan erõsek, de szerintem nincsenek elmaradva a konkurenciától, ebbe beleértve a nagy márkákat is! miért a mercedes compressoros motorjának akkora a teljesítménye mint az alfának a szívós motorja, akkor az a merci motor nagyon modern lehet. de tudjuk csak nem akarták kihozni belõle a rejtett tartalékokat!

ibasc : az a baj az emberekkel, közöttük veled is, hogy ha már visszamennek a múltba, akkor mennyenek vissza még egy kicsit és akkor kiderûl, hogy régebben is a ferrari nyerte a legtöbb világbajnokságot. a sumacher korszak elõtt is vezették a világbajnokságot. "1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983" sõt az elsõ 2 évet alfa romeo, és még úgy tudom maseratti is nyert vb.-t. és pedig régebben nem volt sumacher éra. mert majdnem mindegyik versenyt más versenyzõvel nyerték! : "Alberto Ascari (1952, 1953), Juan Manuel Fangio (1956), Mike Hawthorn (1958), Phil Hill (1961), John Surtees (1964), Niki Lauda (1975, 1977), Jody Scheckter (1979)".

Azért azt ne felejtsük el, h. a Ferrari nem készít kommersz autókat. Minden autót kézzel készítenek. Ezért készülhet hasonló módszerekkel egy utcai Ferrari, mint egy F1- es. A többi gyári csapatnak a manufakturális gyártás problémát okoz, mivel nem ehhez értenek. Ezért mûködnek együtt egy a Foma 1- ben már régóta mûködõ csapattal. A Toyota nem ezt az utat választotta, most fizeti a tanulópénzt... Azért a Ferrari a Sumacher éra elõtt nem volt túl sikeres. Örültek, ha egy versenyt be tudtak fejezni....

én nem csereszabatos alkatrészekre gondolok a fiat-nál, hanem a fejlesztésekre. mondjuk nem is tartom kimondott jó autónak a vw, és az audit. mivel az audi, skoda, sznite ugyan olyan, csak a körítés más. mondjuk én arra nem lennék büszke ha az S6-os audimban olyan alkatrészek lennének, mint a vw poloban!

csak annyi a különbség a ferrari és a többi F1-es csapat között hogy az F1-es ferrari ugyan abban a gyárban készül ahol a széria, csak más épületben, a többi csapatnak viszont nem sok köze van a gyáriakhoz. még a toyotának sem, mivel az F1-es toyota központja németországban van. nálunk lakott egy pali és volt neki egy AMG-s mercie. na most amikor az elindúlt úgy ropogott a futómúve, meg a szervója úgy nyekergett hogy csak röhögtem rajta, olyan hangja volt mint egy régi vartburgnak, vagy egy rossz vaságynak:) kölönben szerintem van köze a fiat-nak a ferrarihoz, mivel egy cég mind a 2. a fiat tulajdona a ferrari. TUDJÁTOK AZÉRT VAN AZ F1-ES FERRARI ELEJÉN A FIAT EMBLÉMA! ez olyan mint ha azt mondanátok hogy az audi-nak semmi köze a vw-hez!

Látom fiúk dolgozik a marketing!!!!!! Ti meg mindent bevesztek a jól keresõ sales-es és marketinges fiúktól. Attól csöpög az oldal. Mazdás még nem volt köztetek? Had halljak valamit a wankelrõl is :-))))

Nézd én nem akarom fikázni se az olaszokat se a németeket… Minden nemzet gyárt jó és gyengébb modelleket. Spec nekem a mai napig az Alfa 3.0 V6 Spider az egyik kedvenc autóm, nagyon szerettem még a 164-es Alfákat is. Ugyanígy vannak a németeknél, japánoknál is kedvenc modelliem. Én csak azt akartam mondani, hogy szerintem nem egy autósportban elért eredmény alapján kéne megbízhatóságról vagy bármi másról beszélni. Ebbõl kiindulva lehetne akár a Citrom a legjobb autó a ralis után, vagy mondjuk pont a fikázott Audi az egykori 24órás versenyek zsinórba-nyerése miatt…

Nahát bicska nem fikázol olasz autót? És a német autókat mért utálod?
Igaz én se vagyok oda értük... de érdekelne.

Mondtam én ilyet? csak elgondolkodtató hogy sokak szerint az olasz verdák mindig szétesnek, mindig javítgatni kell, viszont ha megnézzük hogy azonos körülmények között mely technika bírja legtovább akkor az F-1 ahol igazán lhetne technológiai felsõbbrendüségrõl beszélni azt mutatja hogy az olaszok igen is képesek megbízható autót gyártani! Vagy másképp gondolod?

Olyan hülyeségeket tudtok írni! Ez a Forma1-es hasonlítgatás meg enyhén szólva is vicces. Ezek szerint a Ferrari a legmegbízhatóbb autó ugye?! Mutass egy Ferrarit 100e km fölött, szerintem elég sokáig kéne keresgélni, még egy 1984-es Testarossában sincs több 60-70e km-nél. Egyszer valami dúsgazdag, milliomos f@szfej mondta, hogy Ferrariból minimum kettõ kell, hogy egy mindig legyen amivel villanthat a kaszinó elõtt, míg a másik szervizben van. Ja, és ezt a vonalat folytatva akkor a TOYOTA egy megbízhatatlan, ócska, sz@rokat gyártó cég, mivel a F1-esei sehol sincsenek, pedig Nekik van a legnagyobb anyagi hátterük is…

puntocsnto, ne írj már butaságokat! A milliomosok, szinészek, maffiózók, olajsejkek, okos emberek akik jó példával szolgálnak az ember gyerekének, õket kell követni különben lemaradsz a versenybõl és az a mai világban elég égõ!! Pedig én mindig úgy tuttam, hogy pagani egy francia zeneszerzõ!! De ha sorrenben egymás alá írogatod az országokat, akik sok autót gyártanak, akkor meglepve fogod tapasztalni, hogy itália majdnem legalul van.

Ounto.
Mert Õk nem magyarországon laknak. Nekik nem kellett a 90-es évek elején behozni azt a sok ***t külföldrõl, hogy legyen nyugati autó feeling. És Õk nem ez alapján itélnek meg egy egy márkát!
De ha már megbízhatóság. Az F-1-ben ami a motorépítés csúcsa, vajon melyik a legmegbízhatóbb autó? Ja a Ferrari? Made in Italy!

de a ferrarit és a paganit ne keverd össze a tömegszeméttel ami mégmindig job mint egy német ocskavas szoval én nemfikázom az olaszokat németeket utálom mint a ***t élén a vw-el csak ugyhogy tõlem lehet sportivo meg tökömtudja mi

azt nem értem hogy ha mindenki szerint olyan ***ok az olasz autók akkor a milliomosok, szinészek, maffiózók, olajsejkek, bmw, vw igazgatója, miért vesznek olasz autót?????????? lehet hogy õk is hülyék?! de nem valószínû. mert hát ugyebár a ferrari, pagani, is olasz autó.

vélemény: dugd bele a f.a.r.kad akipufogóba, diesel úgy is rezeg. és akkor elõbb lessz merevedésed. csak bele ne élvezz, mert akkor elrohad a hátsó dob:)))

Na oké, egyik reggel odamegyek egy Mjet-hez nem messze a kipufogótól füldugó nélkül, és ha startolás után merevedesém lesz, akkor tudom ez csak a szerelem lehet.Kuor-e sportivó?

Vélemény. Az Mjet EURO4-es motor! Nézd meg az emisszió adatait, és rájössz hogy tisztább üzemû mint egy mai normál benzines. Ennyit a hozzárétésedrõl!

Én 7 millióért beleszeretnék egy Toyota Priusba és reggelente halk surrogással indulnék míg a szomszéd JTD-je csörömpcsörömpcsörömpkattkattkattkattkattklakkklaakk zajjal dörren be. De mindeközben tudomásul veszem, hogy a szomszéd szerelmes. És természetesen minden szerelmes JTD spotívó mögött belsõ keringetésre kapcsolok.Azt tudtam hogy a szerelem vakká tesz, de hogy büdössé is, azt nem.Csörömpcsörömprcsörömpnyekknyekknyekk.

puntocsento! Én simán megértem, aki Alfát vesz, mert megértem, hogy bele lehetszeretni egy ilyen autóba, talán jobban, mint más "racionális" márkákba. Na meg én is egy (igazából több) márka szerelmese vagyok, úgyhogy már csak ezért is megértem. Csak annyit mondtam, hogy én nem vennék 156-os Alfát, mert inkább a kényelmes autók híve vagyok, mint a sportosaké. Ha Alfa, akkor nálam 166-os de még a facelift elõtti (bár a csak2irányban állítható kormánynak én se vagyok híve :-D) De hogy jön ide a Xsarám? :-))) Elmondanám, hogy miért vesz valaki olyat, de most nem az a téma... :-)))

Ja, amúgy én egy szóval se fikáztam a motorjaikat!

punto! Nem szívügyem az Audi, de foglalkoztam már elég sokat velük. Az 1-2 évesek motorjaival semmi baj. Kur.va jók, kb. 2000-2001ig voltak sz@r szériák, amin az adagoló (de nem maga a motor!) nem ért egy fillért se. Ezek közül volt olyan ami már 60e-nél ledobta magáról, de egy 200e km körül futott A6 2.5TDI 99%, hogy már túl volta min. 2 adagolócserén. Na emiatt füstölhetnek AZOK, mint az állat. Viszont a füstölés gyakoribb oka inkább a chip tuning, amivel gyerekjáték rádobni 30 lovat egy TDI-re, vagy csak szimplán kiherélik a katalizátort. Ezektõl füstölhetnek marhára…

vélemény.
Mint ahogy a neved is tükrözi egy vagy a sok közül, akikkel kerek a világ! Én nem bánom hogy neked ingyen se kéne, persze azért megnéznélek a visszausítás pillanatában, de mindegy. Legalább nem lesz az autóból tömegcikk, és mindig üde szinfoltja marad az áramló autók hadának.
Azt hogy az EU-ban már a kutyának sem kell gondolom átgondolt megalapozott tények tükrében mondod. Mert tudod azért éves szinten eladnak belõle 250.000 db.-ot, ennek kb.90%-át Európában, és jelentõs részét Japánba!!
Megbízhatóság? Igen ez mindig az audú ász azoknak akik leszólják a márkát. Az olasz autók mindig ezeknek vannak kitéve. Én tudom mi az olasz autóval járni volt egy pár. Sõt az elõzõ autóm 44e km után be***t. És akkor egy világ omlott össze bennem. De olyan szinten Profin vevõközpontúan állt hozzá a magyar importõr a dolgom rendezéséhez, hogy ennek köszönhetõen kicserélték a másfél éves 44 ezret futott autómat egy új Mjet-re! És ez a profizmus számomra. Mert olyan autó nincs hangsúlyozom NINCS ami sosem romlik el!!

vélemény, hamer: én meg azt tapasztaltam, hogy a két-három éves audik füstölnek úgy, hogy még egy kamaz se füstöl annyira. a 19 éves alfám nem füstölt annyira mint az új audik. simán át ment a zöldkártyán úgy hogy hivatalos helyen, és nem fizettem le senkit. a haverék szoktak behozni audit és õ is mondta hogy volt olyan 3 éves td-s audi ami nem ment át az emiszió mérésen. hogy van ez? mondjuk nagyon *** lehet a motorja ha 10 pontot kapott!!!

Azért legyük õszinték az Alfa már Európában sem kell a kutyának se. Mert az Alfa érzéshez hozzátartozik, hogy legkésõbb 1 év elmúltával baljós vörös fények kápráztatják el a mûszerfalat és feket tömör füstöt okád a a kuore spotivó.Sõt nem is tetszik, a 6 év után meg se fordul utána senki az utcán.Ma nyeltem le egy marék kormot ebbõl a csodából, szóval én azt a tábort gyarapitom akinek ingyen se kéne.A dízelcsörgés legyen veletek!!

Na Bigman most jól megmondtad! A te érveiddel élve: Amíg nem beszéltél olyannal, aki ismer, addig ne alkoss rólam véleményt, mert nem tudhatod mennyi belõle az igaz. A 166-ossal az a legnagyobb gond, hogy a kormánya fel és le állítható, a vezetõ felé nem mozog. Ezért a viszonylag hosszú lábamhoz állított ülésnél és aránylag derékszögben lévõ háttámlánál is nyújtott kézzel kell vezetni, ami minden, csak nem helyes. Az 56-osnak már közelebb van az ideálishoz testhelyzet, de túl magasan ülünk, ami elismerem sok embernek tetszik, és a kormány sincs középen. Ezért 56-ost úgy kényelmes vezetni, hogy csak bal kézzel körülbelül középen fogod a volánt, a jobb kézzel meg a váltót, magyarul egy kicsit elfordulsz jobbra. Szinte az összes 56-os tulaj barátom így vezeti, vagy vezette. A fogyasztásról csak annyit tudok, hogy nekem ennyi jött ki, pedig nem ütöttem szét, bár minden tesztelõrõl az a hír járja, hogy egy állat. :) Különben is az az érdekes, hogy a többi hasonló autó mennyit evett, és akkor kijön, hogy az én lábam alatt melyik fogyasztotta a legkevesebbet.
Joe! Már azt hittem nem írsz. Pont ezért irtam a teszt elejére, hogy általában az alfa tulajok beleszeretnek a kocsiba, én azonban nem vagyok így. Mégis a 2.4 JTD-vel kibékülnék. :)

Nekem olyan nõ kell, aki gyönyörû és jól is fõz! Elvégre a férfi szívéhez a gyomrán… :-) Mondjuk nem pofázok, mert hál Istennek már megtaláltam az ideálist…:-))) Na de a lényeg: pofára nagyon jól néz ki a 156, a belseje és tényleg magával ragadó, de egyik haveromnak volt és nagyon ócsárolta az autót, ergo sz@r volt. Tudom ez most megint csak egy haver/barát/kutyám/macskám autója story, de tényleg így volt. 2hetente hordta márkaszervizbe, és mondta, hogy mikor elbeszélgetett a többi tulajjal, azok se voltak éppen jó véleménnyel az autóról… Ja, és pont tegnap este láttam egy zsír új 4ajtóst, kb. olyan 5-10cm lelógott a kézifékkötele… az 1es Puntónál már megszokta a szemem, de ennél a gyönyörû autónál elég siralmas látvány volt.

Joe 156: elõtte a faternak, egy 20éves bx-e volt-van. ahelyett csak jó lessz:) ?!

bicska a számüzetésbõl: az a röhely hogy olaszországban laknak, és ilyeneket vesznek. igaz nem ért a pasija az autókhoz, még egy kerék cseréhez is szerelõt hív. mondjuk olaszban a márkákra mennek, ott az a menõ ami drága, az legyen autó, ruha, stb...

Na ilyen a tipikus hálátlan gyerek! :))

Ja és a helykínálat. 190 centivel 120 kg-al tötál kényelmesen utazom benne akár több száz km-t is egyhuzamban. Az ülések szerintem a kat. legjobbjai, az üléshelyzet is csak Hardcore sportkocsikhoz, megy a régi Alfákhoz képest magas. De így is kényelmes. És utazott már mögöttem 180 cm.-nél magasabb ember is. Igaz neki a térde már nyomta a hátam de nem ez a jellemzõ utaslista nálam.

PL. miért vesz valaki citroent xsarat? szerintem nagyon megbízhatatlan. a bátyámnak is az volt és a garanciális idõszakban 3x is volt szervízben. el is adta. igaz a faternak.

igen punto amit majd buknak a két mercin azt a pár miliót aztis írdmár meg

bitang de én inkább egy kissé felpiszkált accord tourer 2.2 CTDI-t venék. Nagyobb a hely praktikusabb stb.

Nekem 1.9 Mjet van igaz nem SW, de én a limuzin formát jobban díjazom. 4000 km átlag az én stílusomban 6.8 l/100 km. Igaz az enyém könnyebb mint az SW ez pozitív irényban befolyásolhatja a dolgot mind fogyasztás, mind gyorsulás tekintetében.
Miért vesz valaki Alfát?
Mert beleszeret. Mert szivesebben élek együtt egy gyönyörû nõvel aki ***ul fõz, mint egy bányarémmel aki amúgy szakács. Mert nem érdekel hogy 100 literrel kissebb a csomagtere mert az esetek 90%-ban az is üres, és két gyerekkel sem jött még össze annyi cucc hogy ne maradt volna benne így is hely. Nem hiányzik a pohártaró, mert egyrészt a konyhában eszek, nem a kocsiban, ha hosszabb távra megyek, akkor meg veszek fél literes üditõt aminek visszazárom a kupakját és elfér a térképtartóban. Viszont akárhányszor ránézek az autóra, kellemes bizsergés fog el, mert minden apró részletében szép. Miért vesz valaki Alfát? Miért vesz valaki Rolex-et? A Timex is ugyan úgy pontos idõt mutat de azért eladnak pár Rolex-et sokkal drágábban ugye?

mindegyik autónak van elõnye, és hátránya. tökéletes autó nincs. pl. az unokatesóméknak egy 600 s merci-van, sõt még van egy 200 kompressor is. pár évesek és elakarják adni õket. ha olyan jó lennének, akkor biztos nem adnák el õket.

Elcsépelt közhely következik :)) Alfát az ember szerelembõl vesz és nem racionalitásból, praktikusságból. Aki ezt meg tudja fizetni, annak nem számít a fogyi. Azon meg ne lepõdjön meg a nép, hogy ennyibe kerül egy ilyen autó. Ha jól ismernék a márka múltját, akor nem lepõdnének meg ennyire. És most jöhettek azzal, hogy a 70-80-as években *** volt. De azelõtt is volt ám autógyártás! :)
A kényelmetlen üléshelyzetet én sem értem kedves Janika! Nem egyszer ültem vagy vezettem végig sok100 kilómétert 156-osban, de engem csak a kicsit magas üléshelyzet zavart. De az sem feltûnõ, kivéve akkor, ha egy 33-asból ül át az ember :) Kifacsarodva nekem még nem sikerült ülnöm ilyen autóban, de oktass ki, lehet, hgy én vagyok a lámer :))

Nem rossz, de mivel a praktikusság nálam szempont, ezért egy Alfa nálam nem jöhetne szóba. Az ára azért nem a kategória átlaga, hanem egy kicsit fölötte van (szerintem). A magas fogyasztás valószínû a forszírozott hajtás miatt volt. Ennél bizonyára el lehet járni 1 literrel kevesebbel is.

Képgalériák

Renault Clio Initiale Paris 1
Peugeot 208 XY JBL 1
Honda CB550 Zündapp 1
Lumina AMT motoros utánfutó 1
Roland Sands Design Track Chief 1
Cezeta 506 1
A Szingapúri GP első 3 helyezettje: Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo
A Szingapúri GP időmérőjének top 3 helyezettje
Sebastian Vettel szingapúri sisakja
Marina Bay Street Circuit (Szingapúr)
Volvo XC90 R-Design 1
Citroen C4 Cactus Airflow 2L  1
Dacia Stepway 1
Volkswagen Polo GTI 1
Can-Am Maverick X ds 1

Bejelentkezés


Legfrissebbek

Legfrissebbek Összes

Heti top cikkek